בחינת SAT או בחינת פסיכומטרי באנגלית

כולנו מכירים את בחינת הפסיכומטרי במדינת ישראל, בחינה שנחשבת בעיני המוסדות הגבוהים להשכלה בארץ כתנאי הכרחי לקבלה בלימודים. בחינת ה-SAT מאידך, הינה הבחינה המקבילה לבחינת הפסיכומטרי בארץ, ונחשבת בארצות הברית כבחינת חובה בהרבה מאוד מוסדות גבוהים. בעמוד הקרוב, נדון האם ואם בכלל כדאי לגשת לבחינת ה-SAT ולא לפסיכומטרי?

בחינת SAT או פסיכומטרי באנגלית?

שאלה זו רלוונטית בעיקר עבור אוכלוסייה ספציפית מאוד- דוברי השפה האנגלית על בוריה. השאלה עולה בדרך כלל אצל אנשים שלא מכירים את האפשרות לביצוע בחינת פסיכומטרי באנגלית. כאשר אנשים לא יודעים נתון זה, הם פונים לשטח המוכר היחיד שלהם- בחינת ה-SAT. בארץ, אין כלל חשיבות לבחינה זו, ולכן מיותר לבצע את הבחינה. הבחינה דומה באופייה לבחינת הפסיכומטרי בכך שהיא מחולקת ל-3 חלקים: כתיבת, מתמטיקה וקריאה- ומכילה כמאתיים שאלות בעשרה פרקים שונים. הניקוד בכל פרק נע בין 200 נקודות ל-800 נקודות, כך שהציון הגבוה ביותר הוא 2400 (בניגוד לבחינת הפסיכומטרי בישראל שהציון המרבי הוא 800).

מדוע עלינו לגשת לבחינת הפסיכומטרי?

אם כן, כפי שציינו עד כה- העדיפות היא לגשת למבחן פסיכומטרי באנגלית.
הסיבות לכך הן רבות, והראשונה שבהן היא שהמרכז הארצי ושאר המוסדות הגבוהים בארץ מתייחסים לבחינת פסיכומטרי באנגלית כאל שוות ערך לבחינת פסיכומטרי בעברית. סיבה זו הינה חשובה, וסביר להניח שתשכנע לא מעט אנשים שהתלבטו בין שתי האפשרויות.
סיבה נוספת היא האפשרות שמקנה המרכזי הארצי להיבחן בשפה האנגלית. ההיגיון שעומד מאחורי אפשרות זו, היא ליצור שוויון הזדמנויות מלא בין כלל המועמדים ללימודים, והשפה לא תהווה מכשול עבור אנשים שהיא עשויה להוות מכשול עבורם.
הסיבה השלישית והחשובה מכל, היא שבחינת ה-SAT הינה מעולה ואיכותית, אך לא רלוונטית במדינת ישראל. היא לא מהווה תחליף לבחינת הפסיכומטרי בארץ, ולכן היא אינה רלוונטית עבור אנשים המעוניינים ללמוד בארץ.

סיבות אלו, הן הסיבות שבגינן אנו ממליצים לכם בצורה חד משמעית- בחרו בביצוע בחינת הפסיכומטרי בשפה האנגלית ואפשרו לעצמכם להגשים את החלומות שלכם!