כיצד מבחן TOEFL בנוי

בחינת TOFEL, הינה בחינה שמטרתה בחינת השפה האנגלית כשפה הזרה של הנבחן. למה הכוונה? הבחינה מיועדת בעיקר עבור תלמידים וסטודנטים שמגיעים ללמוד במכללות ובאוניברסיטאות השונות בארצות הברית, על מנת שהמוסדות הללו יוכלו להעריך את רמת האנגלית של הנבחן. בחלק גדול מאצות הברית, בחינה זו הינו חלק הכרחי שכל סטודנט חיצוני שמעוניין להגיע ולהתחיל ללמוד – יהיה חייב לעבור.
מבנה הבחינה הינו שונה מבחינת ה-GMAT או מבחינת הפסיכומטרי שאנו מכירים. הבחינה מורכבת מארבעה חלקים עיקריים: קריאה (3/4 קטעי קריאה ולאחריהם בין 12 ל-14 שאלות), האזנה (6 עד 9 קטעי האזנה ולאחריהם 5/6 שאלות בעבור כל קטע), דיבור (6 מטלות ולאחריהן 6 שאלות) וחלק הכתיבה (2 מטלות ולאחריהן 2 שאלות). אורך הבחינה בסך הכול יהיה כ-240 דקות (4 שעות). בין החלק השני והשלישי, תהייה הפסקה של 10 דקות.

את בחינת ה-TOFEL ניתן לעשות בשני אופנים: או באמצעות בחינה ממוחשבת או באמצעות בחינה על דף. מעבר לחשיבות הפיזית של המבחן, גם חישוב הציונים מתבצע בצורה שונה (עם זאת, חשוב להדגיש שאין שום הבדל ברמת הקושי של המבחן, והרמה זהה בשני סוגי המבחנים).

אז מה עושים אם מעוניינים לגשת למבחן?

אם תחליטו לגשת לבחינה בצורה ממחושבת, ציוני הבחינה מפורסמים מספר שבועות לאחר מועד הבחינה, וציון הבחינה נע בין 0 ל-120. כל חלק בבחינה מקבל ניקוד בפני עצמו של 0 עד 30 נקודות כאשר מכלול הנקודות מעניק לנבחן את הציון הסופי שלו. תוקף הציון נשאר עד לשנתיים מרגע הבחינה, ולאחריהן יצטרך הנבחן לגשת ולעשות את הבחינה שוב פעם.
אם תחליטו לגשת לבחינה בצורה ידנית, ציוני הבחינה מפורסמים מספר שבועות לאחר מועד הבחינה, וציון הבחינה נע בין 310 ל-677 נקודות. שקלול הציון בפורמט הזה, הינו שונה מאשר הפורמט הממוחשב, ומדי שנה בשנה אופן חישוב הציון משתנה ולכן אין נוסחה קבועה שניתן לפרסם.

ציון הבחינה הממוצע הנדרש לקבלה ללימודי תואר ראשון בארצות הברית עומד על 74.2 בממוצע, כאשר בלימודים מתקדמים, ציון הבחינה הממוצע הנדרש הוא 82.6.

למידע אודות קורס TOEFL במכללת ידע פלוס.