GMAT ואיך מתכוננים אליו

באיזה תנאי קבלה צריך לעמוד כדי להתקבל ללימודי תואר שני במנהל עסקים?

ה-GMAT, ובשמו המלא ה-Graduate Management Admission Test הוא מבחן קבלה לתואר שני במנהל עסקים שמשמש מגוון רחב של מוסדות אקדמיים מובילים בעולם בבואם למיין את המועמדים לתואר שני במנהל עסקים. למבחן מן הסוג הזה מאפיינים ייחודיים שבאים לידי ביטוי במבנה, בשיטה ובאופי השאלות, אך ניתן להתמודד איתו בעזרת קורס הכנה ייעודי למבחן ה- GMAT. אחד המאפיינים הבולטים , המפורסמים והקשים של המבחן הוא כי מדובר במבחן ממוחשב ואדפטיבי שבו רמת הקושי של כל שאלה נקבעת על פי התשובה לשאלה שלפניה.

מהו מבחן ה-GMAT ואיך מתכוננים אליו

איך בנוי מבחן אדפטיבי? מה ההבדל בין סוגי מבחנים שונים?

המבחן אורך 3.5 שעות והוא מורכב מ-4 חלקים. בחלק הראשון נבדקת יכולת הכתיבה והנבחן מתבקש להציג לנתח ולבקר טיעון לוגי שמוצג בפניו, בעוד החלק השני מתמקד בהיבט מילולי ובו נשאלות שאלות בנושאים כמו דקדוק, הבנת הנקרא ולוגיקה. החלק השלישי הוא כמותי ובו כלולות שאלות בנושאי אלגברה, גיאומטריה, הסתברות וסטטיסטיקה והחלק הרביעי והחדש ביותר בוחן חשיבה משולבת (Integrated reasoning) ובו הנבחן נדרש לעבד כמויות גדולות של מידע גרפי ומילולי ולהגיע למסקנה המבוססת על שילוב של המידע הגרפי והמילולי.

בכל הנוגע לציון הסופי, דירוג הנבחן בפרק המילולי ובפרק הכמותי יוצר ציון בטווח של 200-800 נקודות, הדירוג בחלק הכתיבה הוא בטווח של 0-6 נקודות ועבור הפרק של חשיבה משולבת מקבלים ציון בטווח של 0-8 נקודות. עלות הבחינה היא 250 דולר והיא נערכת פעמיים בשבוע בישראל.

המטרה של מבחן מהסוג של ה GMAT היא לבדוק את מידת ההתאמה של המועמדים לדרישות הלימודים במסלולים הנבחרים של האקדמיה. בתוך כך, המבחן מתמקד ביכולות מסוימות שנדרשות מאדם בתפקיד ניהולי ובכך הוא שונה ממבחן פסיכומטרי. עם זאת, הכנה נכונה מאפשרת להתמודד בהצלחה עם המבנה ולהפיק מקסימום תועלת מהעובדה שמדובר במבחן אדפטיבי.

מלבד האמור לעיל, כדאי לדעת שקיימות תכניות לימודי MBA בישראל שדורשות ציון כמותי בלבד במבחן GMAT. על מנת להתקבל ללימודים בתכניות תואר שני מן הסוג הזה, כדאי להתכונן לחלק הכמותי דרך מכון הכנה שבו מכירים את המאפיינים המיוחדים של המבחן כולו ולא להסתפק בהכנה בסיסית או עצמאית.

קורס ליבה מקיף להכנה למבחן GMAT חייב להיות מועבר בכיתות קטנות של עד 15 תלמידים. תנאים כאלה מאפשרים לכל תלמיד לקבל יחס אישי, לחזק את החולשות שלו ולקבל כלים מעשיים להצלחה במבחן. כמו כן, רצוי לעבור הכנה רק דרך מכון שמספק גישה למאגר שאלות אלקטרוני על מנת לתרגל ולבצע כמה שיותר סימולציות.

לכלל המבחנים והקורסים שיש לעבור לקבלה ללימודים בחו"ל, לחץ כאן.

מעוניין לדעת הכל אודות GMAT – לחץ כאן.