שיפור ציון ב SAT

מבחן ה-SAT הוא מבחן משמעותי שיכול לקבוע האם מועמד יתקבל למוסד לימודי אקדמי בארצות הברית. הוא מהווה חלק נכבד מדרישות הקבלה למוסדות אמריקאיים המתייחסים אליו כמדד לבדיקת היכולות האקדמיות של המועמד בנושאים כמו אוצר מילים, ניתוח טקסטים, מתמטיקה והבנת הנקרא. לעיתים מועמד נבחן במבחן ה-SAT אך נאלץ לעבור את המבחן שוב כדי להגיע לציון האולטימטיבי שיאפשר לו להתקבל למוסד בו הוא רוצה ללמוד.

ככל שהמוסד נחשב יוקרתי יותר, כך עולה הדרישה לציון גבוה יותר במבחן ה-SAT. כיצד ניתן לשפר את הציון של המבחן ולהימנע מכמה שיותר טעויות מיותרות?

הנה כמה שיטות לשיפור הציון ב- SAT

  • לקרוא את כל השאלה ואת התשובות שנלוות לה:

אחת הטעויות הנפוצות שעושים נבחנים בבחינות SAT היא לעבור במהירות מהשאלה לשלב התשובה, בלי לקרוא היטב את השאלה ולעבור על כל התשובות. מומלץ להקדיש לכל שאלה את הזמן, לבחון מה בעצם שואלים אותנו ולסקור את כל התשובות. רק לאחר שעברתם על כל המידע, תוכלו לבחור את התשובה המתאימה.

  • השתמשו במחשבון

בחלק הכמותי של המבחן, גם כאשר אתם בטוחים בתשובה, ערכו בדיקה נוספת עם המחשבון על מנת לוודא שאתם אכן בדרך הנכונה. לפעמים פעולת חישוב קטנה יכולה להתפספס בגלל התרגשות או מהירות והתשובה שתתקבל לא תהיה נכונה.

  • לקרוא את כל הטקסט

שאלות בחלק הבנת הנקרא עוסקות בהבנה של מילה מסוימת, חיפוש אחר מילה נרדפת וכדומה. מומלץ לקרוא את כל הפסקה או הטקסט כדי לבחון כיצד המילה משתלבת בתוך הטקסט והקונטקסט. בדיקה מקיפה זו יכולה להקל עליכם למצוא את אותה מילה נרדפת או להבין את משמעות המילה בהתאם לנושא הפסקה.

  • בידקו שסקרתם את כל העמודים

כדאי לוודא לפני שאתם מסיימים כל חלק בבחינה שעברתם על כל העמודים. הפכו את הדפים ודאגו שעניתם על השאלות בעמוד האחרון של כל חלק, שלעיתים קרובות נבחנים מפספסים בגלל רצון להגיש את הבחינה במהירות.

  • להתיישב בשורה הראשונה בכיתת המבחן

כדי להימנע מהסחות דעת מומלץ להתיישב בשורה הראשונה. כך, לא רואים מה שקורה מאחור ואפשר להתרכז רק בבחינה.

  • לדאוג לחטיפים בריאים ולשתייה בהפסקות

הבחינה נמשכת בדרך כלל ארבע שעות ויש הפסקת התרעננות. מומלץ להביא אתכם חטיפים מזינים ובריאים ולא אוכל שיכביד עליכם. פירות כמו תפוחים ואגסים, חטיפי בריאות מהירים או כריך קל יכולים לסייע לכם לשמור על רמת אנרגיה גבוהה. בנוסף, כדאי להביא אתכם מים.

  • להגיע מוכנים

אולי הטיפ החשוב ביותר הוא פשוט להיערך לקראת הבחינה. כדי להגיע לציון טוב במבחן SAT צריך ללמוד זמן מה לפני. כדאי לבנות תוכנית לימודים שנפרשת על פני תקופה מוגדרת, שבה יהיה לכם נוח וטוב לחזור על החומר, לתרגל אותו, להתנסות בקריאת טקסטים ומענה על שאלות ולהרחיב את אוצר המילים שלכם.

טיפים ללמידה למבחן SAT