ניהול זמן נכון

מבחן ה – SAT הוא מבחן קבלה ללימודי תואר ראשון בחו"ל ובארץ. בכדי לעמוד בבחינה בהצלחה עליכם להתכונן אליה בהתאם, כאשר הבחינה כוללת שלושה חלקים – כתיבה ודקדוק, הבנת הנקרא ואוצר מילים והחלק השלישי – מתמטיקה. הדבר הראשון שעליכם לעשות בכדי להתכונן למבחן זה הוא להכיר את חלקיו ואת הזמנים שמוקצבים לכל חלק במבחן זה. במאמר זה ניתן לכם טיפים שיעזרו לכם להתכונן לחלק המתמטי של המבחן מבחינת ניהול הזמן.

כמה זמן יש לי לכל שאלה מתמטית במבחן SAT?

החלק המתמטי במבחן SAT מחולק ל -3 קבוצות של שאלות באופן הבא:

25 דקות לענות על 20 שאלות אמריקאיות

25 דקות לענות על 18 שאלות (8 שאלות אמריקאיות ו – 10 שאלות פתוחות)

20 דקות לענות על 16 שאלות אמריקאיות נוספות

בסופו של דבר ובחישוב מהיר, אתם יכולים לראות שיש לכם קצת יותר מדקה בכדי לענות על כל שאלה. במבחן תוכלו להסתכל על כלל השאלות של כל חלק לפני שהוא מתחיל – עברו על כל השאלות בכל חלק וענו קודם על השאלות שאתם חושבים שתוכלו לענות עליהן הכי מהר. אמנם קושי השאלות הולך ועולה, אבל קושי זה דבר אינדיבידואלי ולכן, אם תבחנו בעצמכם אילו שאלות קלות לכם יותר תוכלו לנהל את הזמן שלכם יותר נכון.

אל תתנו לזמן לברוח

בכל שלב במבחן שימו לב לזמן שיש לכם – זה לא אומר לבזבז את הזמן על בדיקת הזמן אבל, כן להיות עם היד על הדופק ולוודא שאתם עומדים בזמנים שהוקצבו. מספיק שתתקעו על שאלה אחת 5 דקות – שעוברות ביעף ואתם כבר בצרה מבחינת הזמן לשאר השאלות.

מהירות לא על חשבון איכות

גם אם אתם בטוחים שאתם יודעים את התשובה, הקדישו מספר שניות בכדי לוודא זאת ולבדוק את עצמכם. זה שתענו מהר על כל השאלות לא בא על חשבון טיב התשובות שלכם – לא תרצו לבצע טעויות קטנות שעלולות לפגום בציון שלכם באופן משמעותי.

התחילו מהר כל חלק והשאירו יותר זמן לסוף

בהנחה שאתם זוכרים שאמרנו להקפיד על איכות התשובות לפני מהירות התשובה שלכם – האופן הטוב ביותר להתייחס לזמן הוא להתחיל כל חלק במבחן במהירות קצת גבוהה יותר, כך שיישאר לכם יותר זמן בסופו של החלק. כזכור, אתם מתחילים מהשאלות שקלות לכם יותר לכן, מן ההיגיון שאת עיקר זמנכם תקדישו לשאלות שקשות לכם יותר לפתרון.

אל תוותרו על המחשבון

דבר ראשון – במבחן יש לכם זמן מוגבל, מה שאצל רבים הופך לאלמנט שגורם לחץ. בזמנים של לחץ אתם עלולים לבצע חישובים פשוטים ולטעות בהם בגלל הלחץ שבו אתם שרויים. דבר שני – המחשבון יכול לחסוך לכם זמן רב, אפילו בחישוב פשוט – המחשבון מהיר יותר מהמוח אז למה לאמץ את המוח ולבזבז זמן היכן שאינכם נדרשים לעשות כן? נצלו כל גורם במבחן לטובתכם והדרך להצלחה תהיה קרובה מאי פעם.

SAT