טיפים ללמידה עצמית

אם אתה מעוניין להתקבל לתואר שני במנהל עסקים (MBA) בארץ ובחו"ל תצטרך ככל הנראה לעבור מבחן GMAT. המבחן הבינלאומי שנדרש על ידי תוכניות רבות בארץ, ביניהן תוכניות התואר השני למנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית, לצד מוסדות החינוך הגבוהים בחו"ל בוחן את היכולות הכמותיות, המילוליות והניסוחיות של המועמד.

המבחן הבינלאומי כולל ארבעה חלקים – פרק כמותי, פרק מילולי, כתיבת חיבורים ופרק העוסק בחשיבה אינטגרטיבית. כדי להיערך לבחינה כדאי ללמוד ולהתכונן מראש, לפחות שלושה חודשים לפני מועד הבחינה.

כיצד עושים זאת? הנה כמה טיפים שיכינו אותך לקראת בחינת GMAT מוצלחת:

  • התייעץ עם מרכז המידע מבעוד מועד:

אם אתה מתכנן ללמוד בעצמך לקראת מבחן GMAT, כדאי לנהל שיחת הכנה עם מרכז הכנה רשמי המציע קורסים או הכנה אישית לקראת הבחינה. המרכז ייתן לך אינפורמציה לגבי מבנה הבחינה ויפנה אותך למקורות שונים ללמידה.

  • כדאי להתחיל ללמוד מספיק זמן מראש:

למרות שמדובר בבחינה דומה לבחינה הפסיכומטרית שעברת לפני התואר הראשון, זו בחינה קשה ומורכבת יותר, אשר דורשת לעיתים לא רק היתכנות, אלא גם חזרה לנושאים ולפרקטיקות שמזמן שכחת. מסיבה זו כדאי להתחיל ללמוד כמה חודשים מראש, לפחות שלושה חודשים לפני הבחינה.

  • מומלץ להכין תוכנית למידה יעילה:

כדי שהזמן לא יתמוסס בין הידיים כדאי להכין מראש תוכנית למידה מסודרת לפי לוח הזמנים שלך בחודשים שלפני הבחינה. ברוב המקרים אנשים שפונים לתואר שני הם כבר אנשים עובדים, שיש להם משפחה ומחויבויות נוספות. לכן, מומלץ לשבת עם היומן ולחלק את הזמן הפנוי לפי תחומי הלמידה ונושאי הבחינה. לקראת בחינת GMAT חשוב לתרגל – והרבה. לכן, חשוב להכין זמני תרגול מסודרים ולהגביר את הקצב לקראת מועד הבחינה.

  • חשוב להשתמש בחומרי לימוד אמינים:

כדי ללמוד לבחינת GMAT מומלץ לרכוש חומרי לימוד מסודרים ומאושרים. חברת GMAC מציעה ספרי לימוד להכנה לבחינה המסודרים ומעודכנים לפי הבחינות האחרונות. בנוסף, ניתן להיעזר באתר האינטרנט לצפייה בסרטוני וידאו המדריכים כיצד ללמוד לבחינה. כלי עזר נוסף הוא האתר של Kahn Academy, בו ניתן לצפות בסרטוני הדרכה ולפתור תרגילים.

לצד למידה עצמית, ניתן כמובן להיעזר בבתי ספר המציעים קורס הכנה לקראת בחינת GMAT שמשלבים בין הדרכה מקצועית ובין תרגול מסודר בכיתה ובבית.

  • לא לוותר על תרגול – וכמה שיותר

אחד הדברים החשובים ביותר בדרך לציון טוב בבחינת ה-GMAT הוא תרגול. כדאי להקדיש לתרגול כ-15 שעות בשבוע ואפילו יותר אם ניתן. החלוקה הנכונה ביותר של שעות התרגול היא כ-5 שעות במהלך השבוע וכ-10 שעות במהלך סוף השבוע, כאשר הזמן הפנוי רב יותר. הדרך הטובה ביותר לתרגל ולהיות מוכנים לבחינה היא להשתמש בתוכנית למידה מסודרת שמפרטת את כל הנושאים ומבטאת את חלוקת הזמן המוקדש לתרגול. לצד תרגול, חשוב להבין את רמת השאלות ולהתמודד עם שאלות רשמיות. זאת משום שאין אפשרות לדלג על שאלה לא ברורה ולהמשיך הלאה. לכן, כדאי לערוך סימולציות של הבחינה ולהכיר מקרוב את סוגי השאלות ואופיין. באתר של GMAC  ניתן לערוך סימולציות זהות לבחינה האמיתית וכמה שיותר, כך טוב יותר.

קרע עוד:

הרשמה למבחן ה- GMAT

היכן מתקיימת מבחן ה- GMAT

למידה לקורס GMAT