החלק הכמותי במבחן SAT

החלק הכמותי במבחן SAT, מבחן ההערכה החשוב שמאפשר לכם להתקבל ללימודי תואר ראשון מעבר לים, הוא חלק שמעסיק לא מעט נבחנים. החלק הכמותי כולל 58 שאלות בסך הכל המחולקות על שני חלקים שונים.

השלב הראשון בכל תהליך לימוד לקראת המבחן הוא להבין ממה בדיוק מורכב כל חלק ואיך מתמודדים עם סוגי השאלות השונות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לתרגל כמה שיותר מבחנים ולהתעכב באופן מיוחד על החלק הכמותי.

החלק הכמותי במבחן SAT

מהו מבנה החלק הכמותי?

החלק הכמותי במבחן SAT מגיע בשלב השני של הבחינה, כחלק השלישי והרביעי בה, לאחר שסיימנו את חלק הקריאה והשפה. השלב הראשון נפרש על פני 25 דקות שבמהלכן אסור להשתמש במחשבון. חלק זה כולל 15 שאלות בחירה ועוד 5 שאלות מחשבה.

לאחר 25 דקות, ישנה הפסקה ולאחריה מתחיל החלק הארוך יותר של הפרק הכמותי, שנפרש על פני 55 דקות. בחלק זה ניתן להשתמש במחשבון והוא כולל 30 שאלות בחירה מרובה ו-8 שאלות מחשבה וניתוח.

שני החלקים מתחילים בשאלות הבחירה המרובה. בכל שאלה יינתנו ארבע אפשרויות שונות. אחרי חלק שאלות הבחירה מגיע חלק השאלות הפתוחות, שמחייבות שימוש בהגיון לצד חישוב במחשבון, בהתאם לשאלה.

מהם הנושאים שמחייבים תרגול לפני הפרק הכמותי?

כדי להיערך למבחן SAT ולקבל בו ציון מספק, חשוב לתרגל כמה שיותר, בעיקר את החלק הכמותי. חלק זה מורכב מכמה נושאים שאנחנו מכירים היטב מהלימודים בתיכון, לצד שאלות פתוחות יותר של פתרון בעיות וניתוח נתונים.

בין הנושאים בהם יעסוק החלק הכמותי: אלגברה, מתמטיקה מתקדמת, פתרון בעיות מתמטיות וכאמור שאלות המחייבות ניתוח של נתונים והסקת מסקנות. הנושאים האלו מרכיבים 90% מהשאלות המופיעות בשנים האחרונות במבחני ה-SAT, והן כוללות התייחסות לתת נושאים כמו גיאומטריה, טריגונומטריה בסיסית ומספרים מורכבים.

כיצד נצלח את החלק הכמותי?

התשובה לכך היא פשוטה: תרגול. מועמדים רבים שרוצים להיבחן במבחן SAT כדי להתקבל למוסדות הלימוד השונים חושבים שמדובר במבחן פסיכומטרי שלא ניתן לחזות מראש מה יהיו השאלות בו ולכן מוותרים על התרגול.

למעשה חשוב מאד לתרגל ולהכיר את סוגי השאלות הנשאלות בבחינה. ככל שנפתור מבחנים רבים יותר, נתמקד בחלק הכמותי ונתרגל את השימוש במחשבון, כך נהיה מוכנים יותר לרגע האמת.

אנחנו ממליצים להקצות חלונות זמן לפני הבחינה לתרגול השאלות המתמטיות, לצד תרגול שאר פרקי הבחינה. מכיוון שמדובר בחלקים התחומים בזמן שאי אפשר לחזור אליהם אחר שתם הזמן הנתון, חשוב לתרגל גם עמידה בזמנים.

אחד הדברים החשובים ביותר שחשוב לתרגל לפני הבחינה הוא מבנה השאלות. חשוב להכיר את סוגי השאלות, להתנסות בהן ולתרגל קריאה של השאלה מהתחלה עד הסוף. תרגול מוקדם שמתייחס לפרטים האלו יאפשר לכם לצלוח את מבחן ה-SAT בהצלחה רבה.

לדף הבית של ידע פלוס: לחץ כאן.