מה בוחנת GMAT

אם אתם מעוניינים לעלות בדרג הניהול תוך כדי לימודים אקדמיים גבוהים, תצטרכו להתיישב בכיתה וללמוד לבחינת ה- GMAT. בחינה זו שאורכה שלוש וחצי שעות מספקת למעשה מראה רחבה על יכולת ההתמודדות של תלמידי תואר ראשון בדרך לתואר שני ודוקטורט בארצות הברית, בתחום העסקי. רוב המועמדים שצריכים לעבור את הבחינה שואפים בעתיד להפוך למנהלים ולקחת את הידע הנצבר בתחום מנהל העסקים אל תוך העבודה בחברות גדולות ובעסקים משלהם.

בחינת GMAT בוחנת דרך מבדק ממוחשב שסוקר כמה תחומים את היכולות הניהוליות של הסטודנט. במהלך הבחינה נסקרים תחומים כמו כתיבה אנליטית ויכולת ביטוי, פתרון בעיות ואיתור נתונים דרך שאלות כמותיות וחשיבה אינטגרלית.

בפועל, מדובר בשאלות בתחומי מתמטיקה, הבעה בכתב, הבנת הנקרא, לוגיקה וטיעון. אלו אמורות לספק שיקוף של יכולות ניהוליות שונות. אך האם אכן הבחינה משקפת זאת?

מאחורי כל שאלה יש נימוק חשוב

מאחורי כל שאלה מורכבת שנשאלת במהלך הבחינה, שנערכת בישראל פעמיים בשבוע, נמצאת מסקנה חשובה שאמורה לשקף תכונות ניהוליות שדרושות להצלחה בתחום העסקי.

השאלות מנוסחות כך שהסטודנט יצטרך להתמודד עם רמות שונות, כאשר ככל שהוא פותר יותר שאלות נכון כך הרמה עולה ועולה. כל שאלה אמורה לבדוק מיומנות ניהולית כלשהי ולשקף את היכולת של הסטודנט להתמודד עם אתגרים ברמה העסקית.

החלק המילולי למשל, בוחן האם הסטודנט יכול להתמודד עם הבנת הנקרא ולתמצת מסקנות מתוך מה שהוא קורא. חלק זה משקף יכולות לוגיות, להבין ולקלוט את המסר המדויק שצריך לעבור דרך טקסט.

האם אתה יכול לקבל החלטה?

אחת המסקנות הברורות ביותר שמתקבלות מבדיקת התוצאות של מבחן GMAT היא האם אותו מועמד לתואר שני או דוקטורט בתחום העסקים יכול להתמודד עם שאלות ואתגרים ולקבל החלטה.

מבין השורות של שאלות המבחן עולות מסקנות לגבי התכונות הנדרשות להתמודדות עם עובדים, קבלת החלטות, יצירת שינוי והתמודדות עם קושי. המועמד נבדק ביכולתו לבצע החלטה על בסיס מידע מתומצת, המידע החשוב ביותר מתוך שלל פריטי מידע, ולהתמקד בו.

הנושאים הנסקרים בבחינה הם נושאים שעולים כיום בכל חברה בשוק העבודה ומלווים מנהלים בכל הדרגות במהלך שגרת העבודה. קבלת החלטות נכונות על בסיס מידע מדויק היא נושא שיחזור על עצמו שוב ושוב אצל מנהל בכל חברה.

האם אפשר לנבא הצלחה או כישלון באמצעות תוצאות הבחינה?

זוהי למעשה מהות המבחן. מבחן GMAT מצטייר אמנם כמו מבחן פסיכומטרי לכל דבר, עם שאלות בנושאים שאנחנו מכירים היטב ממבחנים דומים שעברנו בתחילת הלימודים האקדמיים.

עם זאת, ההתמקדות בנושאים ואתגרים שבוחנים יכולות ניתוח, קבלת מידע ותמצותו, התמודדות עם אתגרי חשיבה, שאלות מורכבות מאד ולוגיקה בריאה ומתקדמת משקפת בסופו של דבר את יכולות המועמד להתמודד עם אתגרים אלו.

קורס הכנה למבחן GMAT יעזור לכם להגיע אל המבחן מוכנים ולעבור אותו בהצלחה.

מחפשים מידע על קורסים נוספים המתקיימים במרכז ידע פלוס? GRESAT – Toefl

GMAT