השקעה ב SAT

אחת הבעיות הכי מוכרות בכל מה שקשור למבחני ה- SAT ולמבחני הערכה אחרים היא הגאווה. עברנו פסיכומטרי, כבר הצלחנו במבחני הערכה בתיכון ובחטיבת הביניים ואת המבדקים לקורסים הצבאיים עברנו בהצלחה רבה. אנחנו לא צריכים ללמוד, לשנן, להתכונן, לפתור מבחנים ישנים עד גבי מבחנים ישנים ולהיערך לבחינה מראש.

המנטרה "מה שיהיה יהיה" מלווה לא מעט מועמדים למוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל שסומכים בעיקר על הציונים בבגרויות ועל המלצות. חשוב להבין שבחינת ה- SAT היא בחינת הערכה חשובה שהמוסדות האקדמיים בארצות הברית מסתכלים עליה בכובד ראש. הציון בבחינה יכול בהחלט להכריע האם מועמד מסוים יתקבל למוסד הנחשק או יקבל דחייה.

בכל מבחן SAT תפגשו אתגרים אחרים

מבחני SAT בנויים אמנם במבנה אחיד, משלושה חלקים – החלק המילולי, חלק הבנת הנקרא והחלק הכמותי. עם זאת, כל גיליון בחינה יכול להיות שונה מקודמו בחלוקת הרמות בין השאלות, בבחירת הטקסטים ובדרישות מהנבחן.

ככל שנתרגל מענה על גליונות בחינה שונים ונכיר את סוגי השאלות שאנחנו מתבקשים לענות עליהן במהלך הבחינה, כך נוכל להיות מוכנים לכל אתגר. כל גיליון בחינה, בין אם הוא קשה לנו או קל, יהיה ברור ומובן יותר. השאלות שאיתן נתמודד יהיו מוכרות לנו, הקצב שלנו יהיה מוכר.

הכרות עם קצב הבחינה עוזר להצלחה בה

לצד תרגול המענה לסוגי שאלות שונות, חשוב להכיר את קצב הבחינה. פרקי הבחינה תחומים בזמנים אבל לכל אחד מאיתנו נחוץ פרק זמן אחר לענות על שאלות שונות, לקרוא טקסטים מורכבים ולנתח אותם או לערוך חישובים מתמטיים.

למידה לקראת הבחינה עוזרת לנו להכיר את הקצב ואת הזמן שאנחנו צריכים כדי לענות בצורה הטובה ביותר על כל השאלות בבחינה. אנחנו לומדים איך אנחנו מגיבים לסוגים שונים של שאלות ויכולים לתכנן כיצד נתמודד עם הבחינה בפועל.

פיתוח אוצר מילים עוזר לפתרון החלק המילולי

חלק הכתיבה וחלק הבנת הנקרא בבחינה מהווים מרכיב חשוב בציון הסופי. למעשה, זוהי הדרך של המוסדות האקדמיים לאבחן האם אתה מוכן להתמודדות עם העבודה האקדמית הדורשנית שמצופה לך בכל מוסד נחשב בארצות הברית.

הגדלת אוצר המילים באנגלית היא חלק חשוב מההכנות לבחינה. חשוב לוותר על השאננות ולהגדיל את אוצר המילים באמצעות קריאה, מענה על שאלות וניתוח של טקסטים. ככל שנתאמן בנושא בצורה מסודרת לפני הבחינה, כך ההתמודדות עם טקסטים ברמות שונות ולא צפויות ומענה לשאלות בדרגות קושי שונות יהיה קל ופשוט יותר.

למרות ההנחה הרווחת שיש חלקים בבחינת SAT שאין צורך להיערך אליהם ושבחינות הערכה מסוג זה לא דורשות הכנה משמעותית מראש, חשוב לזכור שאנחנו רוצים להצליח ולהגיע לציון הטוב ביותר, זה שייתן לנו את ההזדמנות להתקבל למוסד שאנחנו רוצים ללמוד בו.

תוכנית לימודים קבועה מראש מאפשרת לכם להיות מוכנים ולהגיע לפוטנציאל הגבוה ביותר שלכם כבר במעמד בחינת ה- SAT הראשונה.

SAT