מיתוסים אודות SAT

מבחן ה- SAT, ראשי תיבות של Scholastic Aptitude Test, בוחן את יכולותיהם של מועמדים ללימודים במוסדות הלימוד הנחשבים בארצות הברית. המבחן סוקר שלושה תחומים עיקריים – כתיבה, הבנת הנקרא ומתמטיקה. המבחן נחשב לאחד המאתגרים יותר מבין מבחני ההכנה לקראת התואר הראשון והשני ודורש לא מעט הכנה. מתוך כך, סטודנטים רבים אוחזים במיתוסים שונים, שיוצרים מעצורים של ממש בדרך להצלחה בבחינה.

סקרנו כמה מהמיתוסים הבולטים הקשורים למבחן SAT.

המבחן ה- SAT אינו חשוב ולא בוחן אינטיליגנציה

הדיון בכל הקשור למבחן SAT נערך בכל רחבי העולם. מוסדות רבים בארצות הברית דורשים הצלחה במבחן זה ומתייחסים אליו כנקודת בוחן חשובה. בסופו של דבר, אם אתם רוצים להתקבל למוסד נחשב בארצות הברית וללמוד בו, המבחן חשוב עבורכם. כדאי לנתק את ההנחות הבסיסיות לגבי המבחן ולהתמקד בלעבור אותו בהצלחה.

תוצאה גרועה ב- SAT יכולה להתקבל בגלל מבחן קשה במיוחד

כל מבחן SAT זהה לקודמו במבנה ובסוג השאלות, אך אחד המיתוסים המוכרים בהקשר אליו הוא שיכולים להיות מבחנים קשים במיוחד לצד אלו שנחשבו יותר קלים. חשוב להתייחס לכל מבחן בכובד ראש ולא לנסות לנתח האם המבחן היה קשה או קל. בסופו של דבר הכנה נכונה באמצעות למידה עצמאית או קורס SAT מקצועי יכולה להוביל להצלחה גם במבחן הקשה ביותר.

יש חלקים ניסיוניים יותר בבחינה שמאפשרים יותר יציאה מהגבולות

לא נכון. חלק הכתיבה, החלק הכמותי והחלק המילולי כולם זהים בחשיבותם. אף אחד מהם לא מוגש לסטודנט כדי לבחון יציאה מהגבולות אלא כדי לבדוק את המיומנויות הקונקרטיות שלו בתוך גבולות השאלה הנשאלת. לכן, צריך להתייחס לכל אחד מחלקי הבחינה בכובד ראש.

בחינה חוזרת נראית לא טוב בעיני המוסד

לא נכון. מוסדות הלימוד בארצות הברית לא מתחשבים במספר הפעמים שעברתם את המבחן ובתוצאות המקדימות, אלא בתוצאה הגבוהה ביותר שהגשתם למוסד במהלך תהליך ההרשמה. המוסד יוצא מנקודת הנחה שסטודנט מקבל בכל פעם תוצאה אחרת לא משום שהוא לא אינטליגנטי או שהיכולות שלו השתנו בין בחינה לבחינה, אלא פשוט בגלל תנאים חיצוניים שונים – למשל הכנה לא מספקת או בחירה בשיטה לא נכונה להכנה למבחן SAT.

חלק הכתיבה הוא פחות משמעותי מחלקים אחרים

לא נכון. למרות שחלק הכתיבה הוא חדש יחסית לחלקים האחרים, הוא עדיין חשוב באותה מידה. רבים מוצאים שחלק זה קל יותר מחלקים אחרים בבחינה אבל הוא עדיין חשוב מאד ויכול להטות את הציון לכאן ולכאן. לכן חשוב להתכונן ולהיות מוכנים לקראת חלק הכתיבה.

אל תנסו לנחש תשובה.

מיתוס זה נכון בחלקו. עדיף להכיר את השאלות הנפוצות מראש, להבין את מהות החלקים השונים בבחינה וללמוד כיצד בנויה שאלה בכל חלק, מאשר להגיע למבחן לא מוכנים ולנסות לנחש את התשובות. ברוב המקרים ניחוש יוביל אתכם לתקלות במהלך הבחינה, זאת בהשוואה להכנה מסודרת בקורס או למידה עצמאית.

 SAT