ציון טוב ב - SAT למלגה

מבחן SAT הוא המבחן הבינלאומי המקדים לתואר הראשון. הוא זה שיעזור לכם לקבל דירוג שלפיו יחליטו האם לקבל אתכם למכללה כזו או אחרת, האם תצליחו להתקבל לאוניברסיטה מכובדת והאם תתקבלו לתחום הלימוד שאליו אתם מבקשים להתקבל. מבחן זה יכול להלחיץ בהחלט, כיוון שיש לו משקל רב בהחלטות לימודיות על עתידכם, אבל יש לו גם יתרונות, כאשר הבולט שבהם, הוא האפשרות לקבל מלגה – זאת בתנאי שהציון שלכם עומד בקריטריונים.

לקבל מלגה בזכות ה- SAT

כמה גבוה הציון שלי צריך להיות בכדי לקבל מלגה?

ציון בסביבות ה – 1330 ומעלה, יזכה אתכם במוסדות מסוימים במלגה או במלגה חלקית ללימודים. מיותר לציין כי ככל שהציון שלכם יהיה גבוה יותר, מוסדות נוספים יציעו לכם מלגה והיקף המלגה יהיה רחב יותר. למה אנחנו מתכוונים בהיקף מלגה? ישנן מלגות מלאות ללימודי תואר ראשון, כלומר לכל הוצאות התשלום למוסד הלימודים וישנן מלגות שכוללות גם הוצאות מחייה, כמו שכר דירה, אוכל וביגוד. בנוסף, ישנן גם מלגות חלקיות, כמו למשל מלגה לשנת לימודים אחת, כאשר גם אלה לעיתים כוללות הוצאות מחייה.

במה עוד תלויה המלגה?

הציון במבחן ה – SAT הוא לא הפקטור היחיד בדרך אל המלגה. בעוד שישנם מוסדות לימוד שבהם תוכלו לקבל את המלגה על סמך הציון במבחן ה – SAT בלבד, במוסדות אחרים עם ציון טוב אתם רק תיכנסו לרשימת המועמדים למלגה וזו תיבחן בהתאם לקריטריונים נוספים, כמו: פעילויות התנדבות שאתם מעורבים בהן, מצבכם הפיננסי ואף מצבכם המשפחתי.

איך מגישים בקשה למלגה ואיפה?

זה החלק שאתם ממש צריכים לשים לב לגביו, כי גם אם הציון שלכם במבחן ה – SAT יהיה גבוה מאוד, ההצעות לא יפלו עליכם מהשמיים. אתם צריכים לבדוק מהן הדרישות בכדי להיות מועמדים למלגה בבתי הספר ובמוסדות השונים, כמובן שכדאי לכם להתרכז באלה שאתם מעדיפים להגיע אליהם. לעיתים קרובות, תצטרכו להוסיף לבקשת המלגה לא רק את הציון במבחן, אלא דברים נוספים שנדרשים, כפי שציינו בפסקה הקודמת. זה יכול להיות חיבור שמספר על חייכם, תעודת הוקרה על פעילות התנדבותית ועוד. חשוב לציין, כי גם אם אתם הולכים על מלגה חלקית, כדאי לשאוף תמיד ליותר, כך תגדילו את סיכוייכם לזכות במלגה המבוקשת ואף תתנו לעצמכם סיכוי לזכות במלגה גדולה יותר – אף פעם לא מזיק לשאוף גבוה.

הציון שלי לא מספיק גבוה – מה עושים?

בעיקר לא מוותרים. ישנם מוסדות לימוד רבים שמציעים מלגות ללא קשר לציון במבחן ה – SAT. כמובן שהסיכויים שלכם לקבל מלגה יהיו נמוכים יותר, אבל עדיין יש לכם סיכוי. ישנן מלגות רבות כל כך שמוצעות בכל כך הרבה תחומים ולפי פרמטרים משתנים כמו: מלגות לישראלים, מלגות ליהודים, מלגות למעוטי יכולת, מלגות הורים ועוד – בדקו במוסדות שאליהם אתם רוצים להגיע איזה מלגות הם מציעים וכיצד תוכלו לזכות בהן.