הבדל בין GRE ל GMAT

GMAT או GRE – באיזו בחינת הערכה לבחור? זוהי השאלה ששואלים את עצמם לא מעט אנשים שרוצים להירשם ללימודים גבוהים בבתי ספר למנהל עסקים ובמוסדות אקדמיים נחשבים בכל רחבי העולם. יותר ויותר בתי ספר בתחומי מנהל העסקים מקבלים את הערכות ה- GRE כחלופה לבחינת ה-GMAT הוותיקה.

בנוסף, מבחן ה- GRE נחשב למבחן ההערכה המבוקש על ידי בתי ספר לעסקים, אך לא רק. גם מוסדות אקדמיים המציעים לימודים מתקדמים לתואר שני או דוקטורט בנושאים כמו כלכלה, מדעים, מדעי הרוח, מדעי החיים ועוד מבקשים הערכה באמצעות מבחן GRE. מצד שני, ה-GMAT הוא מבחן ותיק ומקובל בבתי ספר רבים. אז במה בעצם כדאי לבחור?

לאילו בתי ספר אתם מעוניינים להתקבל?

זוהי כנראה השאלה החשובה ביותר שצריך לשאול מועמד שמתלבט בין שתי הבחינות. כיום יותר ויותר בתי ספר מקבלים את מבחן ה-GRE כמבחן הלגיטימי והמשקף ביותר. עם זאת, עדיין ישנם מוסדות אקדמיים שאינם מתייחסים לתוצאות הבחינה הזו.

לכן, לפני ההחלטה החשובה הזו כדאי לבדוק לאילו בתי ספר מובילים אתה רוצה להתקבל והאם הם מאפשרים הצגת ציון בחינת GRE כתנאי קבלה. הסיבה להתעקשות של חלק מבתי הספר על מבחן ה-GMAT היא משום שהחלק הכמותי בבחינה זו נחשב קשה יותר.

מה אתם רוצים ללמוד?

אחת השאלות החשובות ביותר היא מה אתה או את בעצם רוצים ללמוד. בתי הספר למנהל עסקים מקבלים את ציון ה-GRE  ומכירים בחשיבותו כמדד להצלחת המועמד בלימודים גבוהים לתואר שני במנהל עסקים. אם אתם מעוניינים ללמוד לימודי מנהל עסקים לתואר שני כדאי להיבחן בבחינת ה-GRE.

האם אתם רוצים לצרף המלצות?

בשנת 2009 נוסף לבחינת ה-GRE יתרון חשוב נוסף שהופך אותה לבחינה לגיטימית עבור בתי ספר ומוסדות אקדמיים רבים. חברת ETS האחראית על הבחינה הוסיפה מדד מיוחד הנקרא PPI (Personal Potential Index). יישום זה מאפשר להוסיף המלצות של מרצים, חונכים ואנשי סגל המספרים על היכולות של המועמד. אותה המלצה מתייחסת לשישה קריטריונים ונשלחת אל מוסדות הלימוד הפוטנציאליים יחד עם ציון הבחינה.

האם אתם שולטים באנגלית?

מועמד שנבחן בבחינת GRE ואינו דובר אנגלית שפת אם יכול להציג זאת כהערה. לאפשרות זו יש משמעות עבור מועמדים ישראלים שחוששים שהאנגלית שלהם אינה נשמעת כשפת אם או מתנסחת כך.

בעוד שבחינת ה-GMAT נחשבת לבחינה הקלאסית עבור מועמדים המעוניינים להציג את כישוריהם האקדמיים למוסדות הנחשבים ברחבי העולם, הרי שבחינת ה-GRE הופכת עם השנים למתחרה שווה ולגיטימית ביותר.

אם אתם חולמים על קריירה במנהל עסקים, בחינת ה-GRE היא כנראה הבחירה הטובה ביותר עבורכם, כיוון שהיא משקפת עבור המוסדות האקדמיים המציעים לימודים גבוהים בתחום את התמונה הנרחבת ביותר כיום. עם זאת, בידקו שהמוסד האקדמי שאליו אתם רוצים  להירשם בסופו של דבר אכן רואה בה כבחינה לגיטימית.

במידה ואתם מחפשים מכללה שתלווה אתכם בכלל השלבים לקבלה ללימודים בחו"ל מילאו פרטים ונציג מ- ידע פלוס יחזרו אליכם.

GRE למנהל עסקים