ללמוד TOEFL ולעבוד

אחד האתגרים הגדולים ביותר של מועמדים ללימודים אקדמיים בחו"ל, בעיקר כאשר מדובר במועמדים שעובדים כעת במשרה מלאה, הוא השילוב בין העבודה עצמה ובין ההכנות הרבות בדרך לתואר הנכסף. לצד חישוב ההוצאות, פניות למוסדות הלימוד השונים, תהליכי קבלה ארוכים ושאר פרוצדורות, צריכים המועמדים לעבור מבחנים מקדימים.

מבחן TOEFL המכונה לעיתים קרובות בטעות גם TOFEL הוא מבחן שמיועד למועמדים שרוצים להתקבל לתוכניות לימוד בינלאומיות ושפת האם שלהם איננה אנגלית. המבחן שאורכו כארבע שעות דורש לא מעט הכנה מראש ובוחן כמה מיומנויות חשובות של שפה – דיבור, כתיבה, הבנת הנקרא והבנת הנשמע.

לפני הכל – למה Toefl ולא Tofel

סטודנטים רבים מכנים את בחינת ה-Toefl כמבחן Tofel. זוהי שגיאה דקדוקית שמבוססת על ההגייה של שם המבחן.

המבחן שנהגה בשם "טופל" אמנם נקרא כפי שהוא נשמע, אך שמו מבוסס על ראשי התיבות Test of English as a Foreign Language. כאשר אתם מחפשים מידע על המבחן או רוצים להתחיל ולהתכונן אליו, כדאי לשים לב להגיית השם ולאיות נכון, על מנת שתגיעו לאינפורמציה המדויקת ביותר.

כיצד לשלב בין הכנה למבחן ובין עבודה במשרה מלאה

  • צור תוכנית הכנה מסודרת:

אם הזמן שלך קצוב ואתה צריך לשלב בין הכנה למבחן Toefl ובין עבודה במשרה מלאה כדאי שתשבץ בלוח הזמנים שלך זמני למידה קבועים. כדאי לבחור בזמן שבו אתה רגוע, אין לך מטלות או טלפונים רבים ויש לך פניות לעבור על החומר. תוכנית עבודה מסודרת שמחולקת לזמנים זמן מספק לפני הבחינה תעזור לך לעבור אותה בהצלחה.

  • התמקד בנקודות החלשות

המבחן Toefl עוסק בכמה זוויות של השפה – דיבור, הבנת הנקרא והנשמע וביטוי בכתב. כדי להבין איפה נמצאות הנקודות החלשות אצלך, אילו שזקוקות לחיזוק המשמעותי ביותר, אפשר לעשות סימולציה באמצעות מבחנים של חברת ETS. חברה זו מאפשרת להוריד למחשב בחינם סימולציות שמסייעות להבין מאיזו נקודה אתה מתחיל להתכונן לבחינה ומהם התחומים הרגישים יותר.

  • היעזר בקורס מקצועי

כדי להקל משמעותית על שגרת הלימודים, מומלץ להיעזר בקורס מקצועי. הקורס מועבר על ידי מורים לאנגלית שמוסמכים להכין את המועמדים ללימודים אקדמיים לקראת הבחינה. במהלך הקורס סוקרים את כל נושאי המבחן, מתרגלים יחד שאלות ומתעכבים על כל חלק וחלק. הקורס בנוי כך שיהיה ניתן לסקור את כל התחומים בזמן קצר יחסית, של כמה שבועות.

  • פנה זמן לפני המבחן לתרגול מעמיק

בעוד שקורס או למידה לפי תוכנית תעזור לך להגיע לציון טוב במבחן Toefl הרבה תלוי גם בתרגול לפני הבחינה. כדאי לפנות זמן ואפילו לקחת כמה ימי חופש כדי לתרגל כמה שיותר שאלות, תרגילים ומבחני סימולציה לפני הבחינה עצמה. לאחר התרגול תוכל לעשות סימולציה סופית ולבדוק האם אתה מוכן לבחינה, האם יש משהו שצריך לחזק וכדומה.

למרות שמדובר באיזון לא פשוט בין לימודים לעבודה ובתקופה אינטנסיבית, אפשר לעבור אותה בקלות בזכות תכנון נכון, תרגול והנחייה מסודרת ולהגיע למבחן מוכנים.

יעדים לבחינת SAT

יעדים לבחינת SAT