מה זה מבחן IELTS

אפשר להגיד בצורה חד משמעית כי השפה השנייה בחשיבותה בישראל ובמרבית המדינות האחרות בעולם זוהי השפה האנגלית. כבר מבית הספר היסודי מדובר על אחד מהמקצועות החשובים ביותר, והבגרות באנגלית משמעותית גם ברצון להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה. מבחן IELTS נועד על מנת לבחון את הידע של הנבחן בשפה האנגלית. מה שונה מבחן IELTS משאר המבחנים באנגלית? ומי צריך לבצע אותו? כל התשובות במאמר הבא.

 

מהו מבחן IELTS?

מרבית המבחנים שתעברו במהלך חייכם באנגלית יהיו מבחנים שהציון שלהם תקף בישראל בלבד. לצורך הדוגמא מבחן אמיר או אמירם שכל סטודנט מחויב לבצע, יכול להיות תקף למוסדות השכלה גבוהה אך ורק בישראל. אך אם אתם עוברים מבחן IELTS המצב שונה לחלוטין.

מדובר על מבחן בינלאומי שהציון שלו נחשב במדינות שונות בעולם ובלא מעט מוסדות להשכלה גבוהה. המבחן הזה יכול לסייע ללא מעט אנשים מכל שכבות הגיל, על כך כמובן אנו נרחיב בהמשך. אך מדובר על אחד מהמבחנים החשובים ביותר, מהסיבה הזאת תוכלו אפילו למצוא מוסדות לימוד שמעבירים קורס IELTS.

 

עבור מי נועד מבחן IELTS?

יכולות להיות לא מעט סיבות שבגינן תצטרכו לבצע מבחן IELTS, ויש כאלה שעושים את המבחן הזה עבור ההנאה בלבד – עד כמה שזה עלול להישמע מטורף. אך ישנה אוכלוסייה מרכזית שעבורה נועד המבחן, וזה כמובן אוכלוסיית הסטודנטים כאלה שרוצים להתקבל למוסדות להשכלה גבוהה שונים בעולם.

לדוגמא סטודנט ישראלי שירצה להתקבל למוסדות השכלה גבוהה יצטרך להגיע עם ציון מסוים במבחן IELTS. באמצעות אותו ציון במוסד הלימוד יוכלו להיות בטוחים כי הסטודנט מגיע עם רמת האנגלית הנדרשת, על מנת שתוכלו לקבל את הציון הרצוי תוכלו לעבור קורס IELTS שיכין אתכם לקראת המבחן.

 

כיצד בנוי הציון של מבחן IELTS?

עוד סוגיה חשובה שאתם צריכים להכיר זוהי סוגיית הניקוד של מבחן IELTS. נכון להיום ישנן שתי שיטות עיקריות של ציונים עבור מבחן IELTS, עליכם להכיר את שתי השיטות הללו על מנת שתוכלו להיות ערוכים אליהן. השיטה הראשונה והנפוצה יותר הינה השיטה שאותה אתם מכירים מבית הספר – ציון שנע בסקלה מ-0 ועד 100.

מנגד השיטה השנייה היא השיטה המוכרת ממבחן הפסיכומטרי, מי מכם שעשה אותו. הציון ינוע בסקלה מ-200 ועד 800. חשוב לציין כי באופן עקרוני אין הבדל באיזה דרך קיבלתם את הציון, ובמהלך קורס IELTS תוכלו לקבל ציונים בכל אחת מהשיטות הללו.

קרא עוד: הכנה למבחן אמירם