מבנה מבחן ה-GMAT

השאלה הכי חשובה לגבי ה-GMAT, לפני שמדברים על המבנה שלו, היא לשם מה אתם צריכים אותו. אם אתם רוצים להתקבל ללימודים בחו"ל אתם בד"כ צריכים לעשות את כל המבחן על ארבעת החלקים שלו אבל אם אתם רוצים להתקבל ללימודים בארץ אתם בד"כ צריכים רק את החלק הכמותי (אם בכלל). אנחנו נסביר פה על כל המבחן אבל הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות זה לבדוק איזה חלק מהמבחן אתם צריכים לעשות. חבל לעבוד סתם. גם אם אתם עושים את המבחן המלא הוא עדיין מתחלק לשני חלקים לא מאוד חשובים ושני חלקים חשובים מאוד.

החלקים הלא חשובים – לא חשובים כי הציון שלהם ניתן בנפרד מהציון הכללי וכי האוניברסיטאות לא ממש מסתכלות על הציון של החלקים האלה:

Analytical Writing Assessment—measures your ability to think critically and to communicate your ideas

ובעברית פשוטה – חשיבה אנליטית. אתם מקבלים פסקה קצרה / טיעון וצריכים תוך 30 דקות גם לחשוב מה דעתכם וגם לכתוב את זה בעורך תמלילים מאוד פשוט, כזה שלא בודק לכם איות ותחביר. זה לא מאוד מסובך ובעיקר זה לא מאוד חשוב כי אף אחד לא באמת מסתכל על החלק הזה של הציון שלכם. הציון לחלק הזה ניתן בנפרד מהציון הכללי על סקאלה של 0-6 בקפיצות של חצי נקודה. אל תקבלו 2 כי זה מביך, אל תקבלו 6 כי זה אומר שהשקעתם יותר מדי זמן בחלק מאוד לא חשוב של הבחינה. 4 זה יופי של ציון פה.

Integrated Reasoning—measures your ability to analyze data and evaluate information presented in multiple formats

ובעברית פשוטה – גרפים. מלא גרפים, עם המון שאלות מאוד ארוכות. החלק הזה של הבחינה די חדש (בן 5 בערך) והוא ממש קשה. יש כאן 12 שאלות, לכם יש חצי שעה ומאוד סביר שאפילו לא תספיקו את כל השאלות. כי הן גם קשות וגם ארוכות. החלק המשמח פה הוא שגם הציון של החלק הזה ניתן בנפרד וגם הוא לא מאוד חשוב. אל תוציאו 2 כי זה נראה רע ואל תוציאו 8 כי שוב, השקעתם זמן במקום הלא נכון ואף אחד לא התקבל ללימודים באוניברסיטאות העילית עם ציון טוב בחלק הזה. אם תוציאו בערך 6 זה יהיה נפלא.

החלקים החשובים – אלו החלקים שקובעים את הציון הכללי שלכם, זה שנע בין 200 ל 800, זה שהאוניברסיטאות מבקשות:

Quantitative Reasoningmeasures your ability to analyze data and draw conclusions using reasoning skills

ובעברית פשוטה, פסיכומטרי, החלק הכמותי. הרבה יותר קשה, הרבה יותר באנגלית, עם סוג חדש של שאלות שהמציאו במיוחד בשביל המבחן הזה והופך את 2+2 לשאלה סופר קשה אבל לגמרי פסיכומטרי. אפילו אותם נושאים כמו של הפסיכומטרי. יש לכם 62 שאלות ו 31 דקות שזה שתי דקות לשאלה.  (חלק מהשאלות הן שאלות פיילוט ולא קובעות כלום לציון שלכם אבל אתם אף פעם לא יודעים איזה שאלות הן שאלות הפיילוט אז אין לכם הרבה מה לעשות עם המידע הזה). הציון נע בין 6 ל 51 ואתם רוצים להוציא פה עד 47 אם אתם לא אנשים מתמטיים ועד 51 אם אתם כן. החלק הזה, יחד עם החלק המילולי קובע את הציון הכללי שלכם (אם אתם צריכים ציון שכזה, בישראל הציון של החלק הזה לבד בד"כ מספיק)

Verbal Reasoning—measures your ability to read and understand written material, to evaluate arguments and to correct written material to conform to standard written English

ובעברית פשוטה, פסיכומטרי, החלק המילולי. רק על ספיד. הרבה הרבה הרבה יותר קשה. קשה לאמריקאים, קשה לדוברי אנגלית שפת אם, ממש קשה. אפילו יותר קשה מזה. קטעי קריאה (קשים) מתחומי עניין שונים עם שאלות (ממש קשות). שאלות לוגיקה ממש קשות (מחזק מחליש וכאלה) והכי גרוע, תחביר, ברמה שגם אמריקאים לא ממש יודעים. לסיכום, סיוט, פשוט חלק סיוט. יש לכם 65 שאלות ו36 דקות (פחות משתי דקות לשאלה) וגם כאן חלק מהשאלות הן שאלות פיילוט ולכם אין מושג אילו שאלות הן שאלות פיילוט אז עושים את הכל באותה רמת רצינות. הציון נע בין 6 ל 51 ואתם צריכים להוציא באזור ה45.

סיכום קצר אודות מבחן ה- GMAT

  1. כתיבה. ציון 0-6 והוא חשוב, תכוונו ל-4.
  2. גרפים. ציון 0-8 והוא לא חשוב, תכוונו ל-6.
  3. מתמטיקה. ציון 6-51 והוא כן חשוב, תכוונו ל-45 ומעלה.
  4. מילולי. ציון 6-51 והוא כן חשוב, תכוונו ל-42 ומעלה.

כמה דברים חשובים לשים אליהם לב:

  1. הכל נעשה על המחשב. כתיבה, קריאה. הכל. לא כותבים כלום ידנית.
  2. אתם מקבלים דפי טיוטה לא מאוד נוחים (נייר מניולן וטוש לא מחיק) ואם אתם רוצים לקבל עוד אז אפשר אבל זה מוריד לכם מהזמן של הבחינה.
  3. סדר הפרקים בבחינה נתון לבחירתכם (חדש). מה שאומר שתמיד תתחילו מהפרקים החשובים (תשחקו עם זה בשביל לראות איזה סדר של בחינה נותן לכם את הציון הכי גבוה במבחן)
  4. אם אתם צריכים רק את החלק הכמותי (רוב האוניברסיטאות בארץ וכמעט אף אוניברסיטה בחו"ל) אז אתם משלמים על כל הבחינה ועושים את כולה פשוט לאף אחד לא אכפת מהחלקים האחרים אז אתם יכולים לנחש. כמובן שתתחילו עם החלק הכמותי כדי שתהיו הכי רעננים שאפשר.

רוצים מידע נוסף ומעוניינים לבצע אצלנו את קורס GMAT? השאירו פרטים / התקשרו ונעזור לכם בהכל, מכללת ידע פלוס.