טיפים ל SAT

למידה לקראת מבחן SAT מגדילה את הסיכויים להגיע לציון טוב ולהתקרב יותר למעמד הנכסף של מכתב הקבלה. המוסדות האקדמיים הנחשבים בארצות הברית דורשים מהמועמדים להגיע לציון גבוה מציון הממוצע במבחן. לצד הציפיות מהמוסד הלימודי, מתקיימת תחרות אמיתית בין מועמדים מכל רחבי העולם על כרטיס הכניסה למוסדות הנחשבים. לכן, חשוב להשקיע בלמידה לקראת המבחן.

ריכזנו כאן כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את תקופת הלמידה ליותר יעילה:

  1. הכינו תוכנית לימודים מסודרת:

בין אם מדובר בקורס הכנה מקצועי או בלמידה עצמאית לקראת מבחן SAT, חשוב לתכנן מראש ולהיות בטוחים שאתם נותנים לעצמכם זמן ללמוד ולתרגל מגוון רחב של שאלות, טקסטים ותרגילים.

כדאי להירשם למבחן ה- SAT המוקדם ביותר לפני תקופת ההרשמה ולהכין מראש תוכנית לימודים של כמה שעות ביום או לאורך השבוע. ככל שהמועד המבחן יתקרב, הגדילו את שעות התרגול. בנוסף, כדאי לפתור כמה שיותר מבחנים קודמים ולתרגל מענה בתוך טווח הזמן לכל פרק ופרק.

  1. הכירו כמה שיותר סוגי שאלות מראש:

הבנת הנקרא היא חלק חשוב מהמבחן. היא באה לידי ביטוי לא רק בקריאת טקסטים, אלא גם בהבנה של השאלות. במבחן יש מספק סוגי שאלות וכדאי להכיר ולפתור מראש כמה שיותר שאלות.

כדאי לתרגל קריאה של כל מכלול השאלה, גם כאשר מדובר בשאלה אמריקאית. הרבה מאד אנשים נופלים במקום שבו הם קוראים חצי מהשאלה ואז פונים לבדיקת התשובות המוצעות. חשוב לקרוא מהתחלה ועד הסוף ולהשקיע מחשבה לפני שעונים.

  1. תרגלו שימוש במחשבון

חלק מהשאלות בחלק המתמטי של מבחן SAT הן שאלות בחירה מרובה. רבים מעדיפים לנחש את התשובה הקרובה ביותר למה שחישבו בראש. רעיון זה יכול לגרור לא מעט טעויות, לכן מומלץ לתרגל עבודה עם מחשבון תוך כדי שמירה על טווח הזמנים של המבחן.

  1. תרגלו שאלות בדרגות קושי משתנות

בחלקים שונים של המבחן התשובות מסודרות לפי דרגות קושי, מהקל לכבד. מומלץ לתרגל מענה לשאלות בכל דרגות הקושי ולא לוותר על תרגול השאלות הקלות יותר. סטודנטים רבים מעדיפים לענות במהירות על השאלות הקלות ולהגיע כמה שיותר מהר לשאלות הקשות, זאת על מנת לא לבזבז זמן. חשוב לזכור שאי אפשר לחזור ולתקן לאחר שסיימתם את החלק הספציפי בבחינה ולכן חשוב לתרגל שאלות בכל דרגות הקושי מראש.

  1. קיראו טקסטים…והרבה

כדי להעשיר את אוצר המילים, לתרגל קריאה מהירה של טקסט באנגלית ולהבין את המבנה של טקסטים בבחינה, כדאי לקרוא ולנתח כמה שיותר טקסטים לפני.

אם פעם חשבנו שאי אפשר לתרגל הבנת הנקרא בגלל שאיננו יודעים איזה טקסט נקבל במבחן, היום כבר ברור שככל שנקרא יותר באנגלית, נכיר מילים נרדפות ונתרגל לקצב, כך נוכל להצליח לענות על יותר שאלות ולהגיע לציון מצטבר גבוה יותר.

למאמרים נוספים בנושא:

החלק הכמותי במבחן SAT

איך תוציא את הציון שאתה זקוק לו?

 

הכנה למבחן SAT

הכנה למבחן SAT