יעדים לבחינת SAT

מועמדים רבים חולמים כבר על המזוודות הארוזות והנסיעה למוסדות האקדמיים הגדולים, אלו שהמסורת שלהם נמשכת כבר מאות שנים ובין דלתותיהם עברו המצליחנים ביותר. בין אם אתם חולמים על קריירה בעסקים או על התקדמות בעולם האקדמי, תצטרכו כנראה לעבור דרך אולם הבחינות שבו נערכות מספר פעמים בשנה בחינות ה- GRE.

כיצד להגדיר את יעדי הבחינה?

לכל מועמד ללימודים יש שאיפות אחרות בנוגע לעתידו האקדמי. יש מי שמחפש להתקבל למוסדות בהם התחרות על כל כיסא בכיתה קשה מאד ויש צורך בציונים הגבוהים ביותר על מנת להיכנס לפקולטות. כלומר לא ניתן לוותר אפילו על נקודה אחת בציון.

במקרים אחרים, המוסד הלימודי מבקש מהמועמד לעשות כמיטב יכולתו, אך התחרות על הלימודים בפקולטה או הכניסה למסלול הספציפי אינה גבוהה. מצב זה משתנה ותלוי בכל פעם מחדש בעולמות התוכן ובהתפתחות עולם הקריירה בעולם.

כדי להגדיר מראש את יעדי הבחינה חשוב לבדוק אילו מוסדות אקדמיים מעניינים אותנו, מה דרוש על מנת להתקבל ללימודים בהם, הם הם מגדירים סף ציון מסוים והאם ניתן לקבל נתונים על מספר הנרשמים בפקולטות ומספר המתקבלים בסופו של דבר.

מהו התחום שבו אתם רוצים לעסוק בעתיד?

שאלה זו היא רלוונטית מאד בכל הקשור להגדרת היעדים שלכם לציון GRE. לכל פקולטה בכל מוסד לימודי יש דרישות סף. לא תמיד מדובר בדרישות המקסימליות – כלומר בציון 100% בבחינה. לכן, כדאי לבדוק מראש מהו ציון הסף בכל אחת מהפקולטות בתחום הרלוונטי לכם.

במקרים רבים תגלו שציון הסף אינו גבוה וניתן להשגה בקלות יחסית, דבר שיוריד מכם את הלחץ והמתח לקראת הבחינה. אם זאת, חשוב לציין שבכל מקרה כדאי ללמוד ולהתכונן לקראת הבחינה.

מתי מסתיימת תקופת ההרשמה?

זו שאלה פרקטית חשובה מאד. מבחן GRE נערך בתדירות רבה בתקופה שלפני תקופת ההרשמה למוסדות הלימודיים. כלומר הציון יתקבל בזמן לפני הגשת המסמכים לקבלה למוסד הלימודי.

כדאי לקבל את הציון האופטימלי כבר בניסיון הראשון וכך למנוע עיכובים בקבלת הציון. אם ישנה תחרות רבה, אם המוסד הלימודי פותח את ההרשמה בשלב מוקדם או שאינכם יודעים עדיין מתי ולאן תרצו להירשם, כדאי להקדים ולקבל את ציון הבחינה שלכם מהר ככל האפשר ולשאוף לציון הטוב ביותר שתוכלו לקבל.

האם תרצו לחזור על הבחינה?

ניתן לחזור על בחינת GRE  21 יום לאחר שנבחנתם בה לראשונה. אפשרות זו מפחיתה מעט מהלחץ להגדיר יעדים שיהיה קשה לעמוד בהם. עם זאת, חשוב להזכיר שבכל ניסיון אנחנו רוצים לעשות את המירב ולכן כדאי ללמוד ולהשקיע כבר מהפעם הראשונה.

היעדים שעליהם אנחנו מתבססים כשאנחנו חושבים על ציון GRE משתנים ממועמד למועמד. השיקול צריך להיות תלוי בפרקטיקה, בלוחות הזמנים ובתנאי הקבלה של המוסדות האקדמיים אליהם אתם רוצים לפנות.

הצלחה בבחינת GRE