המדינות המבוקשות ללימודים

לימודים בחו"ל הם ללא ספק חלום עבור רבים מהסטודנטים הישראלים לעתיד. לימודים בחו"ל מספקים הזדמנויות חדשות ומגוונות, כמו חשיפה לתרבות ולמנטליות אחרת או אפילו הזדמנות ליצירת קשרים מקצועיים ומשמעותיים בהמשך הקריירה. אבל רגע לפני שאתם אורזים מזוודות, הכנו עבורכם רשימה קצרצרה של ארבע מדינות מבוקשות ומומלצות ללימודים בחול.

לימודים בגרמניה:

גרמניה היא ללא ספק אחת מהמדינות המומלצות ביותר עבור סטודנטים, בין אם מדובר בסטודנטים בעלי דרכון אירופאי או דרכון זר. העיר מינכן לדוגמה, נבחרה כאחת מהערים הטובות ביותר לסטודנטים ויותר מ-40 אוניברסיטאות גרמניות נמצאות בראש דירוג האוניברסיטאות העולמי. מה עם שכר הלימוד? ובכן, החדשות הטובות הן שהאוניברסיטאות הציבוריות בגרמניה מאפשרות לימודי תואר ראשון בחינם. החדשות הפחות טובות, הן שעל מנת לקבל ויזת סטודנט בגרמניה, ישנו צורך להוכיח יכולת השתכרות שנתית מינימלית (שנקבעת ע"י המדינה). בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שלימודים בגרמניה – נעשים בשפה הגרמנית.

לימודים בקנדה:

קנדה היא בין המדינות עם איכות החיים הגבוהה ביותר ברחבי העולם. הממשלה משקיעה אמצעים רבים במשאביה השונים של המדינה ולכן, זה לא מפתיע למצוא שתי ערים קנדיות ברשימת עשרת הערים הטובות ביותר בעולם לסטודנטים – ונקובר ומונטריאול. מדובר בשתי ערים צעירות, עם תעשייה משגשגת שיכולות להציע לסטודנטים המגיעים אליהן אפשרויות רבות. כשזה נוגע ללימודים בחול – קנדה אמנם רחוקה, אך מציעה עבור הסטודנטים מגוון רחב של הזדמנויות.

לימודים בבריטניה:

עוד מדינה הנמצאת בראש הדירוג העולמי של האוניברסיטאות בעולם, היא בריטניה ובפרט – העיר לונדון (שדורגה אף היא ברשימת הערים הטובות ביותר לסטודנטים). השיטה בבריטניה מאפשרת לכלל המועמדים לתואר ראשון להגיש כמה בקשות קבלה באופן מרוכז ומסודר דרך אתר UCAS, שמרכז את כל הבקשות ביחד ומאפשר מעקב סדיר אחר כל בקשה מול האוניברסיטה. ומה לגבי שכ"ל? שכ"ל בבריטניה הוא גבוה במיוחד ולכן, במיוחד לתואר ראשון – רצוי לבדוק מראש את אפשרויות המלגה השונות העומדות בפניכם.

לימודים בארה"ב:

ארצות הברית נחשבת למובילה מבחינת הישראלים שמעוניינים ללמוד בחו"ל. למה? אולי בגלל שאמריקה תמיד קרצה לנו הישראליים ואולי בגלל שרוב המוסדות היוקרתיים והמובילים בעולם ממוקמים בה. לימודי משפטים בהרווארד, לימודי מתמטיקה ב-MIT, לימודי רפואה בייל, לימודי אנגלית בפרינסטון, הם רק חלק מתכניות הלימוד המבוקשות ביותר, לא רק בקרב הישראליים, אלא בעולם כולו.

מעוניינים ב-לימודים בחו"ל? ב-ידע פלוס נשמח לעזור ולייעץ לכם בנושא זה. מוזמנים להשאיר פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!