טיפים ללמידה למבחן GMAT

מבחן ה-GMAT הוא הצעד הראשון בדרך ללימודי תואר שני ודוקטורט במוסדות אקדמיים בארצות הברית. זוהי בחינה שאורכת כ-3.5 שעות ומורכבת מארבעה חלקים שונים הבודקים את הידע של המועמד בתחומי השפה והבנת הנקרא, המתמטיקה, הכתיבה והטיעון. זוהי בחינה שצריך להיערך לקראתה, ללמוד היטב ולהתעמק בתכנים כדי להגיע לתוצאה טובה.

מועמדים המאובחנים כלקויי למידה מוצאים את עצמם לא פעם בתוך מערבולת. הם צריכים ורוצים ללמוד לבחינה, להצליח ולצאת ללימודים גבוהים מעבר לים, במוסדות הטובים ביותר בארצות הברית. לקויות הלמידה מאטות ומשבשות את רצף הלמידה או – במקרים מסוימים – יוצרות קושי להתחיל וללמוד לקראת הבחינה.

ריכזנו עבורכם כמה טיפים ללמידה למבחן GMAT שיעזרו לכם להתרכז ולהצליח:

  • למדו במסגרת מקצועית

זהו הטיפ החשוב ביותר. מבחן GMAT הוא מבחן דורשני שצריך ללמוד לקראתו, לתרגל ולהכיר את השאלות בו, לערוך חזרות ולהתנסות בטקסטים ובניתוחם, בניסוח ובכתיבה ובמיומנויות נוספות. קורס מקצועי או ליווי של מדריך מקצועי פרטי עוזרים לגבש את שגרת הלימודים.

אפשר ללמוד בקצב שלכם אבל להיעזר במדריך שנותן גיבוי ומלווה אתכם צעד אחר צעד. הוא ידאג לכך שתתרגלו ותבינו את השאלות, יעבוד אתכם על טקסטים ויהיה שם לעזור במקומות שבהם מתעורר קושי.

  • היערכו מראש

אם יש לכם לקות למידה כלשהי, לא כדאי לחכות לרגע האחרון כדי ללמוד לבחינה. אנחנו ממליצים להקדיש כ-15 שעות למידה לצד הלמידה בקורס, לתרגול ולהיערכות. עם זאת, כשיש לקות למידה, כדאי להקדיש יותר זמן כדי להתמודד עם הקשיים שמגיעים בדרך. כדאי לפנות את הזמן כמה חודשים מראש, להכין תוכנית תרגול שבועית מסודרת ולתרגל כמה ביותר.

  • הכינו תוכנית מסודרת

מבחן GMAT בנוי מפרקים שונים שלכל אחד מהם אנחנו צריכים להתייחס כשאנחנו לומדים ומתרגלים לקראת הבחינה. כדאי להכין תוכנית לימוד מסודרת שנפרשת על פני כמה חודשים לקראת הבחינה.

אפשר להכין את התוכנית במסגרת הדרכה אישית או להירשם לקורס מובנה. אם אתם לומדים לבד, רכשו את הספרים המתאימים וסדרו לפיהם תוכנית לימודים שתתן לכם מספיק זמן תרגול לפני הבחינה.

  • בדקו האם מגיעות לכם הקלות

תוכלו לבדוק האם מגיעה לכם הקלה מסוימת לקראת הבחינה. את הבירור הזה אפשר לעשות דרך בתי ספר מתמחים בהכנה לקראת מבחן GMAT. במקרים מסוימים ובאמצעות פנייה מספיק זמן מראש ניתן לקבל הקלות מסוימות, בעיקר בכל הקשור למשך זמן הבחינה.

  • תרגלו במקום שקט

לא רק הזמן, המסגרת והסדר מקלים על הלמידה לקראת מבחן GMAT אלא גם התנאים הבסיסיים. לימדו במקום שקט ונעים בו קל לכם להתמקד בחומר הלימודי ואין הסחות דעת. בידקו האם המקום הזה הוא בבית או אולי בבית ספר מתמחה שנותן מסגרת נוחה ללימודים ולתרגול. היערכו ללמידה מספיק זמן מראש כדי שתוכלו ליהנות מתרגול שקט ומהכנה נעימה לבחינה.

GMAT לבעלי לקויות למידה