כיצד שולחים ציוני SAT

אחרי שהתכוננתם, ניגשתם לבחינה, כססתם ציפורניים אך עניתם על כל השאלות, עולה שאלת הציון. מתי אקבל את הציון? כמה זמן זה לוקח? איך שולחים את ציוני ה- GRE למוסדות הלימוד שאליהם אנחנו רוצים להתקבל? על כל השאלות האלו נענה כאן.

ציוני ה- GRE מתקבלים במהירות רבה, בדרך כלל לרוב אחרי 10-15 ימים. זאת כאשר מדובר בבחינה ממוחשבת. לאחר שהמועמד סיים את הבחינה המחשב יבדוק את ציוני הבחינה וישקלל אותם וייתן הערכה של ציון. עם זאת, הציון הרשמי נשלח רק מאוחר יותר.

האם ניתן לשלוח את דו"ח התוצאות בחינם?

בהחלט כן. אחרי שנרשמתם לבחינה תישאלו על ידי חברת ETS האחראית על ההרשמה לאן תרצו לשלוח את הדו"ח. תוכלו לשלוח אותו ל-4 מוסדות לימוד שונים באמצעות מרכז הבחינה הממוחשב. אחרי הבחינה הממוחשבת תוכלו לבחור את מוסדות הלימוד ולשלוח את הציונים. כשמדובר בבחינה ידנית, תוכלו לציין את שמות מוסדות הלימוד בטופס אותו ממלאים לפני הבחינה.

חשוב לציין שמוסדות הלימוד לא חשופים למידע על בחירות נוספות שעשה המועמד, כל מוסד עומד בזכות עצמו ומקבל את הציון, את הפקולטה או תוכנית הלימודים הרצויה ואת האינפורמציה האישית הרלוונטית על המועמד.

חשוב לציין שרק ארבע האפשרויות הראשונות נשלחות ללא חיוב, לאחר מכן ישנו חיוב של כמה עשרות דולרים לכל שליחה נוספת של ציוני GRE.

מתי ניתן להעביר את דו"ח הציונים למוסד הלימודי?

ניתן לשלוח את הציון כבר ביום הבחינה, במידה ונבחנתם במבחן GRE ממוחשב. עבור מי שנבחן במבחן ידני, ניתן לשלוח את הציונים בזמן ההרשמה למוסד הלימודי, כאשר יש להציג את כל שאר המסמכים הרלוונטיים. ניתן לבקש שליחה של תוצאות נוספות בהמשך הדרך לאחר שסיימתם את המבחן.

לכמה זמן רלוונטי ציון המבחן?

האם יש הגבלת זמן על ציוני מבחן GRE? זו שאלה שחוזרת על עצמה בקרב מועמדים רבים. למעשה חברת ETS האחראית על המבחן שינתה את הנהלים מספר פעמים בנושא זה. אם נבחנתם במבחן לפני יולי 2016, התוצאות שלכם רלוונטיות למשך 5 שנים. תקופה זו מתחילה בסוף החודש שבו נבחנתם בבחינת GRE ומנקודה זו סופרים 5 שנים.

החוקים החדשים של החברה חלים על מי שנבחן אחרי יולי 2016. אז ציון המבחן נשמר החל מיום הבחינה עצמה ולא מסוף החודש, למשל חמש שנים.

כיצד מקבלים את הציון הרשמי?

הציון הרשמי בבחינת GRE מופיע תחת החלק הפרטי באתר ETS. כל נבחן מקבל יוזר ויכול להיכנס ולצפות בדו"ח הציונים שלו.  בנוסף, הוא יכול לעשות פעולות נוספות כמו להזמין דוחות לשליחה נוספת מעבר ל-4 האופציות הניתנות במסגרת התשלום לבחינה.

למרות שמדובר בתהליך שנשמע מסובך, בזכות המחשוב והשירות של ETS, משלוח הציונים הוא תהליך פשוט מאד שאינו אמור לקחת זמן.

GRE ציונים