לימודים בחול בזול

לימודים אקדמיים כידוע, הם לא עסק זול, לכל הדעות. בייחוד כאשר אנו רוצים לשלב עם הלימודים גם מגורים בחו"ל – כלומר, לימודים כולל חוויה. השאלה היא כמובן, האם זה אפשרי? האם ניתן למצוא לימודים זולים בחו"ל? ואם כן, כמה זולים? ואיפה מתחילים לחפש? כל התשובות לפניכם.

לימודים בחו"ל – כמה זה עולה

לסטודנטים בארץ יש הרבה סיבות להמריא לעבר מדינות הניכר, בחיפוש אחר לימודים אקדמיים, המשלבים חווית חו"ל אמתית, על כל המשתמע מכך. החל מיוקר המחייה, יוקר שכר הלימוד וכלה ברצון לחוות משהו אחר, חדש ומלהיב, כדוגמת מגורים בארץ זרה. השאלה המרכזית היא, האם קיימת אפשרות המשלבת לימודים בחו"ל עם מגורים ובמחיר הוגן יותר מזה המוצע להם בארץ? אז כן, מסתבר שישנה אפשרות כזאת ואף יותר מאחת. מדינות רבות באירופה ובעולם כולו מתגייסות לטובת הסטודנטים הזרים, בעזרה ובמימוש חלומם ובזול.
יש לזכור כמובן, שהוצאות המחייה הפרטיות חלות על הסטודנטים עצמם, אך הלימודים הזולים ואפילו החינמיים, הופכות את חווית ה"לימודים אקדמיים בחו"ל" למיוחדת במינה. ישנן מספר מדינות המציעות אפשרויות טובות ונוחות ללימודים. מלבד לימודים בארה"ב, נתמקד הפעם בשכנתנו – יבשת אירופה והאפשרויות שהיא מציעה.

לימודים בחו"ל – מדינות היעד

לימודים בגרמניה

גרמניה היא מדינה אטרקטיבית, הן מבחינת המחייה הזולה יחסית והן מבחינת ההשכלה הגבוהה, הנחשבת לאחת הטובות בעולם. סטודנט לתואר ראשון לא נדרש לשלם עבור תואר ראשון, בין אם הוא בעל אזרחות גרמנית ובין אם הוא סטודנט ממדינה זרה, ללא קשר לארץ מוצאו. התשלום היחיד לאוניברסיטה הוא עבור הרישום הנע בין 150 ל-250 יורו (580-970 שקל). זאת בתנאי שהסטודנט הצליח להוכיח כי ברשותו כ-8,700 יורו בשנה (כ-2,800 שקל בחודש) לצורך הוצאות מחייה.

לימודים בצרפת

שכר הלימוד הינו כ-184 יורו (כ-710 שקל) לשנה עבור לימודי תואר ראשון. בפינלנד – 1,500 יורו (5,800 שקל) שכר לימוד לשנה, למי שאינו שייך לאיחוד האירופי. בדנמרק ובשבדיה – תכניות דוקטורט חינמיות לסטודנטים, הן מהאיחוד והן מחו"ל. לבעלי אזרחות אירופית, הלימודים לתואר ראשון ושני בדנמרק ושבדיה הם בחינם.

לימודים בצ'כיה

כ-4,260 דולר בשנה (כ-15,700 שקל) ללימודים בשפה האנגלית לכל הסטודנטים, ללא קשר לארץ מוצאם. באוסטריה – סטודנטים מכל העולם נהנים משני סמסטרים בחינם, בכל התארים המתקדמים. לאחר מכן שכר הלימוד הוא 363 יורו (1,408 שקל) לסמסטר.

אז מה עושים?

לימודים בחו"ל לא תמיד חייבים להיות יקרים. עלינו לחפש ולמצוא את המדינות המתאימות לנו באופן אישי: הן מבחינה תרבותית מנטלית והן מבחינה כספית. לא תמיד זה קל. לכן מומלץ להיעזר בחברות מיוחדות בתחום, המציעות גם מידע רלוונטי וגם ליווי אישי בתהליך גיבוש ההחלטה. חברת "ידע פלוס" היא אחת החברות האלה. לשאלות ובירורים תוכלו ליצור קשר בטלפון.

למידע נוסף:

קורס גרמנית

SAT