לעבור את GRE

אם אתם חולמים על דוקטורט או תואר שני בארצות הברית, כנראה שתצטרך להכיר את ה- GRE. מבחן GRE הוא מבחן בינלאומי ממוחשב שבוחן את יכולות המועמד בשלושה תחומים – כתיבה, חלק מילולי שכולל טקסטים אקדמיים ברמה גבוהה וחלק כמותי.

המבחן שאורך כשלוש וחצי שעות אינו מבחן פשוט וההכנה אליו יכולה להיות ארוכה. לכל הפחות היא דורשת תרגול קבוע ואינטנסיבי, בדומה למבחנים פסיכומטריים המוכרים לנו בישראל. המבחן מוצע בישראל אחת ל-10 ימים וניתן להיבחן בו 6 פעמים בשנה. הדרך הטובה ביותר להיערך לקראת המבחן היא קורס GRE שמוצע על ידי בתי ספר מתמחים.

למה דווקא קורס GRE?

סטודנטים לתואר שני ודוקטורט שמאחוריהם לא מעט בחינות מסוג זה מתלבטים האם בעצם ללמוד לבחינה לגמרי בעצמם או להיעזר במורה או קורס GRE מקצועי. בעוד שבהחלט ניתן לתרגל בבית ואפילו צריך, מבחן GRE דורש לא מעט מיומנויות שמחודדות במהלך הקורס, מניתוח של טקסטים אקדמיים ודרך מענה מהיר ויעיל לחלק הכמותי של המבחן.

קורס GRE נלמד בשפה האנגלית וזהו יתרון משמעותי לכל מי שעומד להיבחן. הסיבה לכך היא שלמידה באנגלית באמצעות מורה מוסמך ובכיתה שמפרה ומאתגרת במהלך הלמידה נחשבת ליעילה מאד ומי שעושה זאת בשיטה זו, גם אם אנגלית היא אינו שפתו, יכול לסיים את המבחן בפעם הראשונה בהצלחה יתרה.

הקורס מתקיים במועדים קבועים במהלך השבוע  ומועבר על ידי מדריכים מקצועיים שעברו הכשרה בארצות הברית או קנדה והוסמכו שם להדרכה לקראת מבחן GRE.

במהלך הקורס נסקרים כל נושאי הבחינה, מתרגלים בכיתה תרגילים שונים ושאלות שמופיעות בבחינה ופותרים מבחני GRE רבים. לצד העבודה בכיתה ניתן תרגול שוטף בבית שמסייע לחדד את המענה לשאלות במבחן ולהכיר אותן טוב יותר.

5 טיפים ממדריך קורס GRE להצלחה בבחינה:

  1. קורס ולא לבד: מבחן GRE הוא מבחן שדורש הרבה תרגול והסוד בו הוא לשלוט באנגלית. באמצעות קורס מובנה התרגול נכנס למסגרת מסודרת, הסטודנט מקבל מענה קבוע ויכול לקבל הרבה מאד מידע ממדריכים מקצועיים שמכירים היטב את הסודות מאחורי המבחן.
  2. תרגול, תרגול ועוד קצת תרגול: כמו כל מבחן בסגנון זה תרגול הוא המפתח. בעוד שבאינטרנט יש לא מעט חומרים לתרגול מבחן GRE מסגרת מקצועית של קורס מסדרת בראש ובפועל את תהליך התרגול ומביאה את הסטודנט אל המבחן כשהוא מכיר היטב את השאלות.
  3. לתכנן לוח זמנים מסודר: חשוב לעבוד לפי לוח זמנים מסודר בין אם אתם הולכים לקורס או לומדים לבד. כדאי להיערך לבחינה מספיק זמן מראש ולהתחיל ללמוד לפחות שלושה חודשים מראש.
  4. זמן השקעה: אז כמה זמן להשקיע? כ-15 שעות בשבוע מחוץ לקורס GRE מובנה. זה הסוד.
  5. לימדו את הטריק: החלק הכמותי של מבחן GRE ידוע כעמוס בטריקים קטנים. קורס מקצועי יאפשר לכם להכיר את הטריקים.

מאמרים נוספים:

מתי והיכן מתקיימת בחינת GRE

הטיפים המובילים להצלחה במבחן GRE

GRE