כתיבה אנליטית במבחן GRE

מבחן GRE בוחן את רמת המיומנות של מועמדים לתארים מתקדמים במוסדות הלימוד הנחשבים בארצות הברית. המבחן שנערך גם בישראל סוקר דרך שלושה תחומים עיקריים את כישוריהם של מועמדים. כתיבה אנליטית, לצד פתרון בעיות כמותיות ואתגרים מילוליים, מספקת תמונה רחבה של יכולותיו של מועמד לתואר מתקדם.

מה ניתן ללמוד על המועמד דרך פרק הכתיבה האנליטית במבחן זה?

היכולת לנתח דילמה:

חלק הכתיבה במבחן GRE בודק האם המועמד יכול לזהות דילמה מסוימת, לנתח אותה ובכך אולי להגיע לפתרון. במהלך התואר השני והדוקטורט מתמודדים הסטודנטים עם לא מעט סוגיות שדורשות ניתוח מעמיק, יכולת לזהות פרטים אקוטיים, להביא אותם לכתב וליצור דוחות, מבדקים ועבודות אקדמיות שמנתחים דילמות משמעותיות. פרק הכתיבה האנליטית יוצר תמונה מלאה של היכולת לנתח דילמות.

יכולת ביטוי:

מועמדים לתארים מתקדמים במוסדות הלימוד האמריקאים נדרשים ליכולת מילולית ברמה גבוהה. הם אמורים להבין טקסטים אקדמיים מורכבים ולדעת לתמצת אותם, לנתח אותם או פשוט לכתוב ברוחם.

פרק הכתיבה האנליטית במבחן GRE מסייע למוסדות הלימוד לבחון מי מבין מאות אלפי סטודנטים מועמדים במוסדות הלימוד הנחשבים יכול להתבטא בצורה מתאימה ללימודים גבוהים ומורכבים אלו.

הבאת רעיונות אל הכתב:

כתיבה אנליטית עוסקת גם בהבאת הרעיון אל הכתב בצורה הממוקדת והברורה ביותר. הכתיבה בחלק זה עוסקת בין היתר בהבנת המסקנות ובכתיבת רעיונות מדויקים, שנתמכים בדוגמאות או בהוכחות. זהו חלק חשוב בעבודה של סטודנט בתואר מתקדם, בין אם הוא כותב את עבודת התזה שלו או את הדוקטורט או פשוט מתנהל בתוך השיעורים השונים. ביטוי לרעיונות הוא חלק חשוב בעבודה האקדמית בכל שלב ובכל תואר.

התנסחות באנגלית:

פרק הכתיבה האנליטית במבחן GRE בוחן כמובן גם את המיומנות של הסטודנט בהתנסחות בשפה האנגלית. מרבית הסטודנטים שמחליטים להיבחן במבחן כדי להתקבל ללימודים גבוהים בארצות הברית לא דוברים אנגלית מבית.

איך לומדים ומצליחים במבחן GRE?

  • יוצרים תוכנית לימוד ותרגול מסודרת: לימוד לפי תוכנית קבועה, שמתחשבת במועד הבחינה אליה נרשמתם תעזור להתמקד ולהגיע לבחינה מוכנים.
  • נעזרים בקורס מקצועי – קורס מקצועי הוא המסגרת הטובה ביותר להכנה לקראת מבחן GRE. הקורס מועבר על ידי מורים ומדריכים מקצועיים המכירים היטב את מבנה הבחינה, את החלקים הכלולים בו ואת ההפתעות והאתגרים שבדרך. הקורס המובנה מגיש את החומר בצורה הברורה ביותר ויוצר שגרת תרגול קבועה שמכינה את הסטודנט לקראת הבחינה.
  • מתרגלים כמה שיותר: תרגול של כל חלקי הבחינה הוא קריטי להצלחה בה. ככל שאנחנו מתרגלים כתיבה אנליטית, לצד חלקים נוספים של הבחינה, אנחנו מגיעים מוכנים לאתגרים שמופיעים בה.
  • תרגלו כתיבה אנליטית על בסיס מבחנים קודמים: מומלץ לפתור כמה שיותר מבחנים קודמים ולהתעכב על חלק הכתיבה האנליטית ככל שניתן. היעזרו בהכוונות ועצות של המדריכים בקורס GRE.

למידע נוסף:

לימודים בחו"ל.

כל המידע על GRE במקום אחד

קורס הכנה לGRE