אסטרטגיה לשיפור ציון SAT

מבחן GRE הוא מבחן ממוחשב הנדרש מסטודנטים המעוניינים להתקבל ללימודי תואר שני ושלישי בחו"ל. זהו מבחן לא פשוט וכדאי להתכונן אליו בהתאם. וכשאנחנו אומרים להתכונן, אנו מתכוונים לא רק ללמוד למבחן עצמו, אלא להכין את עצמכם גם מהבחינה של לדעת למה לצפות בכלל מבחינת ההליך כולו. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן בצורה יעילה.

ההליך האדמיניסטרטיבי

חשוב באופן כללי לדעת מה יידרש מכם בכדי להירשם למבחן. בדקו מראש מהי עלות ההרשמה למבחן, בדקו מהם מועדי המבחן ומיקומם, מהו אופן הניקוד במבחן וכיצד עליכם להגיש בקשה להקלות שנקבעו לכם כסטודנטים, כגון הארכת זמן למשל. חשוב גם להכיר את מבנה המבחן והזמן שמוקצב לכל חלק במבחן.

טיפים לחלקי המבחן השונים:

החלק המילולי – חלקו הראשון של המבחן הוא החלק המילולי שבו תצטרכו להפגין ידע של אוצר מילים רחב, שאותו תצטרכו לשלב במשפטים חסרים. נסו להרחיב את אוצר המילים שלכם כמה שיותר לקראת הבחינה על ידי קריאה של מאמרים אקדמאים וספרות – ככל שתקראו יותר כך אוצר המילים שלכם יגדל באופן משמעותי.

החלק הכמותי – זהו החלק שבו תצטרכו להפגין ידע במתמטיקה, הסתברות, סטטיסטיקה וגיאומטריה. שימו לב שלכל שאלה יש הקצבת זמן. יש לכם אפשרות לסמן שאלות שאתם מתקשים בהן בכדי לחזור אליהן מאוחר יותר, בטווח הזמן של החלק הזה במבחן. כך תוכלו לענות מהר על שאלות שקל לכם לענות עליהן ואחר כך, בהתאם לזמן שנשאר, להקציב זמנים לשאלות שהתקשיתם בהן.

החלק השלישי – הכתיבה. בחלק זה תצטרכו לכתוב שני חיבורים, הראשון – חיבור שלכם בנושא שיתנו לכם והשני – חיבור תגובה לטקסט שיינתן לכם. אז לחלק הזה אנו מציעים שני טיפים מרכזיים: אחד – הכינו את עצמכם מבחינת הכתיבה, על ידי כתיבת חיבורי ניסיון בכל מיני תחומים – כך שהכתיבה תצא לכם באופן טבעי כשאתם כבר מתורגלים לעשות כן. הטיפ השני – שימו לב להקצבת הזמן במבחן עצמו בחלק של הכתיבה, זאת מאחר שגם תכנון הכתיבה (מה לכתוב, כיצד להגיב ולדון בנושאים שניתנו) לוקחת חלק משמעותי מהזמן שלכם – שימו לב שאתם לא מבזבזים את כל הזמן שלכם על תכנון הכתיבה.

מה עוד יעזור לי בכדי להתכונן למבחן GRE?

אז ההכנה הראשונה, כפי שהזכרנו למעלה, היא לדעת למה לצפות במבחן, מבחינת ההליך האדמיניסטרטיבי, מבנה המבחן וחלקיו. הדבר השני שכדאי לכם לזכור, הוא עניין הזמן – לא רק במבחן עצמו אלא גם מבחינת הזמן שאתם מקציבים להכנה לקראת המבחן. מדובר במבחן חשוב מאוד ולכן צריך להקדיש לעניין לפחות מספר חודשים להכנה לקראתו. דבר שלישי הוא לקחת קורס הכנה למבחן – כך שתוכלו להיעזר במומחים מקצועניים שילמדו אתכם כיצד ללמוד למבחן. בידע פלוס אנו מציעים לכם לקחת חלק בקורס הכנה למבחן GRE בקבוצות קטנות ועל ידי המורים המנוסים והטובים בארץ.

להצליח במבחן GRE