האם להיבחן פעם נוספת

מבחן ה- GRE  נערך בישראל ובכל רחבי העולם מספר פעמים בשנה. מטרתו היא לספק למועמד ללימודים לתואר שני את ההזדמנות להציג הערכה מקיפה של כישוריו האקדמיים ויכולותיו. זוהי בחינה שמוכרת על ידי בתי ספר ומוסדות לימוד נחשבים בכל רחבי העולם ופופולרית במיוחד בקרב בתי ספר לעסקים.

הציון הניתן בסוף הבחינה נחשף למועמד כבר לאחר כמה דקות, זאת בזכות המערכת הממוחשבת שעליה נבחן המועמד. עקב כך הוא יכול לדעת האם הציון מספק וניתן לשלוח אותו למוסדות האקדמיים או שכדאי לו להיבחן פעם נוספת במבחן ה-GRE.

באילו מקרים כדאי לחזור על הבחינה?

  • משך הזמן לא הספיק למענה על פרקי הבחינה:

לכל פרק בבחינה יש חלוקת זמנים משלו ולא ניתן להמשיך ולענות על שאלות לאחר שהזמן הסתיים. אם לא הספקתם להתמקד בכל פרק ולתת לו את תשומת הלב המירבית, כדאי לשקול לחזור על הבחינה ולהגיש ציון GRE במועד מאוחר יותר.

  • לא היה זמן להתכונן:

מועמדים רבים עושים את הטעות ולא משקיעים זמן ותשומת לב לתרגול לפני המבחן. הם סומכים על המזל או פשוט לא משקיעים בהכנות. כדי להגיע לציון טוב שיאפשר להם לגבור על מועמדים מכל רחבי העולם שרוצים להתקבל לפקולטות הנחשקות, כדי להשקיע זמן בלימודים. ואם מאיזושהי סיבה לא עשיתם זאת והציון אינו מספק, כדאי לחזור על הבחינה לאחר שלמדתם והתכוננתם.

  • ההישגים בתהליך ההכנה גבוהים מאלו שהצגנו בבחינה

ישנם מקרים בהם הלחץ מהבחינה משפיע והציון הסופי נמוך מזה שהשגנו כאשר פתרנו מבחנים במהלך ההכנות לקראת הבחינה. אם זה המצב, כדאי בהחלט לנסות ולחזור על הבחינה שוב. בפעם השנייה ההתרגשות תפחת ואנחנו כבר יודעים למה לצפות ומה עומד לפנינו, נוכל להשקיע בהכנות מתאימות ולחזור לבחינה ערוכים יותר.

  • ההפרש בין הציון שהתקבל לציון הסף נמוך מאד

אם ציון הסף שהוגדר על ידי הפקולטה אינו רחוק מהציון שקיבלנו אנחנו לא צריכים להתייאש. הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להמשיך לתרגל ולהתכונן אל הבחינה ולהגיע אליה מוכנים יותר. רוב הסיכויים שבפעם השנייה הציון יהיה קרוב יותר לציון הסף ויותר ממנו.

מתי לא כדאי להיבחן שוב?

ישנם מועמדים שחוזרים ונבחנים פעם אחר פעם והציון אינו מגיע לסף הדרוש כדי להתקבל לתוכנית הלימודים. אם נבחנתם בבחינת GRE ארבע פעמים ולא הגעתם לציון הדרוש, ייתכן וכדאי לנסות ולהיבחן בבחינת הערכה אחרת שתהיה מובנת יותר.

מועמדים שנבחנו בבחינת GRE והגיעו לתוצאה של מעל 90% מהנקודות לא צריכים להיבחן שוב. אין צורך לשאוף לתוצאה מושלמת ועדיף לוותר על הסיכון מהתרגשות או מחשש ולהסתפק בציון טוב שיוכל לגרום לכם לקבל את מכתב הקבלה. אם נתוני הקבלה שלכם גבוהים ואיכותיים, אין צורך לחזור שוב על הבחינה וכדאי להגיש את הציון הטוב שקיבלתם.

GRE מבחן