האתגרים הגדולים במבחן GMAT

מבחן GMAT הוא אחד המבחנים החשובים בדרך לתואר אקדמי, בחו"ל אך גם בישראל. במוסדות רבים בארץ ובעולם מהווה המבחן הזה תנאי כניסה לפקולטות ולמסלולי לימוד נחשקים והוא מסייע לוועדות הקבלה לסנן ולבחור את המועמדים הבולטים.

כדי להצליח במבחן, צריך לתרגל, להתכונן לאתגרים ובעיקר להכיר את מבנה המבחן ואת מה שמצפה לכם במהלך הבחינה, שנמשכת 4 שעות בסך הכל.

המבחן מורכב מכמה חלקים:

חלק הכתיבה האנליטית – הוא חלק החיבור

חלק שאלות הניתוח והסקת המסקנות – הסקה משולבת

החלק הכמותי

החלק המילולי

להצליח במבחן GMAT

להצליח במבחן GMAT

 

כדי לעמוד באתגרי המבחן ולצאת ממנו עם ציון טוב, שיאפשר לכם להתקבל למוסדות הלימוד בהם חשקתם, צריך להכיר כל אחד מהחלקים היטב ולזהות את האתגרים הגדולים בו. אלו הם כמה מהאתגרים שכדאי להתייחס אליהם במהלך ההכנה למבחן.

חלק הכתיבה:

מבחן ה-GMAT בודק את יכולות הניסוח שלכם באנגלית ולכן האתגר הגדול הוא לסגנן ולנסח חיבור ברמה גבוהה ככל האפשר. המבחן בודק את יכולת הניסוח, החיבור לטקסט ולנושא, אוצר המילים והיכולת ליצור קונטקסט ברור.

האתגר במקרה זה הוא לכתוב ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר. כדי לפצח את האתגר הזה חשוב לקרוא באנגלית ולהרחיב כך את אוצר המילים, להתעדכן בנושאים אקטואליים ולכתוב חיבורים כחלק מההכנה למבחן.

בניגוד להנחה הרווחת שאי אפשר להתכונן לקראת פרק החיבור, אימון בכתיבה דווקא יכול לשפר את הסיכויים שלכם ליצור את המסר הנכון.

חלק הניתוח – הסקה משולבת:

האתגר הגדול ביותר בחלק זה הוא להבין את השאלות הנשאלות. שאלות הניתוח הפתוחות מחייבות אתכם להבין מה המסר שרוצים שתעבירו ומהי מהות התשובה שלכם. לכן, פיצוח האתגר הוא באמצעות קריאת השאלה מהתחלה עד הסוף והתעכבות על המסר שלה. מה שואלים אתכם בעצם? תרגול מקדים בפתרון שאלות אלו יעזור לכם, לכן כדאי לתרגל ולפתוח מבחנים קודמים.

החלק הכמותי:

זהו אחד החלקים שמהם מפחדים יותר מכל. חשוב להקדיש זמן לתרגול השאלות ולהכרות איתן. מכיוון שהבחינה בנויה על רמת קושי עולה, כאשר ככל שמתקדמת הבחינה כך גדלה רמת הקושי, כדאי לפתור כמה שיותר שאלות בבית ולהבין את הדרגות השונות של קושי, כך תהיו מוכנים ותוכלו להתקדם עם הבחינה קדימה.

ניהול זמן במהלך המבחן:

זהו אולי האתגר הגדול ביותר של הנבחנים במבחן GMAT. חשוב לזכור שאתם נמצאים במסגרות של זמן ושלא ניתן לחזור אחורה לפרק שכבר עבר זמנו. לכן, ניהול הזמן הוא חשוב. השקיעו את זמן ההכנה לקראת המבחן בהכרות עם המבנה, השאלות והפרקים השונים – כך תוכלו לזהות מה לוקח לכם יותר זמן.

האתגר יהיה לעמוד בזמני הבחינה ולענות על כמה שיותר שאלות. כך תגדילו את הסיכוי לקבל את הציון שאליו אתם שואפים. למרות שמדובר במבחן רווי אתגרים, הכנה מוקדמת מדויקת ומחושבת תאפשר לכם להתגבר על הקשיים ולהגיע לבחינה מוכנים ונחושים.