שיפור ציון SAT

מועמדים רבים ללימודים אקדמיים בחו"ל לא מגישים את ציון ה-SAT הראשון שלהם. הם נרשמים לבחינה הראשונה מספיק זמן מראש, בודקים את התוצאות ושוקלים האם כדאי להם להיבחן בשנית ולשפר את ציון הבחינה.

ככל שציון הבחינה גבוה  יותר, כך הסיכוי להתקבל לאוניברסיטאות ולקולג'ים נחשבים בארצות הברית גבוה יותר. ניתן להיבחן בבחינת SAT מספר פעמים בשנה גם בישראל, כמו בארצות רבות בעולם. ניתן ללמוד לבחינה באמצעות קורסים וערכות לימוד עצמאיות ולשפר כך את הציון, אך למרות הרצון לקבל את הציון הגבוה ביותר, חשוב שתהיה לנו שאיפה ריאלית – שתאפשר לנו להגיע לציון טוב ולעמוד בציפיות של עצמנו – מעצמנו.

לפי הממוצע בארצות הברית, נבחנים חוזרים בבחינת SAT שרוצים לשפר את הציון לא עוברים ציון נמוך או ממוצע (הממוצע עומד על 1500 נקודות) לציון גבוה של מעל 2000 נקודות בבת אחת. לרוב הם מצליחים להעלות את הציון בכמה עשרות נקודות ועד מאות אחדות.

מכיוון שכל אחד מאיתנו רוצה להתקבל למוסד הנחשק ולגבור על מאות ואלפי מועמדים אחרים, כדאי להגדיר מראש את הסיכוי להגיע לציון גבוה, ללמוד ולהתאמץ לשאוף לציון זה ולבנות על ניסיון חוזר רק במידה שהציון באמת לא מאפשר קבלה למוסד הנבחר.

כיצד משיגים שיפור בציון SAT?

  1. על מנת להעלות את ציון ה-SAT ולהגדיל את הסיכויים להתקבל למוסד הלימודי שבחרת, כדאי קודם כל ללמוד לכל בחינה אליה אתה ניגש, גם אם מדובר בבחינה השנייה או השלישית שאתה עומד לעבור. חזרה על כמה שיותר שאלות, תרגול קריאה של טקסטים, הגדלת אוצר המילים והתמודדות עם שאלות מתמטיות – כל הצעדים האלו שעשית בפעם הראשונה בה נבחנת חשובים גם עכשיו.
  1. אם עבר זמן מאז שנבחנת בפעם הראשונה התייחס לפעם הבאה כבחינה חדשה לגמרי. זו ההזדמנות למנף את הבטחון שצברת בפעם הראשונה, לחזור לנושאים שהתקשית בהם בבחינה ולחזק אותם. זו הדרך הבטוחה להגיע לציון גבוה יותר. תרגל יותר את השאלות והתחומים שבהם התקשית בפעם הראשונה, אך אל תשכח את התחומים שבהם הרגשת בטוח והצלחת.
  1. למדת לבד? אולי זה הזמן לקחת קורס. לפעמים כל מה שאנחנו צריכים כדי להשיג את המטרה היא הנחייה מקצועית. אם למדת באופן עצמאי לבחינת ה-SAT בפעם הראשונה, אולי הפעם כדאי לקחת מורה או קורס מקצועי. ייתכן ובמסגרת מקצועית תקבל כלים נוספים שלא הכרת בפעם הראשונה שלקחת את המבחן.
  1. תחלק את הזמנים בדרך טובה יותר. האם בפעם הראשונה התעכבת יותר על שאלות מסוימות, עד כי לא נותר לך זמן למענה על שאלות אחרות? כדאי מאד לחשוב על חלוקת הזמנים ולבדוק איפה היה חסר לך זמן בפעם הראשונה בה נבחנת. ייתכן וחלוקת זמנים אחרת תחזק נקודות שהיו חלשות ותאפשר לך לקחת זמן לבדיקה חוזרת של כל פרק.

להכנה ל- מבחן SAT ולמידע נוסף אודות SAT.

שיפור ציון SAT

שיפור ציון SAT