מבחן ה – SAT הינו מבחן שנועד לבחון יכולות לימודיות של מועמדים ללימודי תואר ראשון. זוהי הבחינה המקבילה לבחינת הפסיכומטרי הישראלית, כאשר זו מבוססת על בחינת ה – SAT. גם בארץ מכירים במבחן זה ברוב המוסדות האקדמיים ולכן, עדיף ללמוד ולעבור את המבחן הזה, כיוון שזהו מבחן שיאפשר לכם מגוון רחב יותר של מוסדות אקדמיים, אליהם תוכלו להתקבל, בארץ ובחו"ל. הבחינה נערכת שבע פעמים בשנה בארה"ב, שישה פעמים בשנה בישראל וכן במקומות שונים ברחבי העולם. מה בעצם בודקת הבחינה הזו? בואו נראה.

מבחנה מבחן ה – SAT

מבחן ה – SAT מורכב משלושה חלקים עיקריים, כאשר בסך הכול ישנן 200 שאלות ב-10 פרקי הבחינה. ציון הבחינה נחלק גם הוא לפי שלושת התחומים, כאשר בכל תחום ניתן ניקוד שנע בין 200 ל-800 נקודות, כך שהציון הסופי הגבוה ביותר האפשרי, הוא 2400 נקודות. ממוצע הציונים נמצא בערך סביב ה-500 נקודות לפרק, אך בקרב האוניברסיטאות בעולם (במידה ואתם שואפים ממש גבוה) הממוצע נע איפשהו מעל ה-700 נקודות לפרק.

מה בודק מבחן ה – SAT?

המבחן מתמקד בשלושה תחומים, שהם: כתיבה, קריאה ומתמטיקה. בחלק של הכתיבה, תצטרכו לכתוב חיבור בנושא כללי ולחוות דעתכם בנושא. בהמשך החלק, תצטרכו לתקן טעויות דקדוק במשפטים וכן בפסקאות. בחלק זה תקבלו ציון כללי (200-800 נקודות) וכן ציון ספציפי על החיבור שכתבתם בטווח של בין 2 ל-12 נקודות. קטע הכתיבה נועד לבחון יכולות דקדוק, ניסוח ואוצר מילים.

בחלק של הקריאה, תקבלו קטע כתוב מראש, שלאחר קריאתו תצטרכו לענות על שאלות לגביו שיבחנו את רמת ההבנה שלכם של הקטע. בנוסף, יש חלק של השלמת משפטים, בהקשר לקטע שקראתם. חלק הקריאה בא לבדוק את יכולתכם להבין ולעבד את הנאמר בקטע, יכולות דקדוק, אוצר מילים ועוד.

בחלק של המתמטיקה, תמצאו מגוון שאלות מתחומי: האלגברה, גאומטריה, הסתברות וכדומה. חלק מהשאלות הן במבנה סגור (שאלות אמריקאיות מרובות בחירה) וחלקן במתכונת שאלות פתוחות. חלק זה נועד לבחון יכולות אנליטיות ומתמטיות בתחומי המתמטיקה השונים.

איך כדאי להתכונן למבחן ה – SAT?

כבכל בחינה ברמה של פסיכומטרי, כדאי להיעזר בהכוונה מקצועית, שכן סוגי השאלות הן מגוונות עד מאוד ורק הכנה מקצועית, תוכל לספק לכם מענה ותרגול מקיף של כלל נושאי המבחן. עשרות חברות ברחבי העולם מציעות קורסי הכנה לבחינת ה – SAT, כולל בישראל. בידע פלוס, אנו מציעים קורסי הכנה ברמת גן ובחיפה, כאשר בכל חודש נפתח קורס חדש. הלימודים מתקיימים בערבים (פעמיים בשבוע) או בימי שישי בבוקר. קורס ההכנה לבחינת ה – SAT כולל 100 שעות, הנחלקות ל-80 שעות לימוד פרונטליות ו-20 שעות של סימולציות ומבחנים לדוגמא, בסוף הקורס ובצמוד למועד המבחן. רוצים להיות מוכנים למבחן שיקבע את המשך דרככם האקדמית? צרו קשר עם ידע פלוס ונשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי ואישי.

טיפים ללמידה למבחן SAT