מוכנות לבחינת SAT

למדת, שיננת והכנת את עצמך לקראת בחינת ה- SAT. הזמן נוקף ועוד רגע תצטרך לעבור את הבחינה שעשויה לקבוע ולהשפיע על התוכניות שלך לשנים הקרובות. האם התכוננת מספיק? האם אתה ערוך להתמודד עם השאלות השונות, הטקסטים והתרגילים שמציג המבחן?

אתה מדייק במענה לשאלות קלות וקשות כאחד

מבחן SAT מורכב מחלקים שונים, שבכל חלק שאלות ברמות שונות. אם אתה פותר מבחנים ומצליח להתייחס לשאלות הקשות ולהרגיש שהן נוחות וקלות לך, הרי שאתה מוכן לבחינה.

כדי להגיע לשלב הזה, חשוב לפתור כמה שיותר שאלות ולהכיר את סוגי השאלות השונות שמאפיינות את הבחינה. בנוסף, לכל אחד מאיתנו נטייה אחרת בכל הקשור לנושאי הבחינה – יש מי שקל לו יותר בנושאים הכמותיים ואחרים שקל להם יותר להתנסח או לנתח טקסט. אם אתה מרגיש בנוח עם השאלות הקשות דווקא בנושאים שבהם אתה לא מרגיש טבעי, הרי שהגעת למקום הנכון.

אתה מרגיש בנוח גם בתחומים הפחות נגישים לך

כאמור, כל אחד מאיתנו נוטה באופן טבעי להרגיש בנוח עם תחומים אקדמיים מסוימים ועם אחרים קצת פחות. אם אתה מרגיש בנוח עם החלק הכמותי בעוד שאתה דווקא אדם של מילים וטקסטים, הרי שאתה כנראה מוכן לבחינה.

אם אתה מרגיש בנוח לקרוא טקסטים מורכבים, למצוא מילים נרדפות ולנסח פסקאות, אבל החלק הכמותי הוא הפחות בולט אצלך, בדוק שאתה שולט בו ומבין אותו ושהוא מרגיש לך נוח יותר.

אתה עומד בזמנים

חלק נכבד מההכנה לקראת בחינת SAT קשור לעמידה בזמנים. לכל פרק בבחינה מוקדש פרק זמן אחר וכדאי להבין כיצד אתה מחלק את הזמן. פתרון בחינות ישנות יאפשר לך לבדוק את הזמנים שלך ולהבין כיצד אתה צריך לחלק את הזמן.

כמה זמן להתעכב על כל שאלה, כמה זמן להשאיר לעצמך כדי לחזור ולבדוק את התשובות בסוף המענה על הפרק וכמה לוקח לך לענות לשאלות בדרגות קושי שונות.

תחושת בטחון אמיתית

אין ספק שהאינטואיציה מחייבת גם במקרה של בחינה כמו בחינת SAT. כל אחד מאיתנו הוא היחיד שמכיר את עצמו לעומק ויכול לסמן לעצמו האם הוא מרגיש מוכן או לא.

אם למדת לבחינה, פתרת מבחנים בהצלחה, התנסית בטקסטים ובניתוחם, שכתבת פסקאות בטבעיות והעלית לעצמך את רף הבטחון, כנראה שאתה באמת מוכן לבחינה.

אם למדת באופן מסודר – לאורך זמן

כדי להיות מוכן לקראת בחינת SAT צריך ללמוד ולהקדיש לכך זמן. הטעות הנפוצה של רבים מהנבחנים היא להסיק שבגלל שמדובר בבחינת הערכה, אי אפשר ללמוד אליה. למעשה היום אפשר ללמוד לבחינת SAT באמצעות ערכות למידה עצמאית וקורסים מקצועיים המועברים על ידי מדריכים מוסמכים.

שני הכלים החשובים האלו מאפשרים לך להתחמק ממלכודות, להכיר את הבחינה לעומק ולדעת לקראת מה אתה הולך. למידה מסודרת לאורך זמן לפני הבחינה, מבטיחה שתהיה מוכן לקראתו ושתשיג את הציון הטוב עבורך.

הצלחה בבחינת SAT