אסטרטגייה ל SAT

מבחני ה- SAT הם כרטיס הכניסה הנפוץ ביותר ללימודים באוניברסיטאות ובמכללות בארצות הברית וכיום גם במדינות אחרות בעולם. המבחן בוחן כתיבה, הבנת הנקרא וחשבון ומאפשר למוסדות הלימוד האקדמיים בארצות הברית לקבל תמונה מקיפה של יכולות המועמד בתחומים אלו. גם בישראל ניתן להיבחן במבחן ה- SAT ואף ללמוד ולהיערך לו במסגרת קורסים קבוצתיים ולימודים פרטיים.

פרקי הכתיבה והבנת הנקרא הם פרקים חשובים, בהם נבחן המועמד לא רק על הבנתו את הטקסט אלא גם על אוצר המילים שלו באנגלית. חלקים אלו של המבחן בנויים משאלות פתוחות לצד שאלות אמריקאיות, שמציגות מספר תשובות.

כדי להצליח ולהגיע להשגים בפרקים אלו, חשוב להכיר את שיטות הלימוד והתרגול ולפתח אסטרטגייה שנוחה לכם. הנה כמה אסטרטגיות כאלו שיכולות לעזור לכם לצלוח את מבחן SAT בהצלחה.

קראו את כל הפסקה ואל תרפרפו:

בחלק של הבנת הנקרא נבדקים לא רק אוצר המילים ויכולת ההבנה שלכם את הטקסט, אלא גם הבנת המהות והמבנה שלו. חשוב לא להתעכב על מילה אחת בתוך המשפט אלא לקרוא את כל הפסקה על מנת להבין את הקונטקסט שבו מופיעה המילה. קריאה מקיפה של הפסקה בה מופיעה המילה עליה אתם נשאלים, תאפשר לכם להבין למה התכוון הכותב ובאיזה הקשר בחר במילה זו.

היו נאמנים להבנה הטבעית שלכם:

במקרים רבים מועמדים קוראים חצאי שאלה ואז עוברים לסקור את התשובות, מתוך המחשבה שכך יוכלו להשלים את כל השאלות ולא יהיו בלחץ של זמן. חשוב לתת לעצמכם לחשוב ולפתח תשובה שתהיה טבעית והגיונית.

לפני שאתם קוראים את התשובות, קראו את השאלה ונסו לנסח לעצמכם תשובה לגבי מילה מסוימת והפרשנות שלכם לגביה. לאחר שניסחתם לעצמכם את הרעיון הכללי, תוכלו לעבור על התשובות המוצעות ולבחון איזו תשובה תהיה מתאימה לתהליך החשיבה שלכם. לרוב, האינטואיציה הזו עובדת.

בידקו את האופציה בתוך הקונטקסט של המשפט:

אחת הדרכים למצוא את התשובה הנכונה מבין האופציות הניתנות לכם היא לשתול את המילה הנרדפת בתוך המשפט ולבחון אותה מול הקונטקסט של הפסקה. האם היא מתאימה ומבטאת את המשמעויות הנכונות מאחורי הפסקה? בנוסף, האם נוצרת זרימה טבעית של הטקסט כאשר אתם משבצים את המילה בתוך הפסקה? אם התשובה לכך היא כן, כנראה שמצאתם את המילה הנכונה.

לקרוא ולא רק לכתוב בכרטיסיות:

הרבה מאד אנשים שלומדים למבחן SAT נעזרים בכרטיסיות כדי לשנן את אוצר המילים וללמוד מילים נרדפות. הדרך הטובה ביותר להבין טקסט, לנתח אותו וליצור חיבורים בין מילים נרדפות ומשמעויות שונות היא לקרוא טקסטים.

במהלך ההכנה לקראת המבחן כדאי לקרוא חיבורים וטקסטים ולהבין משמעויות של מילים שונות בתוך המבנה של טקסט. ככל שתקראו יותר טקסטים כחלק מההכנות למבחן ה- SAT כך למעשה תוכלו להגדיל את הסיכוי להופעתן של מילים מוכרות, שאותן אתם כבר מכירים היטב.

קורס SAT - להצליח במבחן