מה קורה בבחינת GRE

בחינת GRE היא בגדר חובה עבור כל מי שרוצה ללמוד לתארים מתקדמים (Graduate) בארצות הברית. הבחינה שנערכת בארץ כדי להקל על סטודנטים ישראלים המעוניינים להתקבל למוסדות הלימודים בארצות הברית אינה בודקת ידע אקדמי ספציפי, אלא מספקת הערכה על כישורי המחשבה, הניתוח והחשיבה העצמאית של המועמד. היא בודקת זאת דרך מספר חלקים, ביניהם כתיבה, הבנת הנקרא ומתמטיקה והיא מתקיימת לאורך השנה במספר מועדים.

אחרי שלמדתם לבחינת GRE במסגרת של קורס מקצועי המוצע כאן בארץ או במסגרת הכנה עצמאית באמצעות החומר המוצע ברשת, הגיע יום הבחינה. ממש כמו שנערכתם לבחינה, כך יש להיערך ליום עצמו.

אז איך נערכים ליום הבחינה ומה חשוב לזכור? הנה כמה טיפים מאיתנו:

לא לשכוח להגיע עם מסמכים:

אולי הדבר השולי והשגרתי ביותר, אך הוא בעצם כרטיס הכניסה שלכם לבחינה. חשוב להגיע לבחינה עם תעודת הזהות שלכם. הבוחן יוכל לבדוק ולהתאים בין פרטי ההרשמה לבחינה ובין פרטי תעודת הזהות ובלעדיה פשוט לא ניתן להיבחן. חשוב להגיע עם תעודת הזהות המקורית ולא עם צילום. בנוסף, חשוב להגיע עם מייל האישור להזמנת הבחינה.

להגיע בזמן

הבחינה נערכת מספר פעמים בשנה בישראל. נרשם שלא הגיע בזמן לא ייכנס לבחינה וייאלץ לחזור ולהיבחן במועד אחר, מה שעשוי לעכב את תהליך הקבלה למוסד הלימודי הנחשק מעבר לים. הקפידו להגיע לבחינה חצי שעה לפני תחילתה ולהיערך אליה בהתאם.

אל תחביאו מידע

פתקים, "שליפים" ושאר אמצעי לימוד נסתרים פשוט לא יעזרו לכם. לכן כדאי להקפיד להשאיר את החומר הלימודי בתיק הסגור או בבית ולא להגיע לאזור הבחינה עם פריטים חשודים, שיכולים לגרום לפסילת בחינת GRE  על ידי הבוחנים. גם הטלפונים הסלולריים נותרים בחוץ .

לא נכנסים עם אוכל ושתייה

לפי הנהלים, אסור להיכנס לאזור הבחינה עם אוכל, שתייה, טבק או כלי נשק. אם יש לכם מצב בריאותי שמחייב הגעה עם שתייה או אוכל, יש להתריע על כך מראש בעת ההרשמה לבחינה ולקבל על כך אישור.

לא יוצאים באמצע הבחינה

לא ניתן לצאת באמצע הבחינה להפסקות שירותים או שתייה. לכן, הקפידו לשתות, לאכול ולבקר בחדר השירותים לפני תחילת הבחינה.

 ההבדלים בין מבחן ממוחשב ומבחן רגיל

בחינת GRE מתקיימת לעיתים באופן רגיל, באמצעות מחברות בחינה ולעיתים בצורה ממוחשבת, כאשר הנבחן מקבל עמדת מחשב והשאלות מוצגות על המסך. כשמדובר בבחינה ידנית, חשוב להגיע עם הציוד הנכון – עיפרון מספר 2 או HB ומחק טוב הם שני הפריטים המותרים במקרה זה. לא יותרו עטים, עטי עיפרון וכדומה. חשוב לדעת שהכתיבה נעשית אך ורק על גליונות הבחינה ולכן אין להביא מחברות טיוטה.

הבחינה הממוחשבת נערכת ללא שעון, שאינו מורשה בעת הבחינה. בנוסף, בסוף הבחינה תינתן האפשרות הממוחשבת לשלוח את הבחינה לבדיקה או לוותר על הציון. במידה ולחצתם על אישור, תוכלו לכתוב לאן תרצו לשלוח את התוצאות ולאילו מוסדות לימוד יש להעביר אותן.

בשני המקרים חשוב להביא לבחינה גם את מייל האישור שקיבלתם במועד ההרשמה.

מידע נוסף אודות לימודים בחו"ל, לחץ כאן: לימודים בחול.

GRE - יום הבחינה

GRE – יום הבחינה