חלק הכמותי של SAT

לכל אחד מאיתנו יש מטרות שונות מבחינה אקדמית. כשאנחנו ניגשים לבחינה כמו מבחן SAT אנחנו צריכים לדעת לאן אנחנו הולכים. התשובה לשאלה שבאה לידי ביטוי בכותרת משתנה מאדם לאדם, לפי הרצונות האקדמיים שלו.

ציון טוב בחלק הכמותי של SAT יכול לנוע בין 600 – ציון שייחשב יחסית נמוך עבור מי שרוצה ללמוד מקצועות ריאליים או להתקבל למסלולי עסקים, משפטים והנדסה ומצד שני – ייתכן ואיזון בין התחום הכמותי – שיהיה נמוך בסביבות ה-600 וציון גבוה יותר בחלק המילולי של הבחינה, יאפשר למועמדים להתקבל למסלולים הומניים יותר.

הדרך הטובה ביותר להבין לאן אנחנו הולכים ואיזה ציון אנחנו צריכים לקבל, היא לחקור את בתי הספר שאליהם אנחנו מנסים להתקבל ולבדוק מהם הממוצעים המקובלים בפקולטות השונות בבית הספר. היום ניתן למצוא את הנתונים האלו בכל אתר של מוסד אקדמי, לרוב בחלק העוסק בתנאי הקבלה.

חישוב ציון המטרה ולמה זה חשוב?

ציוני מטרה (Target Scores) הם אותם ציונים שאנחנו רוצים לקבל במבחן SAT כדי לאפשר לעצמנו להתקבל למוסדות השונים. כמובן שהציון במבחן, בחלק הכמותי או בכל חלק אחר, אינו הנתון היחיד שעליו מסתכלות ועדות הקבלה באקדמיה, אך הכנה מראש והתכווננות למטרה תעזור לנו להגיע לציון מספק.

ציון המטרה צריך להיות מחושב לפי מה שקורה במוסדות הלימוד שאליהם אנחנו רוצים לנסות להתקבל, ולא לפי ממוצע כללי שאין לו באמת התאמה אישית לצרכינו.

באמצעות חישוב ציון המטרה, אנחנו יכולים להבין מה עלינו לעשות כדי להצליח. אלו נושאים בתוך התחום המתמטי זקוקים לחיזוק, איזה ציון נצטרך לקבל בחלקים האחרים של הבחינה כדי ליצור ממוצע טוב שיאפשר לנו דריסת רגל בתוך האקדמיה.

אז איך עושים זאת בפועל?

חישוב ציון המטרה נעשה לפי שאלונים אותם ניתן למצוא באינטרנט. השאלונים מנחים אותנו צעד אחר צעד איך להגיע לציוד המטרה. תחילה עלינו לרשום את שמותיהם של מוסדות הלימוד שאליהם אנחנו רוצים להתקבל. אם אנחנו עדיין לא בטוחים לאיזה מוסד נרצה להגיע, נכתוב שמותיהם של מוסדות לימוד דומים.

לאחר מכן,  נסקור את גוגל ונרשום את שם בית הספר ולאחריו המילה Prepschooler. חיפוש אחר עמודים אלו יוביל אותנו אל עמודי הנתונים בכל מוסד לימודי, שם נוכל לראות את הציון הדרוש בחלק הכמותי או בכל חלק אחר בבחינת SAT.

השלב הבא הוא לרשום את כל הציונים הדרושים מכל מוסד לימודים בחלק השני של הטבלה, ולערוך ממוצע. הממוצע יאפשר לנו להגיע לציון המטרה שלנו ולהיערך בהתאם.

לצד חישוב זה, ניתן למצוא באינטרנט מידע רב על ממוצעים וציונים דרושים במוסדות לימוד ספציפיים. אם אתם מעוניינים להתקבל למוסד ספציפי, תוכלו פשוט לסקור את המידע הזה ולקבל ציון משוער הדרוש לכם כדי להתקבל.

 

ציון מטרה SAT