הכל אודות GRE

סטודנטים המעוניינים ללמוד לתארים מתקדמים בחו"ל, בין היתר לתואר שני או תוכניות דוקטורט במוסדות הלימוד המובילים בארצות הברית, נדרשים לעבור מבחן GRE. מבחן זה נכתב ומוצע בכל שנה על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה בארצות הברית, הנקרא גם ETS.

המבחן הפסיכוטכני בודק את כישוריהם של המועמדים לתוכניות אקדמיות גבוהות בשלושה מישורים: המישור האנליטי – דרך כתיבה אנליטית מתקדמת, המישור המילולי – דרך שאלות מרובות אפשרויות בחירה ובחינת אוצר המילים האקדמי ודרך המישור הכמותי, שכולל שאלות מתמטיות הבוחנות אל היכולת הכמותית של המועמד.

מטרת מבחן GRE היא לבחון את כל הכישורים הללו אצל המועמד ובכך לקבל ציון הערכה שבוחן את יכולתו להתמודד עם טקסטים אקדמיים ברמה גבוהה, עם חשיבה אנליטית מתקדמת הדרושה ללימודי תארים גבוהים ויכולתו להתבטא, להביע דעה או להביא אל הכתב טיעון משכנע.

כיצד בנוי מבחן GRE?

המבחן בנוי כאמור משלושה פרקים – חשיבה מילולית, חשיבה כמותית וכתיבה אנליטית.

תהליך הבחינה הוא אדפטיבי בכל חלק: ככל שהמועמד מפצח שאלות רבות יותר בכל פרק כך רמת השאלות בפרק הבא עולה. ככל שהוא נכשל במענה לשאלות, כך הרמה של הפרק הבא יורדת. הציון הסופי נבחן על ידי רמת השאלות לצד התשובות הנכונות שנספרו במהלך הבחינה.

פרק החשיבה המילולית, שנערך כמובן באנגלית, הוא פרק משמעותי מאד. הפרק בוחן את אוצר המילים האקדמי של המועמד בשפה האנגלית. השאלות בנויות כשאלות פסיכומטריות ברמה גבוהה ובוחנות את הבנת הנקרא של המועמד.

הפרק הכמותי עוסק בשאלות מתמטיות בדומה מאד לבחינה הפסיכומטרית הישראלית, אם כי ברמה גבוהה יותר. בפרק זה יצטרך המועמד לענות על שאלות מתמטיות שחלקן בנויות על נוסחאות וחלקן דורשות חשיבה אנליטית.

פרק הכתיבה מורכב משני חלקים. יש לכתוב חיבור בו מנתחים טיעון כלשהו וחיבור נוסף המציג את הגישה של המועמד כלפי נושא מסוים.

מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד לבחינת GRE?

מועמדים רבים בוחרים ללמוד לבחינת GRE באופן עצמאי, תוך שהם מתרגלים בבית תרגילים שונים ומתנסים בסימולציות של בחינות עבר. אחת הדרכים היעילות יותר ללמוד לבחינה היא לקחת קורס הכנה לקראת בחינת GRE. הקורס המוצע על ידי בתי ספר מתמחים הוא קורס מעמיק שמועבר על ידי מדריכים דוברי אנגלית ומועבר בשפה זו.

הקורס מוצע בדרך כלל בזמנים הנוחים גם לאנשים עובדים, זאת מתוך הידיעה כי מרבית הנבחנים הם בעלי קריירה או עבודה קבועה. במהלך הקורס, שנפרש על פני מספר שבועות, לומדים במסגרת כיתתית לצד הנחייה אישית של המדריך, מתרגלים את השאלות בפרקי הבחינה השונים ולומדים להכיר אותן היטב ושמים דגש על תהליך אישי של כל תלמיד ותלמיד.

התרגול הרב מבוסס על חומרי לימוד מסודרים ומוכרים, שמאפשרים לתלמיד לערוך סימולציות בכיתה ובבית, לתרגל את השאלות באופן מובנה לפני הבחינה ובכך למנוע כמה שיותר לחצים והפתעות.

ציונים במבחן GRE

חלוקת הציונים במבחן GRE קצת שונה ממה שאתם מכירים, כמו שאתם יכולים לנחש הציונים מחולקים לשלוש. ציון לחלק הכמותי שנע בין 130 ל 170, ציון לחלק המילולי שגם הוא נע בין 130 ל 170 וציון לחלק החיבורים שנע בין 0 ל 6. את הציון לחיבורים אתם לא תקבלו בסוף הבחינה, אך את הציונים על החלק המילולי והכמותי אתם כן תקבלו בסוף הבחינה.

איך ניתן לדווח על ציוני GRE?

אנו ממליצים לכם לעבור עוד לפני שאתם ניגשים למבחן על המכללות שמלמדים מנהל עסקים. הסיבה לכך היא שביום הבחינה עצמה אתם תצטרכו לתת שמות של 4 בתי ספר שיקבלו אוטומטית את ציוני המבחן שלכם. הדו"ח עם הציונים שלכם יגיע למוסדות הלימוד בתוך כ-15 יום.

כמובן שתוכלו להחליט כי ציוני המבחן יגיעו ליותר מוסדות, אך כאמור מדובר על תוספת תשלום. לכן אם יש לכם 4 מוסדות לימוד מוטב שתשריינו אותם מראש ותזכרו את השמות שלהם. כך לא תגיעו למצב ביום של הבחינה שבו אתם לא יודעים אל מי תרצו לשלוח את הציונים.

האם אוכל לראות את ציוני הבחינה?

אומנם בסיום המבחן התוצאות אמורות להישלח אוטומטית למוסדות הלימוד שבחרתם כמו שאמרנו בפסקה הקודמת. אך כמובן שגם אתם תוכלו לקבל את ציוני הבחינה על מנת שתהיו מודעים אליהם, ותוכלו לראות לאיזה מבין מוסדות הלימוד אתם יכולים להתקבל.

לאחר שמתקבלים כל שלושת הציונים, ישלח אליכם מייל מסודר שבו יוצגו לכם כל הציונים שלכם בבחינה. חשוב לציין כי אינכם יכולים להשתמש במייל שקיבלתם על מנת להגיש מועמדות למוסד לימוד כזה או אחר. האפשרות היחידה שעומדת לרשותכם זה כמובן להוסיף כסף על מנת להגיש בקשה שישלחו את הציונים ליותר מ-4 מוסדות לימוד.

למשך כמה זמן תקף ציון הבחינה?

לא מעט תלמידים אינם יודעים באמת למשך כמה זמן תקף ציון הבחינה. מדובר על נתון משמעותי, מכיוון שלא כולם יכולים להתחיל ללמוד בבית ספר למנהל עסקים מיד לאחר סיום הבחינה. לכן ברגע שתדעו למשך כמה זמן תקף הציון, תוכלו לבצע החלטה מושכלת.

ברוב המקרים ציוני מבחן GRE תקפים למשך 5 שנים. כך שתוכלו להגיש בקשה להתקבל לכל בית ספר למנהל עסקים על סמך הציונים שקיבלתם. אם תרצו להתקבל לאחר 5 שנים, לא תהיה לכם ברירה אחרת אלא לבצע את המבחן פעם נוספת מבלי שהמבחן הקודם ייחשב עבורכם.

קרא עוד בנושא:

חלוקת זמנים במבחן GRE

שאלות נפוצות GRE