מה לעשות כדי להצליח במבחן SAT

"יש לי מבחן עוד חודש / שבועיים / שבוע, אין לי זמן לקורס, אין לי זמן לכלום, מה אני צריך לעשות בשביל לא להרוס את המבחן שלי לגמרי? איך אני צריך להשקיע את הזמן שלי בשביל להגיע לציון הכי טוב שאני יכול?"

שאלה טובה, זו בעצם שאלה שרלוונטי לכל מי שלומד למבחן SAT. מה הדבר הכי חשוב? מכל הנושאים של הבחינה, הנושא הכי חשוב? איפה יש הכי הרבה נקודות? אז ככה, אם יש לכם ממש מעט זמן אתם צריכים להתמקד בנושאים הבאים:

החלק המילולי

אתם צריכים לקרוא ולקרוא ולקרוא וללמוד מילים וללמוד מילים וללמוד מילים! לא יודעים לדבר אנגלית? מעולה, לאף אחד לא אכפת. המבטא שלכם נורא? סבבה, המבחן לא שואל על זה. אתם לא מבינים שום דבר כשמדברים אליכם? תעבדו על זה כשתגיעו לארצות הברית ולקראת מבחן TOEFL. כל השאלות בחלק המילולי של המבחן דורשות מכם לקרוא ולהבין מילים מסובכות. למזלנו יש המון אפליקציות ותוכן חינמי שיכול לעזור לכם. תקראו נאומים של נשיאים (אובמה מעולה בזה, טראמפ פחות מתנסח בשפה של המבחן). תקראו הארץ באנגלית, תקראו את ה-new Yorker  או כל עיתון שמכבד את עצמו. תקראו ותקראו ותקראו. בהפסקות, בשירותים, בדרך ל, בדרך מ. תקראו ותקראו ותקראו. זה קשה, זה מתסכל, זה מייאש אבל זו המיומנות היחידה שחשובה. למבחן וגם לתואר שבא אחריו. המלצה אישית – תמצאו טקסט שכתוב גם בעברית וגם באנגלית (הארץ זו דוגמא מצוינת) כך שלא תצטרכו לרוץ למילון כל הזמן כי זה מתסכל עוד יותר. קוראים באנגלית, מתאמצים, קוראים בעברית ואז קוראים שוב באנגלית. אם אתם מוצאים דברים שמעניינים אתכם (ספורט, מוזיקה וכו…) אפילו יותר טוב, זה יתן לכם עוד קצת מוטיבציה למשימה הבכלל לא קלה הזו. דרך אגב, כשיש לכם דקה פנויה בין מאמר לנאום שאתם קוראים תנצלו אותה ללמוד מילים עם אחת משפע האפליקציות ללימוד מילים הקיימות בחנויות האפליקציה.

החלק הכמותי

תרגלו אלגברה עוד ועוד ועוד ועוד. צמצום שברים, הרחבת שברים, פתרון משוואה לינארית, פתרון משוואה ריבועית, כללי חזקות ושורשים, עבודה עם ביטויים. עוד ועוד ועוד ועוד. יש המון שאלות אלגברה במבחן ואין בהם מילים כך שקל מאוד לזהות אותן וקל מאוד לפתור אותן אם אתם יודעים אלגברה. ולגבי השאלות האחרות שלא שואלות ישירות על אלגברה, כמעט ואין אף שאלה במבחן שלא מערבת אלגברה ברמה כלשהיא ולכן, אלגברה אלגברה אלגברה. כמה שיותר, ואז עוד קצת. המון. אפשר להגיד לציון סביר מאוד בלי לדעת מילה באנגלית ובלי ללמוד שום דבר ייעודי לבחינה. רק להגיע עם מתמטיקה בסיסית בריאה וכבר יש לכם ציון סביר.

והנה קטע מעניין. מה קורה אם הקורס שלכם רק מתחיל עוד חודשיים ויש לכם המון זמן לפני הקורס? מה אתם צריכים לעשות? בגדול, אותו דבר בול. אם תקראו המון ותלמדו המון מילים ותעשו המון אלגברה אז כשתגיעו לקורס SAT הקורס יהיה הרבה יותר יעיל, הרבה יותר קל, אתם תלמדו יותר, תפיקו ממנו יותר ותקבלו ציון גבוה יותר בבחינה. אלה הנושאים החשובים ככה שגם אם יש לכם אפס זמן וגם אם יש לכם המון זמן, אלו הנושאים שאתם רוצים להיות ממש מעולים בהם לפני שהבחינה / הקורס שלכם מתחיל. המון בהצלחה 🙂