כיצד מבחן GMAT כמותי

בחינת ה-GMAT, הינה הבחינה הנדרשת ללימודי תואר שני במנהל עסקים. הבחינה הזו נדרשת על ידי סטודנטים שמעוניינים ללמוד בכל העולם – וגם אצלנו במדינת ישראל. מדובר בבחינה שדומה באופייה לבחינת הפסיכומטרי, בה על הנבחן להפגין יכולות שונות – ביניהן יכולת כמותית (ועל כך נרחיב בהמשך), תחת לחץ של זמן. מבחן ה-GMAT הינו אחד המדדים החשובים ביותר שקובעים האם המתמודד יהיה רשאי להתחיל את לימודי התואר השני שלו, ולכן לא מעט אנשים בוחרים לעשות קורס GMAT.

כיצד בנוי מבחן ה-GMAT הכמותי? ובכן, מדובר ב-37 שאלות אמריקאיות (ממש כמו הפורמט של החלק הכמותי בבחינת הפסיכומטרי), ובמהלכן על הנבחן להפגין יכולות מתמטיות תחת לחץ של זמן. לא בהכרח, על הנבחן יהיה להגיע לתשובות סופיות בכל שאלה – יכול מאוד להיות שחלק משאלות המבחן יצריכו ממנו רק להראות דרך חשיבה, ולא להגיע לפתרון התשובה (כמובן בשיטת השאלות האמריקאיות). רמת השאלות באופן כללי היא גבוהה יותר בכמה רמות מהשאלות שתפגשו או פגשתם בבחינת הפסיכומטרי, גם ברמת התוכן וגם בעקבות שפת הבחינה – בחינת ה-GMAT מתבצעת אך ורק בשפה האנגלית – ולכן לא מעט נבחנים עשויים למצוא את עצמם בסיטואציות לא נוחות בכלל.

על מנת להתכונן בצורה טובה ויעילה לבחינת ה-GMAT, ובפרט לחלק הכמותי של הבחינה, אנו ממליצים לכם לעשות קורס GMAT. במהלך הקורס, תלמדו שיטות ודרכי פתרון שיסייעו לכם לפתור את השאלות בבחינה תחת הלחץ של הזמן. תלמדו להבין את השיטות הבסיסיות ביותר, ומעבר לכך – תלמדו להבין את השאלות באופן אחר, כזה שיסייע לכם להגיע לפתרון בצורה הרבה יותר מהירה, וכנראה גם יותר נכונה. קורס ה-GMAT אורך כמה שבועות וכולל כמה מפגשים, במהלכם תלמדו את החומר של הבחינה. המורה ילווה אתכם לאורך כל הקורס, וייתן לכם את כל הטיפים הדרושים על מנת להעלות את הסיכויים שלכם להצלחה. רק כך תוכלו להוציא את הציון הטוב ביותר, ולמעשה לאפשר לעצמכם את מה שלשמו נרשמתם לבחינת ה-GMAT : להתחיל את לימודי התואר השני שלכם.