באיזה שפה כדאי לך לעשות פסיכומטרי

אם הגעת למאמר הזה, סימן שאתם נמצא בדילמה שרודפת לא מעט אנשים כמוך- והיא קשורה להחלטה באיזה שפה לבצע את מבחן הפסיכומטרי בישראל פסיכומטרי בשפה העברית/ פסיכומטרי בשפה הצרפתית ואולי אפילו באנגלית. במאמר הבא, אנו ננסה לסייע ולהכווין את אותם מקומיים צרפתים אשר תוהים מה לעשות.

תעדוף אישי

ראשית, והסיבה הבולטת והחשובה ביותר שאמורה להיות בראש מעיניכם- היא טובתם האישית. חשוב להדגיש ולהגיד שביצוע בחינת הפסיכומטרי בשפה שונה, ובמקרה שלנו בשפה הצרפתית- אינה שונה ואינה מתקבלת בצורה שונה בשום מוסד לימודי כזה או אחר. במוסד הארצי לבחינות והערכות, הגיע להחלטה לפני מספר שנים, שהוא צריך לתת שוויון בחינות לכלל הנבחנים. חלק מתהליך יצירת השוויון הוא מתן מענה לאזרחים שמעוניינים לגשת בשפה שונה והם מחזיקים בסיבה מוצדקת. כלל האוניברסיטאות, המכללות וכל מוסד כזה או אחר בארץ מונחה בחוק להתייחס לבחינת הפסיכומטרי בצורה שווה- בין אם היא נעשתה בשפה בעברית ובין אם בשפה צרפתית או אנגלית. לרוב, תלמידים חוששים לגשת לבחינה בשפה הצרפתית מתוך חשש שיסתכלו עליהם בתור אנשים "ותרנים" ולכן ניגשים בשפה העברית ופוגעים בציונם. לכן- הסירו דאגה מלבכם כיוון שזה דבר תקין.

חוסר היכרות עם המבחן

בנוסף לחוסר הידיעה הגדול, תלמידים רבים לא ניגשים למבחן בשפה הצרפתית מכיוון שהם חוששים ולא יודעים כיצד בחינה בשפה שונה אמורה להיראות. גם כן- הסרו דאגה מליבכם. מבחן הפסיכומטרי- בין אם הוא מבוצע בשפה העברית ובין אם הוא מבוצע בשפה הצרפתית, הוא זהה לחלוטין על כל מרכיביו, מלבד מוטיב השפה. המבחן יהיה מורכב מקטע כתיבה שאורכו כ-30 דקות, כאשר ההבדל היחיד הוא שפת הכתיבה- צרפתית או עברית. לאחר מכן, יעבור הנבחן לפרקי הבחינה הבאים- 8 פרקים שמחולקים לנושאים שונים- נושא כמותי, נושא מילולי ואנגלית. גם כן, הנבחן יבחן באותן רמה של שאלות, כאשר השוני היחיד יהיה שפת הבחינה. נושא האנגלית והמתמטיקה יהיה זהה לכלל הנבחנים, ללא התחשבות כזו או אחרת בנושא השפה (לא רלוונטי בנושאים אלו). לעומת זאת- הנושא המילולי יקבל שינוי בעניין השפה.

לדף הבית של ידע פלוס: לחץ כאן.