לימודי MBA

תואר ה – MBA הוא תואר שני במנהל עסקים, אשר מוצע במגוון של אלפי תכניות במאות בתי ספר ברחבי העולם. תואר זה הוצע לראשונה בארה"ב איפשהו בשנות ה-50, אבל כיום מוצע באירופה, באמריקה, בישראל ובעצם בעולם כולו. מה בדיוק לומדים בתואר השני, איך מתקבלים ללימודים לתואר שני ומידע נוסף מחכה לכם במאמר שלפניכם.

מה לומדים בתואר MBA?

לימודי MBA הם מגוונים ומוצעים בתכניות שונות, כאשר כל סטודנט יכול להתמקד גם בתחום התמחות, אך גם לצבור נקודות זכות באמצעות לימודים של קורסים מגוונים מאוד ואף לשלב בין קורסים שנלמדים במספר מוסדות לימוד. בין מגוון נושאי הלימוד במנהל עסקים ניתן למצוא – שיווק, יזמות, מימון, ניהול מערכות מידע, התנהגות ארגונית, אסטרטגיה, ניהול התפעול, ניהול ייצור, כלכלה ועוד. כל סטודנט בונה לעצמו את התכנית הלימודית עם התמקדות בתחום שמעניין אותו, כאשר ההתמחות בתואר MBA יכולה להיות במגוון תחומים, כמו: משפט, משאבי אנוש, יזמות, מימון ובנקאות, כלכלה לעסקים, ממשל ועוד.

מהם מסלולי הלימוד לתואר MBA

מתכונת הלימודים משתנה אף היא, כאשר ניתן ללמוד במסלול מרוכז של שנה עד שנתיים – שזהו המסלול אותו מציעות האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם, כאשר המשמעות של מסלול זה היא בעצם שהסטודנטים מתרכזים אך ורק בלימודיהם, ללא אפשרות לשלב את הלימודים עם עבודה. המסלול השני הוא מסלול שבו הסטודנטים יכולים לשלב בין הלימודים לעבודה במשרה מלאה, אשר מוצע על ידי רוב מוסדות הלימוד בארץ. המסלול השלישי, הינו מסלול לסטודנטים שיש להם ניסיון תעסוקתי רב בתור מנהלים, כך שבמהלך הלימודים הם יכולים ליצור לעצמם רשת קשרים מסועפת בעולם העסקים האמיתי.

תנאי הקבלה לתואר MBA

ישנם כמה פרמטרים שנלקחים בחשבון בהליך הקבלה ללימודי תואר שני. דבר ראשון, נלקחים בחשבון לימודיכם לתואר הראשון וממוצע הציונים שלכם. בכל מוסד לימודים תנאי הקבלה הם שונים. מה זה אומר? זה אומר שאם השלמתם תואר ראשון ואתם מעוניינים להמשיך לתואר שני, הדבר הכי מומלץ לעשות הוא לפנות למוסדות הלימוד בהם אתם מעוניינים ללמוד ולשאול לגבי תנאי הקבלה שלהם. ישנו ממוצע ציונים שתצטרכו לעבור ובמידה ואין ברשותכם את הממוצע הנדרש, תאלצו לבצע השלמות. פרמטר נוסף חשוב בהליך הקבלה הוא הריאיון האישי – בו תישאלו מדוע אתם מתאימים ללימודי תואר שני, פרטים על חייכם וניסיונכם התעסוקתי – ניסיון ניהולי יהווה יתרון משמעותי בשלב זה.

מבחן GMAT

אחד הפרמטרים החשובים בהליך קבלה לתואר MBA הוא מבחן ה – GMAT. זהו מבחן שנועד לבדוק את ידיעותיכם בנושאים כמו מתמטיקה, דקדוק, לוגיקה וטיעון, אך גם בוחן את יכולותיכם הניהוליות לקבל החלטות, לדעת לברור בין מידע רלוונטי לקבלת ההחלטה ובין מידע שאינו רלוונטי ועוד. כלומר, מבחן זה אינו בודק רק ידיעות שנצברו במהלך לימודיכם, אלא גם יכולות ממשיות בעולם האמתי. זהו מבחן ברמה גבוהה מאוד ואם אתם רוצים להגדיל את סיכוייכם להתקבל ללימודי התואר השני, מומלץ לקבל הכנה מקצועית, כמו קורס ה – GMAT של ידע פלוס, המועבר על ידי מורים מומחים ומנוסים. לפרטים נוספים, צרו קשר באתר ידע פלוס ונשמח לעמוד לשירותכם.

לחצו כאן ל- MBA Consulting

 

GMAT