מבחן גימט

מבחן גימט, הינו מבחן קבלה לתואר שני במנהל עסקים, אשר נחשב לאחד מתנאי הסף עבור אוניברסיטאות ברחבי העולם. מדובר במבחן בעל מאפיינים ייחודים שמגיעים מהעובדה שמדובר במבחן אדפטיבי. אז מהו מבחן אדפטיבי ואיך מבחן גימט מהווה למעשה מבחן אדפטיבי?

מבחן אדפטיבי – מבחן מותאם אישית

מבחן אדפטיבי הוא למעשה מבחן מותאם אישית. אך לא מדובר במבחן שהותאם לכם באופן אישי מראש, אלא בבחינה ממוחשבת שבוחנת הידע של המועמד, תוך כדי המבחן, כאשר רמת השאלות שמופיעות לו מותאמות לרמת התשובות שסיפק בשאלות הקודמות וכך, – מתאימה המערכת את רמת הקושי של הבחינה למועמד הנבחן.
רמת הקושי מתחילה להיקבע כבר מהשאלה הראשונה שהנבחן עונה עליה, מה שאומר שכאשר תגיעו להיבחן במבחן אדפטיבי, סביר להניח שתתקלו בשאלות ברמת קושי גבוהה כבר בשאלות הראשונות של המבחן, כיוון שהמערכת מנסה לבדוק את הרמה שלכם מלמעלה למטה ולא להיפך, אך גם אם לא צלחתם את השאלות הראשונות והמערכת הורידה את רמת השאלות שאתם מקבלים, לאורך המבחן המערכת מספקת הזדמנויות נוספות לשיפור הרמה, במידה והיא מזהה כי חל שיפור בתשובותיכם. למה זה חשוב? כי רמת הקושי במבחן האדפטיבי, משפיעה גם על הציון שתקבלו בסופו של יום.

מבחן גימט כמבחן אדפטיבי

כיצד המאפיינים של המבחן האדפטיבי באים לידי ביטוי במבחן גימט? ובכן, מבחן גימט מחולק לשלושה חלקים, שכל אחד מהם בודק את אחד מההיבטים הבאים: יכולת הבנה כמותית, יכולת הבנה מילולית ויכולת הביטוי של הנבחן. החלקים המילוליים והכמותיים במבחן גימט, הינם חלקים אדפטיביים.
חשוב לציין, כי במבחן אדפטיבי כמו מבחן גימט, לא ניתן לדלג על שאלה ולא ניתן לחזור אחורה בשום שלב, על מנת לתקן את התשובות השונות. מה שכמובן היה עלול להשפיע על אבחון דרגת הקושי של הנבחן.

כיצד להתנהל במבחן גימט?

בהתחשב בעובדה שלמרות שמדובר במבחן אשר מותאם אישית תוך כדי הבחינה ושרמת המועמד ממשיכה להיבחן בכל רגע ורגע, חשוב לנסות לא להתייאש במהלך הבחינה מרמת השאלות ולא להיבהל על מנת שתוכלו בכל עת לשפר את הציון שלכם. מבחנים אדפטיביים נחשבים לקשים מאוד ולכן עליכם לבוא מוכנים ולהשתדל לענות על כמה שיותר שאלות וגם אם אתם מרגישים שעניתם לא נכון על כמה שאלות ורמת המבחן צנחה, אל תתנו לזה לשבור אתכם – המשיכו להתאמץ ולתת תשובות טובות יותר, על מנת להעלות את הרמת השאלות בחזרה.
לסיכום, על מנת להתכונן למבחן גימט בצורה מעמיקה ומקיפה יותר, היינו ממליצים לקחת קורס מקצועי, שעשוי לעזור לכם להגיע למבחן הרבה יותר מוכנים.

לדף הבית: ידע פלוס.