להתקבל ללימודים בחול

עבור לא מעט מהצעירים בישראל, לימודי תואר בחו"ל הם חלום שטומן בתוכו אפשרויות והזדמנויות רבות – החל מרמת לימודים גבוהה ומאתגרת, דרך הכרת תרבויות ומקומות חדשים ועד חוויה חד פעמית ששוברת מעט את השגרה הרגילה של החיים בארץ. ישנם יתרונות רבים במעבר ללימודים בחו"ל, אבל הדרך לשם עוברת בראש ובראשונה – בתנאי הקבלה נענה היום על השאלה איך להתקבל ללימודים בחול.
לכל אוניברסיטה ואוניברסיטה ישנם תנאי קבלה שונים משלה ולכל אחת מהאוניברסיטאות המובילות ביותר בחו"ל ישנן דרישות מיוחדות בכל הנוגע לסטודנטים, הן זרים והן מקומיים. מרבית מדרישות האוניברסיטאות הגדולות בחו"ל, עוברות במבחני קבלה ללימודים בחו"ל שחשוב שנלמד להכיר רגע לפני שאנחנו רצים להירשם ולהגשים את החלום. אז אילו מבחנים עלינו לעבור בכדי להתקבל ללימודים בחו"ל?

מבחן ה – SAT

מבחן ה –SAT הינו המקבילה האמריקאית לבחינת הפסיכומטרי הישראלית ולמעשה, בחינת הפסיכומטרי המוכרת לנו לוקחת השראה ממבחן ה – SAT האמריקאי. המבחן הינו מבחן קבלה לתואר ראשון והוא בודק את יכולות הנבחן במגוון תחומים שהעיקריים ביניהם הם התחום האנליטי, הכמותי והמילולי. כל חלק במבחן נערך במגבלה של זמן מדוד וקצוב. הציון במבחן ה–SAT יכול לתפוס משקל רב בוועדות הקבלה השונות באוניברסיטאות בארה"ב ולכן חשוב להיערך אליו בהתאם.

מבחן ה–GMAT

לעומת מבחן ה–SAT המיועד למועמדים לתואר ראשון בארה"ב, מבחן ה–GMAT, מיועד בעיקר למועמדים לתואר שני במקצועות עסקים או ניהול ובעיקר למועמדים לתואר MBA (מנהל עסקים). המבחן נחשב לאחד מהמבחנים החשובים ביותר לקבלה לתכניות המאסטר באוניברסיטאות החשובות בעולם. הבחינה עצמה, הינה ממוחשבת ובודקת את יכולותיהם הוורבליות והמתמטיות של המועמדים לצד כישורי כתיבה אנליטית. תוקפה של הבחינה הוא כחמש שנים.

מבחן ה – GRE

בחינת ה –GRE הינה בחינת הקבלה ללימודים מתקדמים או במילים אחרות, מיועדת למועמדים לתואר שני ושלישי. היא יכולה גם לשמש כתחליף לבחינת ה -GMAT ללימודי תואר שני במנהל עסקים. כמו מבחן ה – GMAT, גם בחינת ה – GRE הינה ממוחשבת ובודקת את המועמד על סמך שלושה כישורים מרכזיים – כישורים מתמטיים, כישורים מילוליים וכישורי כתיבה אנליטית. בדומה למבחן ה – GMAT, גם תוקפה של בחינת ה – GRE הוא כחמש שנים.

מבחן ה – TOEFL

לעומת שאר הבחינות המצוינות במאמר, ישנו רק מבחן אחד שרלוונטי במיוחד עבור סטודנטים זרים מחו"ל – מבחן ה –TOEFL. מדובר במבחן הבוחן את כישורי האנגלית של המועמדים המגיעים ממדינות שבהן אנגלית היא איננה השפה הרשמית. המבחן בודק את יכולות הכתיבה, האזנה, הקריאה והדיבור של המועמד ברמה אקדמאית הכוללת יכולת ניתוח, הסקת מסקנות והיכולת לנהל דיון. לכל אוניברסיטה במדינות שבהן אנגלית היא אכן השפה הרשמית, ישנם תנאי קבלה למועמדים מחו"ל, שלרוב כוללים בתוכם את ציוני הסף במבחן ה – TOEFL.
מעוניינים בלימודים בחו"ל? רוצים לעבור את הקורסים? למה שלא תעזרו במומחים של ידע פלוס? צרו קשר בהקדם!