לימודי ניהול פיננסי

המציאות העסקית התובענית והדינמית, מחייבת מנהלים להבין את המשמעיות הפיננסיות של החלטותיהם. ובעולם של היום – אנחנו נאלצים לקבל החלטות פיננסיות רבות, בין אם הן החלטות אישיות ובין אם עסקיות. אמנם חינוך פיננסי לא נכלל בתוכנית הלימודים הרשמית של משרד החינוך, אבל מומלץ ללמוד את התחום, גם אם באופן חיצוני, כבר בגיל צעיר ובעיקר לפני תואר ראשון בארץ ובעולם.

לימודי ניהול פיננסי – כבר בתיכון

ניהול פיננסי הוא בסיס לכלכלה אישית ומשפחתית נכונה, ועל כן הוא נכנס אט-אט לתוכנית הרשמית של מערכת החינוך, בין אם בדמות מקצוע ייעודי ובין אם כחלק מתוכנית לימודים לתלמידים במגמת כלכלה, במגמת משאבי אנוש ובמגמת מנהל עסקים. עבור מי שמעוניין להעמיק, ניתן כבר במהלך התיכון להצטרף למגוון של קורסים חיצוניים העוסקים בניהול פיננסי.

תוכנית ניהול פיננסי עוסקת בתחומי הליבה של מימון, חישובים פיננסיים וניתוח דו"חות כספיים במטרה לקבל כלים וידע אודות התנהלות פיננסית נכונה ובכך לייעל את תהליך קבלת ההחלטות ולבצע ניהול סיכונים איכותי.

קורס ניהול פיננסי – מה לומדים בו ומאיזה גיל מומלץ להתחיל?

קורס ניהול פיננסי מקנה ידע וכלים ניהוליים על מנת להתמודד עם עולם עסקי רווי סיכונים, החלטות ושינויים המתרחשים לעיתים תכופות. הוא מיועד למנהלים בכל הרמות שהינם חסרי השכלה פיננסית פורמאלית ומעניק ידע במגוון של נושאים: דיווח חשבונאי, ניתוח וקריאת דוחות כספיים, מיסוי, יחסים פיננסיים, חובות דיווח ותמריצים, מושגי יסוד במימון, חישובים ותכנון פיננסי, חשבונאות וניהול, כדאיות השקעה, תזרים מזומנים, הטיות בדיווח חשבונאי, טעויות והונאות בדיווח כספי, ניתוח דוחות כספיים בעידן ה-IFRS, דיבידנדים ומבחן חלוקת רווח ועוד. בדיוק מהסיבה שהקורס מיועד למנהלים שהם חסרי ידע פיננסי קודם, הנושאים נלמדים מהבסיס.

אף פעם לא מאוחר להתחיל

קורס ניהול פיננסי מיועד למנכ"לים, סמנכ"לים, יזמים, בעלי עסקים, אנשי הייטק, רופאים, עורכי דין, יועצים עסקיים ועוד, אך בעיקר הוא מיועד לחסרי השכלה פיננסית פורמיל. גם אם מעולם לא למדתם את התחום ואתם כבר מוצאים עצמכם מנהלים חברה או בונים עסק בשתי ידיים, ואם צמד המילים "דוחות פיננסיים" הם ממש בגדר סינית בשבילכם – אף פעם לא מאוחר להתחיל וללמוד. למעשה, מרבית הנוכחים בקורס שכזה הם בדיוק כמוכם – חסרי ידע פיננסי, בכל קבוצות הגיל. כל זמן שאתם ממשיכים לפעול במסגרת הארגון או החברה שלכם, הידע הפיננסי יוכל לשרת אתכם ולקדם את הסביבה בה אתם עובדים.

רוצים להגשים חלומות? התחילו עם ניהול פיננסי נכון!

ניהול פיננסי נכון הוא לא רק שם קוד לעולם העסקי. זה מתחיל בקטן, כאנשים צעירים אשר מתחילים לעבוד וחושבים על אפיקי חיסכון, ממשיך בהיותנו אנשי משפחה המנהלים תקציב משפחתי וכמובן מגיע עד לעסק, לחברה או לארגון במסגרתה אנחנו עובדים – כשכידוע, מטרתו הראשונה של כל עסק היא להגיע לרווחים. ניהול פיננסי נכון הוא צעד ראשון להגשמת חלומות עבור מי ששואפים להתקדם במקום עבודתם לרמות הגבוהות ביותר וכן עבור מי שרוצה לפתוח בקריירה עצמאית וזקוק לכלים וידע אשר יסייעו לו לקבל החלטות שיטיבו עמו כלכלית.