שיפור ציון במבחן SAT

הקריאה הביקורתית הוא אחד החלקים המשמעותיים והמאתגרים יותר במבחן ה- SAT. החלק הזה נחשב קריטי כיוון שהוא יוצר עבור הנבחנים אבחנה מדויקת יותר של הבנת הנקרא, הבנת קונטקסט, יכולת ניתוח טקסט, הבעת דעה ופיתוח אוצר מילים.

רבים חושבים בטעות שאי אפשר לשפר את הציון של החלק הזה, זאת משום שקשה לצפות מה תהיה הרמה של הטקסט ובמה הוא יעסוק. מדובר בטעות מרה, כיוון שלמידה נכונה, תרגול והבנת הרעיון הכללי של השאלות הנשאלות בחלק זה, תאפשר לכם לנצל את מירב הנקודות הניתנות בחלק הזה.

הטיפים האלו יעזרו לכם לשפר את הציון בחלק הקריאה של מבחן ה-SAT ולנצל את מירב הנקודות הניתנות בו לטובתכם.

  1. לקרוא, והרבה: כדי להצליח במבחן SAT, כמו גם בלימודים בחו"ל, צריך לקרוא והרבה. הקריאה באנגלית, שעבור רובנו אינה שפת האם, מאפשרת לנו להכיר ניואנסים וניסוחים שונים, לשפר את אוצר המילים, להבין כיצד משפטים בנויים ולשפר את היכולת לעמוד בזמני הקריאה של הטקסט.
  2. בלי קיצורי דרך: יש אינספור שיטות ללמוד ולהרחיב את אוצר המילים שלנו באנגלית. קריאה היא כאמור השיטה הטובה ביותר, כיוון שהיא יוצרת לנו בסיס טוב לשפה. כדי לשפר את אוצר המילים כדאי ללמוד טקסטים לאורכם ולרוחבם, כלומר להתעמק במשמעויות של המילים, להבחין כיצד הן שולבו בתוך הקונטקסט של הפסקה או המשפט ולהתרגל למילים הנרדפות לכל מילה.
  3. להבין את המשמעות ולא רק את האיות: את המילים שנפגוש בטקסטים המופיעים בבחינה, כדאי שנכיר דרך המשמעויות השונות שלהן ולא רק דרך מילה ופרשנות אחת. מילה יכולה להופיע באופן שונה בקונטקסט מסוים ולקבל פרשנות אחרת, בהשוואה לטקסט אחר.
  4. הכירו את השאלות וקראו בהן עד הסוף: כדי להצליח ולשפר את הציון חשוב להבין לא רק את הטקסט אלא גם את השאלות. ישנם סוגים שונים של שאלות ותשובות רבות, לכן כדאי להשקיע בקריאת השאלה, הבנתה וקריאת כל התשובות.
  5. לימדו לחלק הקריאה מספיק זמן מראש: רבים מתרכזים דווקא בחלקים המילוליים והמתמטיים בתחילת תהליך הלמידה למבחן ה- SAT ומגיעים אל חלק הקריאה לקראת הסוף, כאשר לא נותר מספיק זמן להרחיב את אוצר המילים ולתרגל ניתוח של טקסטים. אנחנו ממליצים לשלב את הלמידה לפרק זה לאורך כל זמן ההיערכות לבחינה. מומלץ להתחיל לקרוא טקסטים כבר מלכתחילה, לעבור על מבחנים קודמים ולהיעזר בקורס מקצועי שבו תקבלו כלים להתמודד עם חלק חשוב זה.

יותר מהכל – חשוב להבין שמדובר בחלק מהותי בציון ה- SAT

כאמור, לא מעט מועמדים שמגיעים להיבחן בבחינות ה-SAT חושבים שחלק הקריאה הוא חלק שאפשר להתעלם ממנו בהכנה למבחן, זאת משום שאי אפשר לצפות איזה טקסט יופיע בו.

אנחנו ממליצים להתייחס לחלק הזה באותה משמעות וכוונה כמו לחלקים האחרים של המבחן ולהקדיש לו זמן מתחילת הלמידה.

קריאה ביקורתית SAT