איך להתכונן ל-GRE

נתחיל מהסוף, ה-GRE, בד"כ, מהווה משקל מאוד קטן בקבלה שלכם ללימודים מתקדמים. למה קטן? כי הוא מבחן לא מאוד טוב וכולם מקבלים בו בערך את אותו הציון, אם אתם לא מהנדסי על חלל או שלמדתם לטינית בבית ספר הנה הציון שאתם הולכים לקבל:

  1. בכמותי תקבלו בין 155 – 165
  2. במילולי תקבלו בין 150 – 155
  3. בקטע הכתיבה תקבלו בין 3-4

המציג אינו רופא ואנחנו לא חותמים לכם על הציון הזה. תצטרכו לעבוד קשה מאוד בשביל להגיע לשם, אבל בסוף אתם תגיעו לשם. שימו לב ש:

  1. אם יש לכם בעיית אנגלית / מתמטיקה שאתם סוחבים מהיסודי זה יכול לקחת עד שנה אבל בד"כ זה לוקח לא יותר משלושה חודשים להתכונן למבחן.
  2. אם אתם מהנדסים / מדעי המחשב / דברים דומים החלק הכמותי יהיה לכם ממש קל, אפילו ממש ממש קל, אבל אתם חייבים להוציא ציון מקסימלי של 170 כדי שבכלל יסתכלו על הבקשה שלכם.
  3. אם אתם מנסים להתקבל עם ה-GRE למשהו שהוא לא דוקטורט (MASTER או MBA) אתם צריכים להפציץ במבחן הזה כי הוא חלק מהותי מהקבלה שלכם.

אז איך להתכונן ל-GRE?

לא להתכונן אליו, או, יותר נכון להגיד, לתעדף את זה אחרון כי זו אף פעם לא תהיה הבעיה. מה שאתם כן צריכים לעשות זה:

למצוא את המקום שאתם רוצים ללמוד בו.

  1. לעשות מחקר מעמיק ומקיף ולמצוא את המנחים שמעניינים אתכם.
  2. לדבר עם המנחים ולבדוק שהם מקבלים סטודנטים, שהם מתעניינים במה שאתם מציעים ושהם אנשים נעימים. זה לא כיף לבלות חמש שנים מהחיים שלכם עם בוס שהוא בן אדם נורא והיו לנו מקרים כאלה בעבר, זה אף פעם לא נגמר טוב.
  3. לראות שהאוניברסיטה ממוקמת במקום סביר לחיים שלכם / למשפחה שלכם / למזג האוויר שאתם יכולים לסבול. באמת. לא כולם מסוגלים להתמודד עם החורף של בוסטון או שיקאגו (או מינסוטה) ולא כולם יכולים להתמודד עם השעמום האין סופי שקליבלנד (או רוב ערי השדה בארצות הברית) מציעות.
  4. טיפ של אלופים, אחרי שצמצמתם את הרשימה טוסו ועשו סיבוב ביקורים באוניברסיטאות האלה. תראו אם המקום, האנשים והאווירה מתאימים לכם. זה גם יחסוך לכם המון שנים של סבל וגם ישפר את סיכויי הקבלה שלכם משמעותית. אם התחברתם עם המנחה והוא בעדכם זה ממש משמעותי. חשוב גם למצוא ישראלים שנמצאים במעבדה שאתם מכוונים אליה ולדבר איתם, הם יודעים הכי טוב.

להכין את התיק האקדמי שלכם

  1. לתרגם מה שצריך לתרגם
  2. לערוך מה שצריך לערוך
  3. להבליט מה שצריך להבליט
  4. להדגיש מה שצריך להדגיש
  5. בסוף, הם לומדים מי אתם מתיק העבודות האקדמיות שלכם הרבה יותר מאשר מציון הGRE שלכם.

להכין את בקשת הקבלה שלכם למוסד המתאים

  1. כנראה החלק הכי חשוב, קשה, יקר ומתסכל בקבלה.
  2. כל אוניברסיטה רוצה שתספרו לה למה אתם ממש מאוד הכי מתאימים לה ולמה הם צריכים לתת לכם את הכסף שלהם.
  3. כל אוניברסיטה רוצה שתספרו את זה קצת אחרת אז אי אפשר לעשות העתק הדבק.
  4. זה תהליך ארוך שאף פעם לא עשיתם ואתם לא רגילים אליו. זה לא סתם תרגום מעברית לאנגלית. זה תרגום מעברית לאמריקאית וזו שפה אחרת לגמרי. אל תעשו את זה לבד גם אם האנגלית שלכם מדהימה. יש פה פער תרבותי שפשוט לא תצליחו לגשר עליו לבד וכל המתחרים שלכם נעזרים ביועצים.

ועכשיו, אחרי שכל הדברים החשובים כבר סגורים ואתם יודעים לאיזה אוניברסיטה אתם רוצים להתקבל, תתחילו ללמוד לGRE. אפשר גם תוך כדי או לפני, פשוט תדעו שזה בערך 20% מהקבלה שלכם. אם תוציאו ציון גרוע לא תתקבלו ואם תוציאו ציון מדהים לאף אחד לא יהיה אכפת. וגם קשה ממש להוציא ציון מדהים והזמן שלכם יושקע הרבה יותר טוב בסעיפים האחרים של תהליך הקבלה. הלימוד עצמו מאוד פשוט כי המבחן עצמו מאוד פשוט, קצת כמו פסיכומטרי רק יותר קל, באנגלית, כשאתם כבר אנשים מבוגרים ויודעים איך ללמוד למבחנים.

  1. עשו מבחן לדוגמא ב-ETS.ORG בשביל לראות עד כמה אתם רחוקים מהתוצאה הנדרשת
  2. החליטו אם אתם לומדים לבד או במסגרת של קורס שימו לב שאתם צריכים בסופו של דבר מבחנים און ליין שאי אפשר "להשאיל" מרחבי הרשת והם בכלל לא זולים אז חפשו קורס שנותן לכם מבחנים במסגרת הקורס.
  3. פנו שלושה חדשים מחייכם לטובת העניין, חודשיים לקורס ועוד חודש לתרגול מבחנים. אם יש לכם עבודה תובענית / משפחה תובענית תפנו קצת יותר, אם אתם עושים רק את זה אפשר בקצת פחות אבל לא מומלץ.
  4. פנו עוד שבועיים לפני שהקורס מתחיל והתחילו להיזכר באלגברה בסיסית ובקריאה של מתמטיקה
  5. הורידו אפליקציית GRE לשינון מילים, בסוף זה הכל מילים שם.
  6. הכינו עצמכם מנטלית לפסיכומטרי, זה כמעט בדיוק אותו דבר. אתם עושים את זה, רק את זה ואז עוד קצת מזה.

וזהו, המבחן באמת פשוט ובאמת לא הכי חשוב בעולם. הוא חשוב, אבל רק במסגרת הנכונה של תהליך קבלה מלא לאוניברסיטה. בפני עצמו הוא חסר משמעות.

בהצלחה 🙂