SAT לקשיי למידה

אם אתם חולמים ללמוד בארצות הברית באחת המכללות או האוניברסיטאות האיכותיות ביותר תצטרכו לעבור תהליך קבלה לא פשוט ולעיתים גם מפרך. כחלק מהתהליך הארוך הזה דורשים מוסדות הלימוד האמריקאיים ציון במבחן ה-SAT.

ה-SAT, ראשי תיבות של Scholastic Aptitude Test, סוקר שלושה תחומים קריטיים עבור כל תלמיד במערכת האקדמית האמריקאית – כתיבה, קריאה ומתמטיקה. המוסדות האקדמיים בישראל מאפשרים לסטודנטים מועמדים להגיש את ציון ה-SAT  במקום ציון פסיכומטרי.

בעוד שסטודנטים רבים לומדים לבחינת ה-SAT  באופן עצמאי או מצליחים להתמודד עם הקצב המהיר של הקורסים השונים המוצעים במסגרת כיתתית או אינטרנטית, תלמידים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז מוצאים את עצמם עם לא מעט תחושות קשות בדרך לציון העובר בבחינה.

כיצד ניתן לעבור את הבחינה בהצלחה גם כאשר אתם מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז? הנה כמה כללי זהב חשובים בדרך לציון עובר.

חשוב לבקש הקלות לפני הבחינה

בין אם אתם לומדים לבד או לוקחים קורס SAT בבית הספר חשוב שתדעו שה-College Board, החברה האחראית על הפקת הבחינה, מציעה הקלות לסטודנטים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז ועברו אבחון דידקטי מתאים.

חשוב לדעת כי תהליך הגשת הפנייה אורך מספר שבועות ולפעמים גם חודשים ולכן צריך לדאוג לכך זמן רב לפני הבחינה. לעיתים נדרש אבחון באנגלית שמאשר כי אותו סטודנט סובל מהפרעת קשב וריכוז.

התחילו בתרגול לקראת בחינת ה- SAT זמן רב מראש

מבחן SAT בנוי ממספר חלקים שונים – החלק המילולי שעוסק בקריאה ומבחן שפה וביטוי והחלק הכמותי שעוסק במתמטיקה. אם אתם לוקחים קורס SAT, התחילו אותו לפחות שמונה חודשים לפני הבחינה כך שתוכלו להשאיר לעצמכם זמן לתרגול הדרגתי ולאורך תקופה.

התרגול חייב להיות יומיומי וקבוע ובמידה ואתם סובלים מהפרעות קשב וריכוז, ייתכן ותרצו להשקיע בתרגול זמן רב יותר. כשמדובר בתרגול מילולי, כדאי להקדיש זמן גם לקריאת השאלות ולהבנתן לצד העבודה על טקסטים כתובים, שיכולה להיות מאתגרת ולכן לקחת זמן רב יותר.

כשמדובר בתרגול המילולי, חשוב לתרגל הרבה כדי להטמיע את המושגים השונים, כך שלא יווצר מצב של אובדן הריכוז בגלל חוסר הבנה של השאלה או חוסר הכרות עם התוכן.

בחרו בתרגול מונחה ולא רק עצמאי

הלימודים למבחן SAT קשים ומחייבים. לסטודנטים בעלי הפרעת קשב וריכוז, הלמידה העצמאית יכולה להפוך את המשימה הזו ליותר קשה ומורכבת. אנחנו ממליצים לבחור קורס SAT מקצועי שבמהלכו תוכלו לחוות תרגול מונחה יחד עם המדריך. ההכוונה הזו תעזור לכם למצוא את הכלים לשמור על הפוקוס ותהפוך את מטלות הבחינה למוכרות וברורות יותר.

חלקו את הזמן נכון והשתמשו בסימולציות של חלוקת זמן

על המועמד להשלים במהלך הבחינה ארבעה או חמישה פרקים שונים. לכן, חשוב ללמוד כיצד לחלק נכון את הזמן. אם יש לכם הפרעת קשב וריכוז חשוב לעבוד על חלוקת הזמן מראש ולקבל סיוע בבניית מסגרת זמן נכונה לכם.

קורס SAT עם מדריך מקצועי ומנוסה יוכל לעשות סדר בחלוקת הזמנים ולאפשר לכם לערוך סימולציות רבות מבעוד מועד.

כך למשל יכולות הסימולציות של פרק הקריאה שנמשך 65 דקות, לסייע לכם לחלק את זמן הקריאה בצורה נכונה ולהשאיר מספיק זמן לניתוח הטקסט. ככל שנבצע במהלך הקורס או הלמידה העצמית יותר סימולציות כך יהיה ניתן לחלק את הזמן בצורה שנוחה לכם, מבלי להילחץ ולאבד את הריכוז.

והכי חשוב להירגע

מבחן SAT הוא אמנם מבחן משמעותי עבור כל מי שחולם על לימודים בחו"ל, אבל חשוב לזכור שהמבחן מתקיים 6 פעמים לאורך השנה ולכן ניתן לעבור אותו שוב במידה ולא הגעתם לציון מספק. הכנה במסגרת קורס SAT  המועבר על ידי מדריך מקצועי תעזור לכם לעבור את המשוכה הזו ואפילו בהצלחה גדולה.

לקורסים נוספים:

קורס GRE

קורס GMAT

להצליח בבחינת GRE