ניהול זמנים בGMAT

מועמדים שמעוניינים ללמוד בארצות הברית ובמדינות זרות אחרות נדרשים בבחינות הכניסה למוסדות להשכלה גבוהה השונים. בין היתר, הבחינות נועדות לבדוק רמה אחידה של תלמידים ללא קשר לארץ מוצאם, היות וקיים שוני במדינות השונות ובארצות הברית עצמה במערכות החינוך השונות.

מהי בחינת GMAT?

GMAT היא בחינת קבלה בינלאומית לתואר שני במנהל עסקים (MBA) בישראל, בארצות הברית ובמדינות אחרות, והבחינה מועברת בשפה האנגלית לכלל הנבחנים.

בבחינה כמה חלקים, הבוחנים מגוון כישורים ורמות ידע, ולכל פרק מוקצב זמן משלו:

  • פרק חיבור על נושא ללא אפשרות בחירה – 30 דקות,
  • פרק על חשיבה משולבת שדורש מענה על 12 שאלות שונות – 30 דקות,
  • פרק כמותי שבנוי בסגנון מבחן אמריקאי ואפשרויות בחירה – 75 דקות, פרק מילולי עם שאלון אמריקאי שבודק הסקה לוגית והבנת הנקרא – 75 דקות.
  • בין הפרקים יש הפסקות שנמשכות 8 דקות.

על הבחינה עצמה – מה חשוב לדעת?

חשוב שתדעו- עדיף לנחש ולסמן תשובות שאינכם בטוחים לגביהן, מאשר להשאיר שאלה ללא תשובה. ה- GMAT הוא מבחן ממוחשב אדפטיבי, כך שהמחשב מתאים את רמת הבחינה בהתאם לתשובות הקודמות, ובוחר משום כך את השאלות הבאות לפי דרגת קושי. ככל שעניתם נכון על יותר שאלות, כך דרגת הקושי עולה. אם שגיתם – המחשב יקל עליכם. לא תורשו לחזור לאחור ולתקן את תשובותיכם, ולכן עדיף לקבל החלטה ולענות בכל מקרה. אגב, פרמטר זה בודק יכולת קבלת החלטות בזמן לחץ – תכונה הכרחית בתחום הניהול. רמת המבחן תמיד תשקף את הרמה שלכם היות ומדובר במבחן אדפטיבי, ולכן גם אין טעם להשוות בין השאלונים.

איך לנהל נכון את הזמנים על מנת להצליח בבחינה?

ניהול זמנים נכון הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיתרמו להצלחתכם בבחינת ה-GMAT. מרבית הנבחנים מדווחים כי הלחץ מהזמן הדוחק גובר אף על הלחץ מרמת השאלות בבחינה! ללא קשר לרמת השאלה, הנבחן נדרש לענות עליה תוך כשתי דקות על מנת להספיק ולהתקדם, והלחץ עשוי לגרום לתופעה של בלק אאוט הזמן המבחן. משום כך חשוב למצוא שיטה שעוזרת לכם להירגע ולשלוט בעצמכם, גם כאשר אתם בלחץ ולא בטוחים בתשובה.

הנה כמה טיפים נוספים:

1. תנשמו – למרות שקל יותר לומר מלבצע, השתדלו להישאר רגועים ולא לתת ללחץ לשלוט בכם. הרוגע מאפשר לכם לקרוא את השאלה בתשומת לב מירבית, מה שחוסך זמן בהמשך ומונע קריאה חוזרת ונשנית של השאלות, פעולה שמכלה את זמנכם. קראו את כל התשובות האפשריות בתשומת לב מירבית וברוגע. אל תתנו ללחץ לגרום לכם לפספס נתונים חשובים שישפיעו על תשובתכם.

2. מומלץ לא להיתקע בפתרון שאלות כמותיות אלא להמשיך הלאה, משום שתצטרכו להקדיש זמן רב גם לכתיבה. אם לא פתרתם את השאלה תוך 2.5 דקות, המשיכו לשאלה הבאה. בתרגול עצמו לפני הבחינה נסו לתרגל מענה בלחץ, אבל בבחינה עצמה הורידו הילוך כדי לא להיות מתוחים מדי. ככל שתתרגלו יותר, כך תשלטו יותר בתכנון הזמן שלכם. השיפור מגיע עם הזמן, לא בידע בלבד אלא גם באופן השליטה שלכם בזמן הנחוץ לכם.

3. היות ומדובר במבחן אדפטיבי, קחו בחשבון שכמו שיש שאלות שתענו עליהן מהר, כך יהיו שאלות שיכול לקחת לכם זמן רב לענות עליהן. כך למשל, אם הקדשתם 5 דקות לשאלה כיוון שהייתה קשה, הרי שהרמה תעלה (מבחן אדפטיבי כבר אמרנו?) ולכן את השאלה הבאה יכול לקחת לכם עוד יותר זמן לפתור.

4. תרגול, תרגול, ועוד פעם תרגול. ככל שתתרגלו יותר, כך תהיו רגועים יותר בבחינה עצמה. בין אם אתם לומדים לבד או בקורס, חשוב לתרגל על מנת לרכוש את הביטחון והשלווה שכ"כ דרושים לכם ברגע האמת.

בהצלחה!

ניהול זמנים נכון בבחינת gmat