טיפים להצלחה בGRE

מבחן GRE הוא מבחן נפוץ כתנאי כניסה ללימודים באוניברסיטאות רבות בארצות הברית. הוא מאפשר לקבל תמונת מצב על המועמד, תוך סקירת היכולות שלו בכמה תחומים – כתיבה, אנגלית ומתמטיקה. באמצעות תוצאות המבחן מקבל המוסד הלימודי תמונה על יכולותיו של המועמד להתמודד עם מיומנויות הדרושות ללימודים במוסד אקדמי גבוה.

כדי להצליח במבחן GRE צריך להקדיש זמן ללמידה ולתרגול. בארץ ניתן ללמוד במסגרת קבוצתית, בקורסים מקצועיים שמועברים בבתי ספר מתמחים על ידי מדריכים מיומנים שעברו הסמכה מתאימה. בין אם אתם לומדים בקורס או בחרתם ללמוד לבד, יש כמה דברים שיכולים לעזור לכם לעבור את תקופת הלימודים בקלות ולהצליח במבחן.

הנה כמה טיפים להצלחה בבחינת GRE:

  • תרגלו תזמון וקצב

אחד האתגרים של מבחן GRE הוא קצב המענה לשאלות. צריך לענות לכל השאלות במבחן ומצד שני להתעמק ולתת את התשובות הנכונות. אחד הדברים החשובים ביותר לתרגול הוא הקצב שלכם.

על המסך במבחן יהיה שעון שיבדוק את קצב העבודה שלכם. כדאי לתזמן את המענה לכל שאלה ולבדוק היכן אתם מתעכבים יותר, כך תגיעו מוכנים למבחן ותדעו איפה הנקודות שבהן אתם צריכים להשקיע זמן רב יותר.

  • תרגלו מבחנים רבים ככל האפשר

מבחן GRE מפגיש אתכם עם רצף של שאלות שדורשות תשובות. אי אפשר לפסוח על שאלה וכל תשובה שאתם עונים מובילה למעשה לשאלה הבאה ברצף. לכן, חשוב לתרגל כמה שיותר מענה לשאלות ולפתור מבחנים. ככל שתבינו יותר את סוג השאלות, רמות הקושי והמבנה של השאלות כך תצליחו ברגע האמת לעבור את המשוכות הקשות יותר ולהתקדם עם רצף המבחן.

  • השתמשו בהדרכה המצורפת למבחן

מבחן GRE כולל Tutorial, הדרכה על רצף הבחינה והאלמנטים הטכניים של מענה ממוחשב לשאלות. חשוב מאד לקרוא ולעבור על המדריך לפני תחילת כל פרק בבחינה. הסקירה הזו איננה כלולה בזמן המבחן ונמשכת 30 דקות נוספות, חשוב לקרוא אותה כדי להכיר את המחשב ואת רצף הבחינה מראש.

  • תרגלו שאלות תחת לחץ של זמן

במהלך התרגול בבית או בקורס, בידקו כמה זמן לוקח לכם לענות לכל שאלה. הממוצע הדרוש הוא נתון שנוצר ממספר השאלות מול הזמן המוקצב לכל פרק. כדאי לתרגל את כל סוגי השאלות בכל הפרקים כדי שלא תתעכבו על שאלה מסוימת יותר זמן ובכך תגרעו מהזמן שמוקדש לשאלות נוספות.

  • הקדישו זמן להגדלת אוצר המילים

אחד הדברים הכי חשובים במבחן GRE הוא אוצר המילים שלכם באנגלית. היערכו ללמידה לקראת המבחן זמן רב מראש, דבר שייתן לכם את מרווח הנשימה לקרוא באנגלית, ללמוד אוצר מילים באמצעות כרטיסיות וחוברות ולהיערך לקראת הפרק המילולי.

  • צרו בראש רשימת שאלות שיעזרו לכם בפרק החיבור

פרק החיבור בבחינה כולל שני סוגי טקסטים שיש לכתוב על פי רשימת נושאים. צרו בראש את רשימת הנקודות שצריכה ללוות אתכם בכתיבת כל חיבור: מהי העמדה שאתם נוקטים בנושא, מהו הנושא המרכזי של החיבור, האם יש לכם דוגמאות שמחזקות את הטענה, האם אתם מסכימים עם הנושא ואם לא, אז למה. שאלות אלו יעזרו לכם ליצור חיבור ממוקד, קל לקריאה ומוצלח בפרק חשוב זה של מבחן GRE.

למאמרים נוספים בנושא:

כיצד מחושב הציון במבחן GRE

הכל על מבחן GRE

הטיפים המובילים להצלחה במבחן GRE

הטיפים המובילים להצלחה במבחן GRE