סודות וטיפים חשובים לבחינת הGMAT

מכירים את כל הפרטים הקטנים והמעצבנים שאף אחד אף פעם לא מספר לכם עליהם בצורה מסודרת? כל הדברים המעצבנים שיכולים לשגע אתכם ביום של הבחינה במקרה הטוב או ממש להרוס לכם אותה במקרה הרע? כל מה שלא כתוב בשום מקום? אז הנה, מעכשיו זה כתוב, פה כאן ועכשיו. תבלו:

  1. תעודת זיהוי
    שימו לב שאמרנו תעודת זיהוי ולא תעודת זהות. אתם צריכים תעודה בין לאומית תקפה וחתומה. מה שתכלס אומר דרכון. אז דרכון חתום ובתוקף או שאתם לא תורשו לגשת לבחינה ולא תקבלו החזר. וכשאתם רושמים את השם שלכם בהרשמה לבחינה לרשום אותו אות באות כפי שהוא רשום בדרכון. טעות של אות אחת ושוב. לא תיגשו ולא תקבלו את הכסף שלכם חזרה. אם יש לכם דרכון ישראלי יופי לכם, תיגשו איתו. אם אין לכם דרכון ישראלי זה עדיין בסדר כי זה ישראל פה ויש הרבה עולים חדשים אבל כן מומלץ לשלוח להם הודעה מראש ולהגיד להם שזה המצב, הם לא מתים על אנשים שנבחנים במדינה שהיא לא מדינת האם שלהם.
  2. דפי טיוטה
    השמועות נכונות, אין באמת דפי טיוטה רגילים בבחינה. אתם מקבלים ארבעה דפים מנוילנים וטוש לא מחיק דק. האמת שזה די נח רק שאי אפשר למחוק ובסוף צריך להחזיר את הדפים כדי שלא תוציאו שאלות מהבחינה. אז קודם כל נא לתרגל לפתור מבחן בדיוק ככה, עם טוש דק וארבעה דפים מנוילנים, זה חשוב, אנחנו ממליצים לחלק את הדף לשישה או שמונה חלקים ולהקדיש ריבוע לכל שאלה. אם אתם מהאנשים שמתפרסים על כל הדף כל שאלה תתצטרכו להתרגל לזה ולעבוד מצומצם ומסודר. אפשר לבקש חבילת דפים חדשים אבל זה לוקח זמן מה שאומר שמאוד מומלץ להרים את היד ולבקש עוד דפים כבר כשהגעתם לדף האחרון ומאוד מאוד מומלץ להחליף את הדפים בין החלקים השונים של הבחינה בכל מקרה.
  3. כל השאלות שוות
    ממש לא, לא נכון, ממש לא, מאוד לא וזה אפילו מסוכן לחשוב ככה. מבחינת סדר הבחינה, השאלות בהתחלה חשובות הרבה הרבה יותר. הרבה יותר. וזה חייב להיות חלק מהותי מהאסטרטגיה שלכם במהלך הבחינה. בנוסף, יש נושאים שלא תראו מהם הרבה מה שאומר שיש נושאים שאתם יכולים לא ללמוד ועדיין יהיה בסדר. לא כל השאלות נולדו שוות ולא כל הנושאים נולדו שווים.
  4. אסור לדלג על שאלות בבחינה
    נכון, אי אפשר לדלג ואי אפשר לחזור אחורה, הבחינה אדפטיבית ולכן היא נעה בכיוון אחד בלבד, קדימה. אז לדלג אי אפשר כי המחשב לא יודע מה השאלה הבאה שלכם עד שלא תתנו לו את התשובה שלכם לשאלה הקודמת. אבל, זה שאי אפשר לדלג לא אומר שאי אפשר לנחש. צריך לנחש, חשוב לנחש ובמבחן טוב אתם אמורים לנחש עד חמש שאלות. חשוב לנחש נכון (שזה אומר לנחש מהר) ולדעת איפה כדאי לנחש ואיפה לא כדאי לנחש אבל אף אחד לא פותר את כל המבחן נכון. אפילו לא המורים המודפלמים שלנו. זה מבחן אדפטיבי והוא נהייה ממש קשה ממש מהר. אז לדלג לא אבל לנחש בן.
  5. חשוב לענות על כל השאלות בבחינה
    נכון מאוד מאוד מאוד (מאוד). גם אם אתם צריכים לנחש את עשרת השאלות האחרונות כי נגמר לכם הזמן, תנחשו את כל עשרת השאלות האחרונות אבל תגישו מבחן מלא, כל שאלה שאתם לא פותרים המבחן סופר כטעות וגם נותן לכם קנס על זה שלא עניתם עליה (כי קיבלתם יותר זמן לענות על השאלות הקודמות). מה שאומר שגם אם כל התכנונים שלכם קרסו ונתקעתם על שאלות יותר מדי זמן (ואל תעשו את זה, פשוט דלגו על שאלות כי אף שאלה לא חשובה ויש שאלות בלתי אפשריות שנמצאות במבחן סתם כדי שתתקעו עליהן), גם אז, נחשו זריז ותגיעו לסוף, מי יודע, אולי תנחשו לא מעט שאלות נכונות ותצילו את הציון שלכם.
  6. חימום
    כמו שלא תתחילו ריצת מרתון בלי לעשות חימום גם את המבחן אל תתחילו בלי לעשות חימום. מה זה חימום במבחן? פשוט, תפתרו כמה שאלות בבוקר של המבחן, שאלות קלות שאתם יודעים לענות עליהם, תחממו את המח, הוא יודה לכם על זה במהלך המבחן.
  7. אפשר להיבחן בכל שעה
    ממש לא, אפשר להיבחן פעמיים בשבוע ולפעמים אפילו שלוש פעמים בשבוע אבל השעות קבועות, יש מבחן בוקר בשמונה בבוקר בערך ומבחן צהריים בשתיים בצהריים בערך. וחשוב מאוד להתכונן לשעת הבחינה שלכם. אם אתם אנשים של בוקר אז תזמינו מראש מקום בבחינת הבוקר וכשאתם מתרגלים בחינה תקומו בבוקר כאילו אתם הולכים לבחינה, באותו השעה, תתחילו את הבחינה באותה השעה שבה הבחינה האמיתית שלכם מתחילה וכו… לא מתכוננים למרתון בלילה אם המרתון שלכם בצהריים נכון?
  8. רעש
    כן, מרכז הבחינות רועש, מאוד רועש, והוא גם לא נעים. אתם יושבים בקיוביקל קטן עם הפנים לקיר ועם הגב לבוחנות ועוד אנשים נכנסים ויוצאים כל הזמן כי במקביל נעשים עוד הרבה מבחנים אחרים. אז אנשים עושים רעש כשהם קמים, אנשים עושים רעש כשהם יושבים, אנשים עושים רעש כשהם נושמים, אנשים עושים רעש כשהם חושבים ואנשים עושים רעש כשהם בוכים (ומישהו תמיד בוכה). תתרגלו לעבוד עם אטמי ספוג (אל תביאו מהבית, הם יתנו לכם כשתגיעו לבחינה) ותביאו כמה שכבות כי לא רק רועש, גם חם / קר לפי רצונן הטוב של הבוחנות ואין להן הרבה רצון טוב.
  9. לא כדאי לקחת את הבחינה יותר מדי פעמים
    כן ולא. לא כדאי לקחת אותה יותר מדי פעמים כי היא יקרה ממש, בערך 250$ שזה לא כיף גדול. לא כדאי לקחת אותה שבע פעמים כי האוניברסיטאות לא מתות על זה. אבל, למרות כל זאת. הנבחן הממוצע נבחן 2.5 פעמים. מה שאומר שאם לקחת את הבחינה פעמיים אז זה סבבה לגמרי ולאף אחד לא אכפת. גם שלוש פעמים זה בסדר (לא סבבה, אבל בסדר). ארבע פעמים כבר ירימו גבה ויותר מזה זה כבר בעייתי בחלק מהמקומות.
  10. לבטל ציון
    בסוף המבחן ולפני שאתם רואים את הציון יש לכם אופציה לבטל את הציון. זה אומר שהמבחן הזה לא יספר במבחנים שלקחתם (ראו סעיף קודם). אף פעם אל תעשו את זה. תמיד תמיד תמיד תרגישו חרא תוך כדי המבחן. הוא אדפטיבי אז או שתרגישו שקשה לכם ממש ותתבעסו או שתרגישו שקל לכם ממש ותתבעסו. אף אחד, אף פעם, כולל המורים שלנו, לא יצא מבחינה ואמר – "ואללה, היה סבבה". אף אחד. אז אלא אם עניתם על שתי שאלות, התעלפתם וקמתם בסוף המבחן אל תבטלו את הציון שלכם. חבל על הכסף שלכם.
  11. סדר הפרקים
    בגרסה החדשה של הGMAT יש אפשרות לבחור את סדר הפרקים וזה מעולה. אם פעם הייתם צריכים לעשות את הפרקים הלא חשובים קודם ולהתעייף (ראו סעיף הבא) אז היום אתם יכולים (וצריכים) להתחיל עם הקטע הכמותי והמילולי (לפי מה שעובד לכם יותר טוב) ורק אחר כך תמשיכו לקטעים הלא חשובים.
  12. קטע הכתיבה והIR לא חשובים
    נכון, הם בהחלט הרבה פחות חשובים. כמו פחות חשובים? ובכן, רק אל תביכו את עצמכם. אף אחד בעולם לא התקבל כי הוא קיבל ציון מלא בחלקים החלקים האלה (זה בד"כ אפילו לא מצוין באתרים של האוניברסיטאות) ואף אחד בעולם לא נדחה כי הוא קיבל ציונים ממוצעים בחלקים האלה. אז אל תקבלו ציונים גרועים ואתם סבבה. מה שאומר שתרגול בסיסי ביותר אמור להספיק לכם בשביל החלקים האלו.
  13. אם אני עושה רק את הכמותי אני עדיין משלם על הכל
    לגמרי, אין דבר כזה בחינה כמותית. יש בחינת GMAT עליה אתם מקבלים ציון מלא ומשלמים תשלום מלא. האוניברסיטאות בארץ מבקשות רק את החלק הכמותי מה שחוסך לכם לימוד אבל לא תשלום.

זהו, עכשיו אתם יודעים הכל ומוכנים לכל צרה שלא תבוא. המון בהצלחה J