למה דומה הSAT

תמיד שואלים אותנו "מבחן הSAT זה כמו שלוש יחידות במתמטיקה? ארבע יחידות? חמש יחידות? מה זה?" אז התשובה היא מאוד פשוטה. זה קצת כמו שלוש יחידות, קצת כמו ארבע יחידות וקצת כמו חמש יחידות, פשוט לא? הנה ההסבר המלא.

איך המבחן דומה לשלוש יחידות?

הרמה של מבחן SAT דומה מאוד לרמה של השאלות בשלוש יחידות. יש מאגר די קבוע של נושאים ומאגר די קבוע של דרכים להציג כל שאלה. אין המון טריקים (יש, אבל לא המון) ואם לומדים טוב לבחינה אתם אמורים להכיר מראש 90% מהשאלות מה שעושה את הבחינה לבחינה קלה וידידותית מאוד לתלמיד. יש גם מעט מאוד חומר (בהשוואה לפסיכומטרי) וצריך הרבה פחות זמן בשביל להתכונן לבחינה הזו.

איך המבחן דומה לארבע יחידות?

הנושאים של רוב מבחן SAT מאוד דומים לנושאים של ארבע יחידות. אלגברה, קצת בעיות מילוליות. פונקציות לינאריות וריבועיות וקצת סטטיסטיקה. אם עשיתם ארבע יחידות אתם כבר עכשיו מכירים 80% מהמבחן ואתם רק צריכים לעשות הסבה קצרה ורענון קצר על כל הדברים ששכחתם מאז התיכון.

איך המבחן דומה לחמש יחידות?

יש מעט מאוד נושאים (10% מהבחינה) שמגיעים מחמש יחידות. פונקציות מעריכיות (ברמה בסיסית). טריגונומטריה (ברמה בסיסית). משוואת המעגל (ברמה בסיסית). וכו… הנושאים האלה לא מאוד חשובים כי יש בערך שש שאלות בכל הבחינה על כל הנושאים האלה (כלומר, סביר מאוד שלא תראו אף שאלה על משוואת המעגל למרות שזה לגמרי בחומר של הבחינה). הנושאים האלה, למרות שנחשבים ל"קשים" גם לא חשובים (שוב, שש שאלות לכל היותר) והדרך שבה שואלים עליהם מבוססת לגמרי על שינון ופחות על הבנה מה שאומר שצריך לזכור (לא מעט) נוסחאות בעל פה ואז גם השאלות ה"קשות" נהיות קלות למדי.

אז כמו שראינו, המבחן הוא שילוב של של שלושת היחידות הנלמדות בתיכונים בישראל. מבחינת הרמה, המבחן דומה מאוד לרמה הנלמדת בשלוש יחידות. מבחינת התוכן המבחן דומה מאוד לחומר הנלמד בארבע יחידות ומבחינת הנושאים ה"קשים" והנדירים, המבחן דומה מאוד לחומר הנלמד בחמש יחידות.