משמעות ציון SAT

מבחן SAT הוא מבחן שנועד לבדוק את הידע והיכולות של מועמדים לתואר ראשון באוניברסיטאות בארצות הברית ובמדינות נוספות. המבחן עוסק בשלושה פרקים עיקריים – כתיבה, פרק כמותי והבנת הנקרא. הציונים המתקבלים במבחן מאפשרים לאותו מוסד אקדמי לבחון האם המועמד בעל יכולת לקלוט מידע, לנתח אותו ולהכיר שפה עשירה ואקדמית, כמצופה במוסדות נחשבים ואיכותיים.

לאיזו אוניברסיטה אתה רוצה להתקבל?

כאשר נערכים לקראת המבחן, חשוב להבין מה מרכיב את הציון הטוב, זה שאתה רוצה לקבל על מנת להתקבל למוסד אקדמי מסוים. כדאי לבדוק לפני כן מהו ממוצע הציון שלפיו מתקבלים סטודנטים בארצות הברית ללימודים במוסדות הלימוד ברמה שאליה אתה מכוון.

כך למשל ציון 1500 נקודות, שהוא הציון הממוצע בארצות הברית במבחני SAT, מספק סטודנטים שרוצים להתקבל לאוניברסיטה מקומית ופחות מתאים למי שרוצה להתקבל למוסד אקדמי מדובר ונחשק ברמה גבוהה יותר. ככל שהציון גבוה מ-1500 נקודות, כך הסיכוי להתקבל לאוניברסיטה שנחשבת יוקרתית יותר עולה.

כלומר, אם אתה מחפש אוניברסיטה בארצות הברית שהיא אוניברסיטה עירונית רגילה, תוכל להתקבל בציון של 1500-1700. המוסדות הנחשבים יותר, כמו הארוורד, NYC, ייל ואחרים, דורשים מהמועמדים ציון SAT גבוה הרבה יותר. בממוצע הציון של מועמד למוסדות אלו עומד על 2100 והגבוה ביותר הינו 2400.

אז איך תוציא את הציון שאתה זקוק לו?

  • להתחיל מוקדם:

ככל שתתן לעצמך הזדמנות מוקדמת יותר להיבחן, כך הסיכוי שתוכל להוציא את הציון שלו אתה זקוק יגדל. ניתן להיבחן במבחן SAT מספר פעמים בשנה ולכן כדאי להתחיל מוקדם ככל האפשר לפני מועדי ההרשמה למוסדות.

כך ניתן ללמוד בסבלנות ולהוציא ציון שמתאים לרמה שאליה אתה שואף. עם זאת, במידה ולא הגעת לציון טוב מספיק, תוכל תמיד לחזור על המבחן בזמן לפני מועדי ההרשמה.

  • לפנות זמן ללמידה לקראת מבחן ה-SAT

סטודנטים רבים חושבים שאין צורך ללמוד במיוחד למבחן. הם מתרכזים בפתרון מבחנים בימים שלפני המבחן ותו לא. כדאי להשקיע בלמידה לקראת מבחן SAT. למידה בזמנים קבועים במסגרת קורס הכנה או באופן עצמאי עוזרת להגדיל אל הסיכויים לקבל את הציון הדרוש.

כדאי לפנות מועדים קבועים ללמידה לקראת המבחן לאורך החודשים והשבועות הקודמים לו. בימים שלפני המבחן מומלץ לפתור כמה שיותר מבחנים קודמים, לקרוא טקסטים ולהשקיע בהבנה של מהות השאלות, אוצר המילים וסוגי התשובות שיש לבחור מתוכן.

  • לזכור שלא רק הציון חשוב

מוסדות אקדמיים לא מסתכלים רק על ציוני SAT כאשר הם בוחנים את יכולותיו של מועמד מסוים. מומלץ להשקיע לא רק בלימודים לקראת הבחינה, אלא גם ביצירת ממוצע ציונים טוב מלימודי התיכון או השלמת הבגרויות ולבצע את המשימות הנדרשות בקבלה למוסדות בארצות הברית, למשל כתיבת חיבור, בצורה הטובה ביותר. כך ציוני ה-SAT הופכים לחלק מהמשוואה ולא לעיקרה.

לדף הבית של מכללת ידע פלוס לחץ כאן: ידע פלוס

SAT מבחן קבלה לאוניברסיטה