ניהול זמנים בSAT

לצד הבנת השאלות, שינון אוצר מילים, הכרות עם השפה וידע כללי, ההצלחה בבחינת ה- SAT תלויה לא מעט גם בניהול זמנים נכון. בנוסף, כל אחד מאיתנו צריך להיות אחראי לניהול הזמנים של עצמו, לפי הצרכים והיכולות שלו. לא כולנו מהירי תגובה כשמדובר בשאלות מתמטיות, לא כולנו קוראים טקסטים אקדמיים וביקורתיים באופן קבוע, חלק מאיתנו מרגישים נוח עם שאלות אמריקאיות ואחרים מתעכבים עליהן זמן רב.

כיצד לנהל נכון את הזמן בבחינת ה-SAT?

כדי להבין איך צריך לנהל את הזמן במבחן SAT חשוב להכיר מראש את מבנה הבחינה. הבחירה נמשכת כשלוש וחצי שעות וכוללת שלושה חלקים – קריאה ביקורתית, כתיבה וחלק כמותי. בסך הכל יש בבחינה עשרה פרקים, שחלק מהם מהווים גם פרקי פיילוט.

פרק הכתיבה בבחינה נמשך שעה. פרק זה כולל כתיבת חיבור קצר במשך ארבעים דקות ולאחר מכן ישנן מספר משימות ניסוח ועריכה, ביניהן עריכת משפטים, זיכוי שגיאות ועריכת פסקאות.

פרק הקריאה נמשך כשעה ו-10 דקות. הוא כולל קריאת טקסטים, הבנת הנקרא והשלמת משפטים.

הפרק כמותי נמשך כשעה ו-10 דקות. הוא כולל שאלות בחירה אמריקאיות, שאלות חישוב ועוד שאלות העוסקות בנושאים מתמטיים שונים.

 הנה כמה טיפים כיצד לנהל את הזמן:

  • בידקו במה אתם חזקים ומה דורש מכם יותר זמן – את המסקנות האלו כדאי לרכוש עוד לפני הבחינה, בזמן שאתם מתכוננים אליה. לכל אחד מאיתנו יש נטייה טבעית לנושאים שונים, חלק חזקים בחלק המילולי ואחרים דווקא בחלק הכמותי. במסגרת ההכנות לבחינה בידקו את הזמנים שלכם.
  • אל תסתמכו על השעון בכיתה – לא תמיד מופיע שעות בכיתה ולא תמיד הבוחן מציין כמה זמן נשאר, לכן דאגו לחישוב הזמן באופן עצמאי, כך תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלכם.
  • פתרו כמה שיותר בחינות קודמות – ככל שתבחנו ביותר מבחנים במהלך ההכנה לבחינת SAT כך תגיעו אליה תוך שאתם יודעים כמה זמן לוקח לכם כל פרק.
  • אל תוותרו על קריאת השאלה מהתחלה ועד הסוף – במקרים רבים מנסים לחסוך בזמן ומרפרפים על השאלה. ככל שתתעמקו בשאלה במהלך העבודה על התשובה, כך תחסכו לעצמכם לחזור ולתקן בסוף הפרק, כשכבר לא יישאר לכם זמן.

 

למה כדאי שתנהל את הזמן שלך בעצמך?

רבים מסתמכים על הבוחן בכל הקשור לניהול הזמן. המחשבה שכבר יגידו לנו כמה זמן נשאר ולא נצטרך לעקוב אחר פרקי הזמנים היא מוטעית. האדם היחיד שיכול לנהל את הזמן בצורה מוצלחת הוא אתה.

חלק מאיתנו זקוקים לעוד 10 דקות כדי לעבור על התשובות. אחרים זקוקים ל-20 דקות שלמות. רק אנחנו יודעים מה כל פרק דורש מאיתנו ומה קל לנו יותר. לכן מומלץ לנהל בעצמכם את הזמן ולעקוב אחר השעון תוך כדי הבחינה.

ניהול זמנים בבחינת SAT

ניהול זמנים בבחינת SAT