להתכונן לבחינת ה-GRE

התשובה הקצרה – ארבעה חודשים.

התשובה הארוכה – בין חודשיים לחצי שנה.

קודם כל נזכיר שוב שהציון שלכם בבחינת הGRE לא כזה חשוב (אפשר לקרוא על הסיבה שהציון בבחינת הGRE לא כזה חשוב ברוב הפוסטים האחרים שלנו אז לא נפרט שוב את הסיבה כאן). ובכל זאת, כמה זמן זה אמור לקחת לנו בשביל להיות מוכנים ולא להביך את עצמנו בבחינה?

ובכן, זה מאוד תלוי ברמת המתמטיקה שלכם ובציון שאתם צריכים (פחות ברמה של האנגלית שלכם ומייד נסביר למה). הנה המבנה הקלאסי של לימוד למבחן ה GRE.

חודש לפני שהקורס מתחיל:

  • מתחילים ללמוד אוצר מילים ייעודי למבחן עם אפליקציית המילים החביבה עליכם.
  • עוברים על המתמטיקה הבסיסית של המבחן. חומר של חטיבת ביניים פחות או יותר ומתרגלים כמה שצריך עד שמצליחים לפתור משוואה בלי להקיא בפה.
  • עוברים על אוצר המילים המתמטי ומוודאים שאנחנו יודעים להגיע מסיפור מילולי למשוואה מתמטית.
  • מתחילים לקרוא מאמרים קצרים באנגלית, אחד ביום זה קלאסי.

חודש זה המון זמן בשביל הרשימה הנ"ל. לרוב האנשים זה ייקח הרבה פחות אבל כן שווה לוודא שאתם מגיעים טיפ טופ לקורס כדי שהוא יהיה יעיל ותפיקו ממנו את המירב, כל התרגול שאתם צריכים וכל המילים שאתם צריכים ואופציות לאפליקציות ידידותיות למשתמש אפשר למצוא כמובן באתר שלנו. בנוגע לאוצר המילים, אפשר להתחיל גם שנה לפני וללמוד עוד ועוד ועוד מילים ולקרוא עוד ועוד ועוד מאמרים כי האנגלית של המבחן היא ברמה מאוד מאוד גבוהה אז אין פה באמת סוף ללימוד. כמה שיותר יותר טוב.

במהלך הקורס שנמשך כחודשיים:

  • עוברים על החומרים הנלמדים בשיעור.
  • חוזרים על החומרים בבית ומכינים שיעורי בית.
  • עושים שני מבחני ניסיון.

זה הקטע הכי קל, פשוט עושים כל מה שנדרש במהלך הקורס לפי האתר שלנו שמלווה אתכם שיעור שיעור עם הקלטות של השיעורים, סרטוני אנימציה של החומר הנלמד, תשובות וידאו לכל השאלות בספר הכיתה ואין סוף תרגול נוסף. במהלך הקורס תצטרכו להשקיע בערך שני ערבים ואת רוב סוף השבוע שלכם כל שבוע בכדי לעמוד בקצב של הקורס.

חודש אחרי הקורס:

  • עוברים על כל החומר ומוודאים שהכל בהיר ונהיר.
  • מתחילים לתרגל מבחנים ואם יש בעיה (וגם אם לא) מדברים עם המורה שיכול לעזור לכם להבין מה בדיוק הבעיה ואיך בדיוק פותרים אותה. אתם צריכים בערך עשרה מבחני סימולציה בשביל להגיע מוכנים למבחן האמיתי ואצלנו תקבלו ששה עשר כדי שיהיה לכם קצת ספייר.

אם אתם לא צריכים איזה ציון פסיכי חודש לגמרי אמור להספיק לכם, אם אתם צריכים 170 בכמותי אתם בטח מהנדסים אז זה צריך להיות לגמרי אפשרי בשבילכם ואם אתם צריכים 170 במילולי אין לי באמת מושג למה אתם מנסים להתקבל, אף אחד לא צריך 170 במילולי. אבל כן חשוב לדעת בדיוק איזה ציון אתם צריכים ובאיזה חלק ובאיזה אחוזון נדרש מכם להיות ועד כמה חשובים קטעי הכתיבה. ברגע שתדעו בדיוק כמה אתם צריכים תדעו כמה זמן אתם צריכים בשביל החלק האחרון של ההכנה שלכם שהוא גם החלק הכי חשוב בה.

חודש לפני הקורס, חודשיים לקורס עצמו ועוד חודש אחרי הקורס יוצא ארבעה חודשים. אז למה בין חודשיים לחצי שנה? כי כמו כל מבחן פסיכוטכני כמה שתשקיעו יותר הציון שלכם יהיה גבוה יותר. מכיוון שכמעט אף אחד לא חזק בשני הנושאים (הכמותי והמילולי) עוד זמן ללימוד מילים / לפתרון שאלות במתמטיקה בטוח ישפר לכם את הציון. עוד סיבה למנעד הגבוה היא שבניגוד לפסיכומטרי בו כולם אחרי צבא ועושים רק את זה את ה-GRE לוקחים אנשים מאוד שונים עם לו"זים מאוד שונים (ילדים, לימודים קריירה וכו…) ככה שהלו"ז פה מניח שיש לכם שני ערבים במהלך השבוע ואת סוף השבוע לעצמכם ושאתם ערניים בחלונות האלה. אם זה לא המצב מומלץ לפנות טיפלה יותר זמן. בכל מקרה מאוד מאוד מומלץ לא לחכות יותר מחודשיים מתום הקורס ועד הבחינה שלכם מכיוון שהדברים מתחילים להישכח.

ולסיום. הנבחן הממוצע נבחן 2.5 פעמים. מה שאומר שייתכן שלא תצליחו להגיע לציון שאתם מכוונים אליו עם בחינה אחת בלבד. אז קודם כל לפנות זמן וללמוד טוב כי המבחן יקר וכדאי להגיע מוכנים ולעשות אותו רק פעם אחת. חוץ מזה לזכור שבידע פלוס אתם לא קונים קורס אלא מנוי לכל השירותים שלנו לשנה שלמה, לא הצליח בפעם הראשונה? לא נורא, אנחנו עדיין פה ואתם מוזמנים תמיד לתרגל עוד, לראות את השיעורים שוב (הקלטות / בכיתה) ולהתייעץ עם המורים שלנו כמה שצריך עד שתגיעו לציון שיכניס אתכם לתוכנית שאתם מכוונים אליה.

בהצלחה 🙂